Sakset ut fra finn-annonsen: 280 000 Eurobonus poeng 40 000 kr 280 000 poeng selges Gebyr for flytting av poeng betales av kjøper. Kom med bud https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=154476913
For 40 000 NOK kan man f.eks kjøpe ca 30 000 trumf kroner som gir 400 000 EuroBonus poeng .... Eller tar jeg feil?
Du har rett. Men ein kan vel og kjøpe billettane (i alle fall om ein skal fly bissniss) for 40k? I alle fall kan to personar reise til Nord-Amerika eller Asia i verksemd, det kan ein ikkje med 280k EB-poeng.
Det er vel også slik at man kun kan motta 100.000 kjøpte/overførte EB-poeng per år. Får fordele røverkjøpet over tre år, kanskje
Det koster jo betydelig mer en 40 000 kr å få disse poengene ... hva ville overføringskostnader bli? Og er det mulig å overføre 280 000 poeng?
Man trenger jo ikke fly for disse poengene, kan konverteres til en stol eller et kamera hos SAS https://www.saseurobonusshop.com/#/from/270000/to/280000
Har vi glemt luringen som forsøkte å svindle et par av oss, tidligere i år? Er vel ikke samme personen? Vel vel, som kongen befaler, er det priceless å fly sammenlignet med å kjøpe poeng. @Eddie47 har så rett, så rett... Stol, nei tar heller denne: SAMSUNG TV 65" Q70R 4K SMART QLED
Er det nokon her som har erfaring med kjøp av EB-poeng? Kva er gebyret? Eg ser SAS skriv: "Mot et gebyr kan du overføre ekstrapoeng til hvem som helst", men eg finn ikkje kor mykje gebyret er på. Får poenga same varigheit som dei har hjå selgar?
For oss i korttidsminneforeningen, hva skjedde? Det eneste fishy jeg har sett her er en helt ny bruker uten noe historikk som prøvde å selge et gullkort og ville ha forhåndsbetalt
Eit kjapt søk etter "Eurobonus" på Finn viser at det som er til sals er ganske so stivt prisa sett i høve til dei verdivurderingane dei fleste her på forumet legg til grunn. Kva i alle dagar er poenget (fin pun?) med å kjøpe awardbillettar like dyrt som betalte billettar?
Har vi glemt sebastianamu, forsøkt å selge oss noen EB for en meget suspekt sum, @veeegard fikk en artig runddans med han gjøken!