Hvordan er det med lounge på OSL nå? Reiser med LO i C men er kun EBS. Er loungen åpen på utland? Kun innerste (Gull) delen eller begge?
Ja det er den. Biz og Gullstua(som fungere som biz også, da biz delen er stengt ned, sist søndag), er åpent for alle med status og C.
Kan (dessverre for noen, men til jubel fra andre) melde at lounge utland igjen er delt. Dvs. at oss statusløse ikke kommer inn i Gullstua. Får heller slappe av her i Biz-delen med slapp salat og Cola light .. Heldigvis bare 4 timer til avgang ..
Ikke så mye spennende å fortelle om så langt. Har sett Schumacher på Netflix og vurderer en tur i Taxfree. Eneste nyhet er at flighten er 45 min forsinket …
Boarding complete! Ganske fine skinnseter. 2+2 og sete mot midtgang er blokkert. Totalt 5 seter i C, 3 opptatt. Jeg hadde egentlig 1D men damene mente 2D var mer behagelig
LO484 OSL - WAW Som nevnt over ble vi nesten 1 time forsinket fra OSL. Likevel, hyggelig crew på fire der en av de hadde ansvar for oss tre i Biz. Vi fikk servert et enkelt måltid. OK smak men altfor lite mat. Drikkevalg var øl, vin, soda, juice, kaffe og te. Setene var (som også nevnt) gode, ganske brede, skinnseter og setet mot midtgangen var blokkert. Fun fact: LOT syns også sine kunder bør dra til Toronto for i in-flight magasinet var det en artikkel om byen.
Entry til Polen gikk egentlig ganske smertefritt. Siden flyet var så forsinket var det ca. halvparten av passasjerene som hadde en connecting flight de måtte løpe til. Det var buss til gate men da den kom frem løp de avgårde og gjorde at det nesten ikke var kø da resten av oss kom til «kontrollen». Denne var satt opp veldig provisorisk før man kom til utgangen og kun en veldig enkel sjekk av pass og korona-sertifikat. Ingen skanning kun en politi som kikket på passene. Kø: ca. 3-4 minutter.
Det ble en kort natt på AirPort Hotel Okecie like ved flyplassen. Gratis buss til/fra flyplassen som kun tok noen få minutter. Da jeg takket nei til en velkomstdrink oppgradere de heller rommet til et såkalt business-rom. Helt OK med to enkeltsenger og utsikt mot veien. Så mørkt både da jeg kom og dro så ikke lett og se om det var noe fint å se på
Mitt umiddelbare forslag var AC' egen lounge, men jeg er usikker på om den er åpen. Sjekk 'Lounge finder'-verktøyet hos Star Alliance og filtrer på reiseklasse, destinasjon og EB-status: - https://www.staralliance.com/en/lounge-finder I tillegg ville jeg ha gjort et ekstrasøk via Google eller sett på hjemmesidene til selskapene som tilbyr loungene om hvordan det er med åpningstider nå i disse pandemiske tider. AC- og SQ-loungene er fine og trivelige, så om de er åpne ville jeg ha tassa dit
Sikkerhetskontrollen på WAW tok ikke mange minuttene. «Ingen» kø og max 5 min fra start til slutt! Lounge på WAW: Med LO C har en tilgang til LOT Business Lounge Polonez. Medium størrelse lounge. Litt mørk etter min smak. Enkelt utvalg av mat og drikke med noen få varmretter som en får inntrykk av blir laget på bestilling men som bare blir varmet før de kommer ut med den. Valget ble omelett. Ikke mye folk da jeg kom inn kl. 06 men øker litt nå en halv time senere. edit: etter nærmere undersøkelse kan jeg melde at de også har dusj her i loungen. Tidenes minste dusjrom, men må man så kan man.