Helgetur til Toronto med AC, første IC siden februar 2020

Tråd i 'Reisebrev' startet av indahla, 30. sept 2021.

  1. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Dette skjedde med meg i New Zealand også. Men da jeg sa det magiske ordet "bonusreise", løste alt seg. Hun som avhørte meg synes hele opplegget hørtes litt crazy ut. 20000 km, bare i C og F, transfer i Frankfurt, en dag i Bangkok, en dag i Singapore og tre dager i Aukland. Så en dag til i Singapore og en dag i Tokyo før jeg fløy hjem til Oslo.
     
    Calling, Kristian, indahla and 4 others like this.
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Du slipper vel immigration siden du ikke skal inn i Japan?
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Opplevde mye av det samme sist jeg kom til Toronto sammen med doktoren, utrolig mange rare spørsmål. Og vi skulle være der i en uke ..
    Sjekking av alle bookinger og hoteller osv. ..på telefonen.
    Det er nesten vanskeligere/irriterende å komme inn i Canada som å komme i USA ..
     
    Calling, Kristian and indahla like this.
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hun som jeg snakket med hadde aldri hørt om noe sånt. Veldig, veldig skeptisk var hun!
     
    Kristian, Eddie47 and bombusfervidus like this.
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble kjempeoverrasket og hadde ikke ventet det. Kanskje det var derfor han første reagerte når jeg først ikke kunne gi en god forklaring på kun en overnatting. Jeg fant liksom ikke ordene. Og derfra bar det nedover ..
     
    Calling, Kristian and Eddie47 like this.
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Og ikke nok med det: bagasjen min ble igjen i Montreal. Agenten både på OSL og LHR sa jeg skulle hente den ut der og måtte sjekke den inn siste strekket på nytt.
    Da jeg endelig kom igjennom alle kontrollene på YUL og fikk spurt en på bagasje-service ang. bagasjen sa han at den skulle gå hele veien.
    Og siden jeg skal hjem imorgen er det jo ikke noe poeng å få den sendt hit til Toronto.

    Planen nå er at de holder den i Montreal også skal jeg forsøke å plukke den opp når jeg mellomlander der imorgen. Har 2:30 der så bør rekke det. Den som lever får se ..

    Endelig på vei mot by’n nå på Union Pearson Express til Union. Så en kort gåtur til DoubleTree by Hilton Downtown.
     
    Calling, drsyk, Earl and 8 others like this.
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    AC423 YUL - YYZ

    Må ha vært fullt fly for ca. 40 min før avgang (akkurat da jeg kom frem til gate) ga de beskjed om equipment change og leste opp ca. 10 navn på personer de ønsket å snakke med. Jeg var heldigvis ikke en av de.

    Dette var eneste leg i X så jeg hadde sete 23C. Klarte å sette med på 23D (andre siden av midtgangen, 3+3) så da en mann plutselig så rart på meg forsto jeg noe var galt. Jeg pekte på 23C og ha sa at han kunne sitte der isteden.

    Ingen servering på flyet, kun drikke og snacks (så vidt jeg så) til salgs. Flyet ble nesten en time forsinket fra Montreal pga. noen prioritert cargo men vi fløy inn mye. Rutetiden var satt opp med 1:21 mens da vi tok av sto det at flyturen skulle ta 47 minutter.

    Ikke noe annet spennende å melde om flyturen. OK seter til å være økonomi men det skal bli spennende å se forskjellen når jeg flyr motsatt vei i Biz imorgen.
     
    Calling, CKe, drsyk and 14 others like this.
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor reiser du med innsjekket bagasje med kun én overnatting?
     
    NoLimit and Edvard like this.
  9. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    En må jo benytte seg av de perks som følger med. 2 kofferter fylt med murstein :D:p
     
    OyvindN, markus, drsyk and 9 others like this.
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har hun i alle fall hørt om det! Jeg forstår at dette kan føles ubehagelig. Samtidig var jeg sikker på at det ordnet seg til slutt da jeg ble «avhørt» i Aukland. Jeg måtte til og med vise at jeg faktisk hadde penge på konto, fikk lønn inn på konto hver måned og hva jeg jobbet med. Og det er bra at du deler denne erfaringen med oss, så vi vet at vi som reiser langt og har superkort opphold potensielt kan bli utsatt for ekstra spørsmål ved immigration. :D
     
