Hawai

Tråd i 'Reisemål' startet av Magnus77, 10. jan 2021.

  1. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har sett meg ut en solotur i slutten av året. Målet er å makse ut og få mest ut av poengene flymessig, destinasjon er selvfølgelig viktig, men målet her er altså først og fremst flykvalitet.

    Tenker at Hawai hadde passet bra her. Da har man muligheten både med first til og fra europa-Tokyo, samt mellom Tokyo og Hawai. Er det noen som har erfaring med Hawai? Jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med:

    Målet er å få til en reise i november/desember. Er dette en grei tid å være der på? Tenker et opphold på 4 netter.

    Hvilken øy anbefales det å være på? Det blir kanskje for mye styr å overnatte på to øyer med såpass begrenset tid?

    Hva er must do things på Hawai? Noen som har noen forslag til opplevelser/ting å gjøre?

    Til slutt var det overnatting. Det hadde vært supert med noen anbefalinger på hotell. Jeg liker det luksuriøst, men ser at det er dyrt for luksus her... tenker maks 3000 natta.
     
  2. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var der med familie i 2 uker nå nettopp (nov/des 2020). Nydelig temperatur både i lufta og i vannet, rundt 28-30 begge steder :)

    Du har rett i at du ikke rekker mer enn en øy. Da må du nesten velge - Oahu (den med Honolulu på) som vel er den som er mest turistifisert, men som også har omtrent alt du kan tenke deg - eller en av de andre øyene. Vi var én uke på The Big Island - som har vulkanene - og så en uke i Honolulu.

    Det er vanskelig å spå hvordan Hawaii ser ut neste jul, men det var rimelig folketomt da vi var der. Vi bodde på 4* med club lounge (4 pers) for ca 400 dollar/døgn, inkludert tax - men det var sannsynligvis et veldig bra tilbud der vi hadde gratis parkering og ingen resort fee.

    For 4 dager ville jeg valgt å fly til Honolulu, og rett og slett gjøre turistløypa med Waikiki Beach, Pearl Harbor osv.
     
    Magnus77 liker dette
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Skrev et lite reisebrev derfra for en stund siden, hvor vi også var innom Maui. Kanskje du kan finne noen tips.
     
    Magnus77 and RoadKing like this.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har været i Honolulu/Oahu 16 gange altid i januar for at overvære årets start af US PGA golf tournement "Sony Open in Hawaii", men det bliver foran TV i år direkte næste weekend om natten (11 timers tidsforskel).
    - Hotel Alohilani Resort ud mod Waikiki Beach. Skønt hotel, det er blevet "mit" hotel.
    - Tidligere har jeg boet på Sheraton og Hyatt, men det bedste er det næsten nyrenoverede Alohilani.​
    - Gå langt udenom Hilton.
    - Jeg har været på nogle super gode ture med Roberts Tours. Turen på 9 timer kan anbefales, den går helt op nordpå med masser af oplevelses stops, f.eks de enorme ananas plantager, op til Turtle Bay med berømte surf områder. Vandretur til store vandfald, frokost stop og andre stops.
    - Ved 19 tiden bør du gå ind i haven direkte ved vandkanten for at tage en aperitif både på hotel Moana Surfrider og på hotel Royal Hawaiian, begge steder er der en exceptionel hawaii stemning undertiden med levende hawaii music.
    - Er du til en mega stor lystbådehavn kan jeg anbefale at booke hotel Prince.
    - God tur.
     
    Last edited: 11. jan 2021
    Thomas123, RoadKing, Magnus77 and 3 others like this.

Del denne siden