NZ sin (fantastiske!) lounge, del 2.
Loungen har et par "drikkestasjoner" utplassert i tillegg til en bemannet bar.
View attachment 9133
View attachment 9134
View attachment 9135
Som dere ser fikk jeg meg et glass med sprudlevann, en New Zealandsk musserende som var helt Ok.
View attachment 9136
Jeg spurte i baren om de hadde champagne, og jada det hadde de. Men det var samme flasken de dro opp der. Jeg ymtet frempå at det der kanskje ikke var campagne, jeg lurte egentlig på om de hadde noe utover det som var plassert rundt i loungen. De mente at det var nå omtrent det samme, men nei, det var bare denne de hadde. Litt merkelig opplegg med en bar med to personer som jobbet der, for å servere akkurat det samme du kan plukke opp selv fem meter unna? Ble spurt et par ganger om jeg ville ha påfyll av loungeansatte når de så jeg nærmet meg tomt glass, det var fin service, hyggelige folk som gikk rundt og ryddet. De hadde noen viner jeg ikke smakte på, og et greit utvalg med flaskeøl. De hadde også ølglass stående i kjøleskapet.
View attachment 9137
View attachment 9138
View attachment 9139
Men det beste var utsikten. Ikke mange meterene til vingespissen på denne 777'en fra stolen min.
View attachment 9142
Jeg er ganske newbie på dette med fly og sånt, utover B747, B777, og A380 kunne jeg før denne turen ikke peke ut så mange flytyper. Med et bra fungerende internett kom jeg derimot over denne fine guiden, for andre som er like uvitende som meg:
How to tell the difference between planes . Koste meg en lang stund her med å forsøke å gjette hvilke fly som var hva. Det var bra med trafikk utenfor vinduet mitt.
View attachment 9143
View attachment 9145
View attachment 9146
Etterhvert hadde alle flyene dratt sin vei, og jeg kunne endelig få tatt meg en dopause.
De store vinduene hadde de fått inn flere steder på flyplassen, og det var mye fly å se hele veien til der mitt eget fly sto. Det aller meste fra NZ, men dukket opp noen andre innimellom også.
View attachment 9147
View attachment 9148
Mitt eget var også på plass, en 777-300ER.
View attachment 9149
Vis alt...