    Calling, drsyk, EndreD and 4 others like this.
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål :)
    Men nå skal jeg faktisk ha tre: en i Warszawa, en her i Toronto og en på flyet YUL-FRA. Kunne sikkert klart meg med kun carry-on, men det var meldt fint og varmt vær her så da pakket jeg et ekstra par sko, pysj til flyet hjem, iPad, headset og hadde tenkt å handle litt lønnesirup-produkter for gøy. Det tar litt plass ..
    Også hadde jeg tenkt å slippe å gå rundt med en «tung» sekk/bag på ryggen under hele turen. Så da ble det som det ble. I etterkant kan en jo si det var er dårlig valg .. :confused::p
     
    Calling, drsyk, Avixlo and 8 others like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Tsk, tsk, urutinert @indahla , spørs om vi må sette deg opp med et kurs hos @Eddie47 ;)
     
    Calling, drsyk, Insomnia4u and 4 others like this.
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Med mindre grensevaktene kun har jobbet under pandemien har de nok sett og hørt det mest av uvanlige reiseruter. Det å gi utrykk for at de tviler på historien din er nok heller en taktikk for å gjøre det litt ukomfortabelt slik at de kan se om forklaringen din endrer seg under stress. Heldigvis går dette som regel fint så lenge man svarer ærlig, presist og ikke har kofferten full av urent mel.
     
    animals, EndreD, Earl and 4 others like this.
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Kofferten var jo borte så om det var urent mel i den er det ingen som vet .. :p
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Etter en natt på DoubleTree by Hilton Downtown sto jeg opp tidlig (kl. 5). Dessverre regnet det ute og Lyft ville ikke godta noen av kortene mine så jeg måtte ta bena fast helt ned til Union Station.

    Hadde sett tips på flyet ang Streetcar linje 509 som går langs vannet. Det var dårlig vær og lite sikt så ikke noen kjempetur. Men den var iallfall inne. Tok linjen frem og tilbake (ca. 30-40 min) før jeg hoppet av ved CN Tower. Hadde billetter 09:30 og gikk derfor litt rundt i nabolaget frem til det.

    Selve CN Tower er fint det, og sikkert en kjempeutsikt når det ikke er lavt skydekke. Tipper skyene begynte ca. 50 meter under observasjonsetasjene og dermed var det NULL sikt inne fra tårnet. Jeg hadde også kjøpt billett til SkyPod enda høyere opp men der var det heller ingen sikt. Var som å se inn i en grå vegg ..

    Bagasjen min er jo igjen i Montreal så jeg måtte kjøpe noen nye klær på reiseforsikringen. Ble en tur på Abercrombie & Fitch. Fullt antrekk fra innerst til ytterst.

    Nå er det Liverpool - ManC på pub’en. Traff tilfeldigvis en kar i Tottenham-trøye tidligere idag og spurte om råd for et sted å se kamp. Så nå har jeg satt mine ben i en Tottenham-pub. Har ikke blitt slått ned ennå (sikkert fordi Tottenham vant sin match tidligere idag ..)
     
    Last edited: 08. okt 2021
    Calling, runguru, drsyk and 13 others like this.
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har forresten helt glemt å sjekke om det kreves noen registrering eller annet for mellomlanding på FRA. Noen som vet?
     
    snus_mumrikken liker dette
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis noen skal til Canada i nær fremtid og har tilgang til AC sin lounge vil jeg anbefale Chef Park Special. En veldig god suppe.

    70985B8B-A5B0-4D87-8B13-C064BD9CD286.png 77544AC1-587A-4EA7-9C96-BD42085D2878.png
     
    Calling, CKe, Earl and 12 others like this.
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Wide-body på en flight på 1:13 :)
    Meg på 1A

    743F14B6-6513-4DF1-87AB-FAB0DF1D1FCD.jpeg
     
    Calling, mathiasfe, Earl and 12 others like this.
  19. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Vi Tottenham-supportere er veldig hyggelige, altså. Spesielt de få gangene vi vinner :p
     
    Kristian and indahla like this.
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    AC484 YYZ - YUL

    De hadde faktisk satt opp en A330 på denne korte turen. Flytid ikke mer enn 1:13. Meg i 1A.

    Fikk servert en lett snack og normalt utvalg av drikke. Hyggelig crew som det har vært på alle flighter så langt.

    4922D6F6-95E7-452A-B7A3-563279FC433F.jpeg
     
    Calling, mathiasfe, Kalsnes and 18 others like this.

Del denne siden