Har nettopp booket tur til Tokyo neste år hos SAS med CT som utgår dette året, skal det være mulig?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av SK92, 30. juli 2016.

  1. SK92

    SK92 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Long story short: Jeg opptjente en CT i fjor, altså måtte jeg bruke den i løpet av dette året. Jeg har lurt på en tur til Tokyo med kona i slutten av november, men SAS har jo ingenting ledig på business. Jeg har sjekket KVS og sett alternativer med business med andre i alliansen og forberedt meg på lange samtaler med callsenteret i Estland.

    MEN!

    Da jeg sjekket ledig bonusseter på nettsiden til SAS våren 2017, så kunne jeg fortsatt bruke min nåværende CT!?! Jeg booket sporenstreks en tur i juni for oss to til Tokyo.

    Er dette en glipp hos SAS? CT skal jo bare vare ut kalenderåret, året etter opptjening..skal det ikke?

    Mvh

    Morten
     
    Xflipper liker dette
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du er ikke den første som gjør dette. Mulig en svakhet/feil i systemet. Hvis du prøver å endre billettene eller avbestiller i 2017 så er CT billetten borte.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kjent "problem" når man booker online.
    Bare smil og vær glad. Husk at du får ikke CT tilbake om du avbestiller over nyttår og endringer via telefon kan være problematisk.
     
  4. SK92

    SK92 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, så hvis jeg lar ting gå sin gang og ikke gjør noen endringer så er den i boks? Fantastisk glipp hos SAS da!
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det :)
    Har vert sånn lenge, og se vet om det. Fare for at det blir endret i Eurobonus 3.0
     
    RoadKing liker dette
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,339
    Bonuspoeng:
    183
    CT skal kunne bookes det året den er gyldig, så om den varer ut 2016(opptjent i 2015) så kan du nå booke for 2017. Men om du ønsker å endre 01jan2017 så er det for seint og CT er borte...
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er dessverre feil..
    Reglene er ganske klare, reisen må gjennomføres i løpet av gyldighetsperioden. Mao du skal i utgangspunktet ikke få retur 1.januar, selv om en del har klart å få til dette.

    18. Utreise og hjemreise må starte og slutte på samme flyplass og gjennomføres før utløpsdato på Companion Ticket.
     
    Wiolenze liker dette
  8. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,339
    Bonuspoeng:
    183
    Forskjell på traktat og hva en får beskjed om fra Øst-Europa, samt hva som lar seg booke. Så lenge det er i vår fordel skal vi vel ikke klage:)
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jeg enig i, men å legge det frem som en faktaopplysning er uheldig. Vi har en del eksempler på at folk ikke får booket eller endret billetter som er i strid med reglene over selv om også mnage får gjort det.

    Jeg tenker at dette i all hovedsak henger sammen med hvorvidt de faktisk sjekker uløpet på CT når det bookes.
     
    Anton80 liker dette
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Booker man online og har to CTer så pass på at den rette blir brukt i dette tilfelle, da ;)
     

Del denne siden