Helgetur til Irland - HJELP!

Tråd i 'Reisemål' startet av mali, 21. febr 2020.

  1. mali

    mali Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Heihei,

    Jeg, og flere andre damer fra familien skal ta oss en jentetur til Irland i løpet av våren/tidlig sommer. Det vil være damer i alle aldre, alt fra 19 til 70, og vi vil nok være rundt 8 stk som reiser sammen. Alle har god helse så forflytning med bil hver dag er mulig. Når jeg søker opp hva som er det beste å se i Irland kommer det utrolig mye opp, og vi er usikre på hva det er verdt å bruke tid på. Vi har tenkt å reise fra torsdag til søndag. Litt av poenget med turen er at vi ønsker å åpne horisonten til de eldre slik at de ser at det er veldig givende å dra på tur og oppleve ting.
    Er det noen der ute som har gode kjennskaper til Irland og kan gi oss spesifikke steder vi burde reise i løpet av helgen(som ikke ligger altfor langt unna hverandre)?


    Dette er hva vi kunne tenke oss å oppleve i løpet av helgen:
    - Slott og storslått natur uten altfor mye gåing (en søndagstur-lengde går absolutt fint men kan ikke være en ekspedisjon)
    - Kjente monumenter og steder man bare MÅ få med seg når man er på tur i Irland
    - En god og rolig middag hver dag, bar er ikke aktuelt pga. de eldre: anbefalinger tas gjerne i mot! Leste et sted at man kunne spise middag i en kirke(sto ikke hvor), og sånne ting ville passet perfekt for oss.
    - Aktiviteter(typ. opplegg man kan melde seg på) som er interessant og kan passe for gruppen. Eksempel: hesteridning, tesmaking, sying, strikking, håndarbeid eller lignende? dette er ikke et must men hvis noen kjenner til noe hadde det vært gøy med en anbefaling :)

    Det viktigste er egentlig at vi får en pekepinn på hvordan vi burde legge opp reiseruten vår, det er kanskje vårt største problem hehe..
    Tusen, tusen takk på forhånd for alle hjelp for at dette skal bli den beste dameturen!
     
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Eddie47 liker dette
  3. mali

    mali Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    ja det har jeg, og den var absolutt til hjelp! men føler kanskje ikke den var helt perfekt mtp at vi er en så spredt aldersmessig gruppe som reiser. Skal sjekke den ut en ekstra gang men hadde håpet noen hadde noen ekstra tips ;)
     
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Nettopp, har ingen eigne erfaringar frå Irland (enno), men veit at søkefunksjonen her på forumet kan føre til at ikkje alle relevante trådar blir funne, så tenkte tråden kunne fungere som starthjelp. Andre har sikkert fleire innspel til noko som sikkert blir ein super tur :)
     
  5. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde vel vært særdeles flott om man postet dette i Irland tråden? Når jeg leste overskriften trodde jeg dere var fast i Irland med HJELP!!

    alf
     
    Kristian liker dette
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Dårlig søkemuligheter gjør det vanskelig å finne tidligere tråder, og det er ikke alle som har sort belte i søk.
     
    NoLimit and RoadKing like this.
  7. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Last edited: 21. febr 2020
  8. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Vi var i Galway i fjor, riktignok en gjeng med 12-13 åringer og mammaer, men det var en fin liten by. Hadde en veldig hyggelig opplevelse på Claregalway castle https://www.claregalwaycastle.com/
     
  9. mali

    mali Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen takk for alle tips! Tar gjerne i mot flere;)
    Skulle gjerne lagt til denne i Irland-tråden, men som en annen skrev her, jeg er helt ny og ganske fresh på dette med forum
     

Del denne siden