Ayay Caramba .. sliten MOW .. En strevsom tur til SC .. litt som måtte gjøres hos Svigermor og det var greit, men besøk hos Svigerbestemor var verre .. Som kona sa etterpå, 'blir jeg slik når jeg blir gammel, har du fullmakt til å skyte meg'. Tippet uavgjort mellom Molde og Stabæk og fikk rett i det .. synd ikke kampen står på tippekupongen her i Georgia. 17. mai byr på forberedelser til reise og 17. Mai-tog på gressklipperen. Og sikkert litt godt i glasset på kvelden. Hipp Hipp Hurra!
God morgen fra loungen i Stavanger. Skuffende catering, ingen bakt potet tilgjengelig. Potetgull og vann får duge.
Jeg som trodde jeg skulle være først ute pga. kinatiden min! Vel.. Gratulerer med dagen alle sammen. I Shanghai er det 22 grader og "shanghaiblå himmel". Jeg er glad jeg ikke skal gå med bunad i dag! Ingen lounge i dag. Frokosten bestod derfor av en glutenfri vaffel fra i går (som jeg uansett sikkert måtte spist i loungen.... men som kanskje hadde smakt litt bedre med litt smør på.... ) og litt kaffe. Ikke helt 17-mai frokost nei! Ha en superfin dag! Xxx.
Gratulerer med dagen! Nettopp gjort ungene klare og i ferd med å få dem ut av døra for 17 mai program på skolen. Får kaste meg i dusjen så jeg rekker ned til senteret her for å se skoletoget. Ellers går det vel slag i slag utover dagen her. Selv blir jeg nok sjåfør hele dagen. Men det er greit. Ha en feiende flott 17 mai alle sammen!
Gratulerer med dagen Her skjer det absolutt ingenting spesielt i dag. Samboeren har siste eksamen på skolen i morgen, så startet dagen med frokost og bøker allerede klokken 8. For min egen del så blir det en tur på trening nå, også kanskje en joggetur med bikkja seinere i dag. Hvis jeg tar helt av i dag, så kanskje jeg kler på meg noe litt fint også går til byen for å spise is Ha en fin fin 17 mai!
Gratulerer med dagen Kanskje på tide å legge seg snart, så får man se hva dagen byr på når det blir morgen igjen. Vil i alle fall starte med litt Premier League, trolig påfulgt av diverse 17.mai-arrangementer her i den "norske" delen av USA. Har opplevd 17. mai for det meste i utlandet de siste årene, spent på hvordan markeringene/feiringene blir her. Ha en fin 17. mai alle!
Gratulerer med dagen Sol ute, og flagget ble heist til morgentoget 0705. Håper jeg husker å få det ned igjen... Pol Roger neste. Ha en strålende 17. mai alle sammen
Flaggpolitiet her - flagget skal ikke opp før kl 08 i Norge under noen omstendigheter. Hurra for 17 mai - her er man bakfull. Tenker formen kommer seg i løpet av kort tid - da jeg ofte har en ekstra viljestyrke til å bli kvitt sånne ting på 17 mai. Har ihvertfall kommet meg opp av senga så får man se hva dagen har å by på. Tenker litt frokost er greit å ta.
God morgen fra Ullevål, Dagen startes med fin frokost hjemme. Med ciabatta, roastbeef, finfin kaffe, jordbær og annet godt på bordet. Dressen skal gjøres klar straks. Etterhvert skal dagen feires på Grünerløkka. Gratulerer med dagen!
Jo, gjelder der også, tidligst kl 8 Men reglene gjelder kun offentlige bygg (hvis jeg ikke husker feil), så som privatperson kan man egentlig gjøre som man vil
Gratulerer med dagen fra Radisson Blu i Berlin, hvor jeg markerer dagen i bunadsfri sone. Det er forresten ganske interressant at det var 17. mai som ble vår nasjonalsdag. Det som markeres, er jo grunnloven, men etableringen av en egen grunnlov var egentlig borgerskapets fåfengte forsøk i 1814 på å holde fast unionen med Danmark, ved å velge en dansk prins av tvilsomt opphav ( det var visst en av svenskekongens adjutanter som hadde vært innom) til regent, da Danmark/ Norge hadde havnet på tapersiden under Napoleonskrigen. Grunnloven var en forutsetning for det, men hensikten var altså å fortsette under "Danske-åket". Borgerskapet hadde mye å tjene på det. Embedsmennene også. Det fungerte selvsagt ikke, og da en temmelig bøs fransk sakførersønn, Jean Baptiste Bernadotte - aka Karl Johan - kom travende hjem fra krigen i Europa med en bøling krigshissige svenske soldater, var det slutt. En kjapp liten krig i Østfold i slutten av juli, deretter 91 år med svenskestyre. Så det spørs vel om det egentlig er noe å feire. Men folk liker jo en fest. Selv går jeg i tog hver 26 oktober, datoen da Kong Oscar (i 1905) ikke gadd mer, og formodentlig med et lettet sukk skrev under på at nå var det slutt. Deretter fant vi olje, Saab gikk konkurs og Volvo ble solgt til Kina. Nå står Willy Brandt Haus for tur, deretter asparges og et glass Sancerre med dugg på. Været kunne vært bedre, men det regner ihvertfall ikke. Ha en flott dag, alle sammen! Hipp, hipp!
Gratulerer med dagen til alle bonusfantaster i inn- og utland! Dagen feires her hjemme med familie. Hjertelig takk til BA for rask registrering, og sølvkort i 17. mai-gave! De vet sannelig å ta vare på sine norske kunder.
Tenker meg det toget er akkurat 1 person langt... Grattis med dagen alle sammen! Så langt har det regnet nesten hele tiden, men har akkurat blitt litt opphold. Får håpe det holder, for nå skal vi til svigers og grille litt. Tenker jeg tar sofatjeneste der og så får han gamlefar traktere grillen selv uten innblanding fra yngre krefter. Akkurat sånn han vil ha det, altså.