Hjelp!! Bonus Reise til USA??

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Tjomis, 16. juli 2017.

  1. Tjomis

    Tjomis Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Trenger litt hjelp med å finne en god deal til USA fra Bergen.

    Vi tenker utreise I November med retur Desember. Best egnede datoer er rundt 11 November med hjemreise 14 Desember. Endelig destinasjon er Houston (IAH) men vi er fleksibel. Ett ønske er å ha noen dager I LA/San Diego før hjemreise.

    Vi har god tid og kan ta litt sightsing I USA så lenge vi er I Houston til tanksgiving.

    Funnet en løsning med å fly BGO - OSL - MIA 11. Nov til 30.000 I go (Pris I kr for denne ruten er 2010,-). noen dager i Miami så fly Spirit lokalt ved å betale kontant.

    Retur kan da bli LAX - ARN - BGO 14,Des for 40.000 I pluss (pris i kontant kr 3074,-). ved at vi kjører leiebil fra Houston til Lax,.

    Er det en god deal å bruke 40000 poeng på en reise som koster 3000 og 30000 på en som koster 2000kr I utgangspunktet?

    Kansje noen andre forslag å komme seg til Houston I perioden med bonuspoeng ved en god deal? Kansje noen sammarbeidspartnere I staraliance? I så mate hvordan finner jeg gode rater for poeng med andre selskap med bonusaliansen?

    Jeg har 180000 poeng og vi reiser 2 voksne.

    Takker for svar.

    Mvh

    Thomas
     
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Må vel være opp til hver enkelt men jeg hadde ikke kastet bort 70 000 poeng hvis billetten kostet så lite som 5000,-
     
  3. Sebastian

    Sebastian Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    https://goo.gl/flights/S7FY

    Her har du en rundtur som burde fungere ganske så greit og for 4 600 pr pers hadde jeg ikke kastet bonuspoengene mine ut, så lenge du ikke må bruke de fordi de utløper.

    Regner med at du ikke har noen CT siden du ikke skriver om det.
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde jeg reist så hadde jeg droppet Miami(flott by) om LA og Houston er hovedmålene, da splittede Bookinger dyre om man ikke har ungdomsbilletter. Så hadde jeg spart poengene til oppgradering plusgrade. Om du/dere får buisness oppgradering så vil det dra inn ca 25 000poeng per pers. Har fu ikke poeng opptjening fra tidligere i perioden din så er drre da 5/9 på vei mot gullkort.
     
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Om du er interessert i å få "mest mulig" for poengene, ville jeg ikke ha brukt de slik. Kroneverdien du får på poengene er svært lav i forhold til hva som er mulig (om du f.eks. bruker de på business eller first, eller på innenriksreiser). Men om du føler at du har "massevis" med poeng og aldri får brukt de, er det jo naturligvis bedre å bruke de enn å la de stå på konto.
     
  6. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Og styr unna Spirit. Er vel det verste selskapet som er på vingene i USA...
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  7. Tjomis

    Tjomis Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for gode svar alle sammen. Da venter vi med bruk av poeng. Hva er den beste måten å søke på om man ikke bruker poeng? Er jo utallige søkemotorer der ute. Men om man vil fly slik at man sanker poeng samtidig finner en god pris, er det noen triks eller foretrukket søkemotor?
     
  8. Tjomis

    Tjomis Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Forstod ikke det helt, bruke poeng på å oppgradere til business etter at man har kjøpt økobiletter?
     
  9. Sebastian

    Sebastian Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Bruker ofte Google Flights, bare vær oppmerksom på bookingklasser du finner i de tilbudene. Da enkelte klasser ikke gir særlig med EB-poeng, enkelte gir faktisk ingen poeng. (Dette kommer an på selskap og i begynnelsen må man bare sjekke på SAS sine hjemmesider hva de ulike selskapene gir.)
     
    Fredrik81 liker dette
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ja du legger inn bud på plusgrade. Du kan legge in bud på buisness først og så plus. Du blir kun trekt for en av budene per vei.
    Da får du også mer poeng for selv fly turen og om du legger lavest mulig bud så mener jeg det er en bedre måte å bruke poengene en å fly go for rundt 60 000poeng per pers.
     
  11. Tjomis

    Tjomis Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for info, det viste jeg ikke. Og det er jeg enig med deg om. Hvordan ligger man inn bud? kan dette gjøres uavhengig hvilke flyselskap man flyr SAS/Lufthansa / united?
     
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan legge inn på SAS og når det gjelder andre selskap så tror jeg du kan se etter at du har kjøpt billetter, men har ikke erfaring med dette.
     
  13. Tjomis

    Tjomis Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen takk for all hjelp. Fikk lagt inn noen gode ruter etter forslag fra dere.
     
  14. Tjomis

    Tjomis Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for tips Fredrik, på en slik langdistanse rute.Hva er ett typisk "tilbud" man gir for oppgradering? Poeng eller penger , og evt hvor mye?
     
  15. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis de krever de prisene for å bruke poengene, så hadde jeg booket Norwegian over dammen, og brukt poengene ett dyrt hotell :)
     

Del denne siden