Hei folkens, trenger litt råd her nå hvis noen har noen gode ideer. Broren min er på vei til USA med SAS nå til London og flyet hans fra Stavanger er forsinket inn fra Oslo, noe som gjør at han mister forbindelse til Munich senere i kveld med Lufthansa. I morgen ettermiddag flyr han First Class fra Munich til Chicago direkte med Lufthansa. Billetten er som nevnt en Award billett for 2 personer. Spørsmålet mitt er da hvis han ikke rekker videre forbindelse, kan han kreve å bli booket med den raskeste reise ruta tilgjengelig? jeg ser Swiss har ledig i First Class på 2 fly som begge ankommer tidligere enn hans Lufthansa MUC-ORD flyet kommer. Og hvis han blir booket om, blir dette regnet som full kjøpte billetter eller er det fortsatt Award billetter? Kan han kreve å få hotell i London når han lander? Takk
Svaret mitt tar utgangspunkt i at awardreisen begynner i Stavanger: - Dersom de ikke blir booket om til et annet fly fra LHR til MUC i kveld, har de krav på hotell i London. - Ettersom flyet fra MUC til ORD først har avreise i morgen ettermiddag, blir de sikkert booket om til en flight til MUC som gjør at de rekker videre connection til ORD.
Det blir ikke noe problem å komme seg til Munchen i morgen tidlig fra LHR; Lufthansa har mange avganger og bra på plass på morran.
SK4627 landet rundt 45 minutter før rutetiden til LH2481 til MUC. Ser at den avgangen i tillegg ble 40 minutter forsinket ut fra LHR. Regner med at vedkommende ble med der?
Og Eurobonus har ikke tilgang til F hos Swiss, så det skal brenne skikkelig på dass før han blir booka dit. Og så lenge flight videre er fra MUC i morra ettermiddag rekker han jo dit uten problem. Så her er det ingen grunn til krisemaksimering før det er noen krise å spore.
Hei folkens, en liten oppdatering fra turen. Han rakk flyet til MUC fra London som siste passasjer, men bagasjen ble igjen. Den kom dagen etter. Her har dere noen bilder fra turen Stavanger-London-Munich-Chicago i sas pluss, lufthansa business og lufthansa first.
Vi landet 38 min før avgangen til LH2481, så måtte vi gjennom sikkerhetskontrollen (som tok 20 min) i tillegg til passkontrollen. Sprang som fy, og i det de skulle lukke dørene, ankom vi gaten en smule svette, men førnøyde! Det var en fryd å avslutte turen bortover til ORD i First.