Helgetur til Amerika

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BendikHa, 17. mars 2016.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Nå som SAS har åpnet en del, og vil åpne en del, ruter til Amerika er det fult mulig å reise over dammen bare for en helgetur. Tanken har fristet meg, men er det noen av dere som faktisk har gjort det? Hvilke erfaringer har dere om så er med dette?
     
  2. Royal

    Royal Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Har gjort det to ganger det siste året, reiser fredag med retur søndag.
    Du får to hele dager i junaiten og det funker helt knall.
     
    braathens safe and Larata like this.
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det fungerer fint. Har gjort det flere ganger og gått rett på jobb mandag morgen. Fordel med business på retur da selvsagt. Selv så kjører jeg tidlig i seng, tidlig opp på snarturene vestover (klarer som regel ikke være lenge våken uansett) sånn at døgnrytmen ikke er helt snudd til hjemturen.

    Miami er en sånn rute som jeg vurderer en langhelg fredag-mandag i vinter, lander så tidlig at det er rett på jobb tirsdag. Skulle bare hatt lounge med dusj på OSL så man kunne fått dusjet og skiftet før man tar fatt på dagen.
     
    braathens safe liker dette
  4. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, har gjort dette flere ganger, både til øst- og vestkysten. Om man ikke snur døgnet for mye så går det helt greit og er faktisk ganske artig :) Fikk til og med fruen med på en slik tur, og hun var strålende fornøyd :)

    Eneste problemet jeg støtte på sist, var når jeg tok en helg i New York alene, da ble jeg grillet rimelig heftig av passkontrollen... Sikkert noen røde flagg som kommer frem når man reiser alene uten at det er business :)
     
    yukho and braathens safe like this.
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Helt topp med ei langhelg/helg. Er du bekymret for om du klarer det kan du starte med østkysten før du gyver løs på vest.
    Jeg synes slike helgeturer også er perfekt å kjøre til Asia.
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Har tatt 4 langhelger/ helger i USA de siste halve året. Funker fint det. Man legger seg kanskje litt tidlig om man ikke skal snu for mye på døgnet.
     
    braathens safe liker dette
  7. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Slik jeg oppfatter det er dette absolutt noe jeg bør vurdere å prøve ut. Reiser dere opp fredag og hjem søndag morgen slik at dere er tilbake mandag morgen da?
     
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ja stort sett. Utreise pleier jeg å variere mellom torsdag og fredag. Avhenger litt om jeg har vært i byen tidligere.
     
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har jeg gjort mange ganger, både til Usa (Los Angeles, New York, Chicago) og Asia (Tokyo, Hong Kong). Det anbefales, veldig moro :)

    Har variert mellom fredag-mandag, torsdag-mandag og fredag-tirsdag.
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du fant vel billetter i go til ca 2500kr og om du har gullkort så hadde du fått 4 poeng per krone. Selv med uten gull er det bra.
     
  11. DiamondDream

    DiamondDream Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Benyttet meg av tilbudet og bestilte en langhelg til NYC i går! Rett i overkant av 2500,- t/r fra KRS :)
    syntes forøvrig at setevalg var DYRT 249-499,- per person per flight. Noen av dere som har erfaring med dette? Er det verd ekstrakostnaden?

    Blir sikkert fantastisk, min første tur til statene!
     
    Hamburgersmauet liker dette
  12. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Vært i Chicago i en dag, to timer og 32 min... det var litt vel kort. :p
     
  13. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ble tatt i New York en gang med med 5kg Finsbraaten Wienerpølser, beslaglagt og bøtelagt... står sikkert i noe register over pølsesmuglere, nå blir jeg grilla og sjekka hver eneste gang!! :)
     
    Last edited: 18. mars 2016
  14. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Haha, det er akkurat som de raringene i "Border Patrol Australia" som alltid skal drasse med seg mye mat gjennom tollen. :p
     
    CaptainPoint and Fredrik81 like this.
  15. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde 3 tur/retur SVG-IAH med 24 timer stopp.
    Ganske slitsomt, men artig.
     
  16. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Yup, jeg er asiat. Bruttern bor i NY, og han elsker wienerpølser... :)
     
    kosvines liker dette
  17. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært i Bursdag i LA, Utreise Torsdag og hjem Søndag via EWR.. Var ganske trøtt på jobb Mandag og sovnet i stolen et par tre ganger.. Men det var verdt det! (Skal nevnes at vi fløy Business hele veien hjem, ellers tror jeg at jobb Mandag etter 72 timer med fest hadde utgått)
     
  18. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Har også opplevd "tredjegrads forhør" ved innreise til USA for en helgetur på egenhånd. Spesielt sist gang hvor jeg dro Swiss FC, men da jeg forklarte at flyreisen var "free of charge" (bonusreise/CT) og at målet med turen var mer flyreisen enn destinasjonen (Miami) ble jeg aller nådigst sluppet inn...
     
    Fredrik81 liker dette
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde laget meg en utregning som klart viste at MR turen min til Boston ville gi med en gevinst på ca 400dollar inklusiv gratis biz tur, da var besparelse på setevalg for hele familien og 37 500 avios(25 000bonus avios) med regnet. Gikk glatt gjennom selv om det kun var 24 timer stop, trengte ikke den utreningen, men var grei å ha, man er jo ikke helt gal heller :p
     
    Baldrick liker dette
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    "To be frank, I'm seeing a woman, my wife thinks I'm working overtime so I can't stay longer".

    Alle spørsmål er således besvart.
     

Del denne siden