Jeg har hatt det litt travelt i vinter så mangler 32K poeng på EBD pga manglende betalte flyvninger (har bare hatt bonusreiser). Men med "doble poeng"-kampanjen så trenger jeg jo "bare" å tjene opp 16K. Jeg er EBD per i dag, ny periode begynner 1.3.23. Kunne tenke meg en liten rundreise i Europa. Kan reise fra torsdag-søndag eller fredag-mandag feks. Reiser alene. Noen gode forslag til ruter eller mål som gir greie grunnpoeng? Budsjett ca 10-15K + hotell osv. Bruker gjerne så lite som mulig. Har også en voucher fra SAS på 3K som går ut 1.3. som jeg tenkte å få brukt.
Gdansk via Stockholm og København er jeg ganske sikker på at gir mest poeng på kortest mulig tid til minst mulig penger. Tror du havner på rundt 12.000 poeng hvis du kommer innom begge byene begge veier, inkludert gullbonus og doble poeng. Warsawa kan være et alternativ, men flytidene er ikke like hyggelige. Hotell og mat er i hvert fall overkommelig begge steder.
Blir tre turer til Gdansk for å få 32.000 poeng da… Et godt alternativ er vel Plus/Business til vestkysten av USA.
Tror ikke jeg orker å sitte på fly til vestkysten nå. Var i midtvesten i november på Biz og det er en drøy tur for en helg.
12K poeng tur/retur Gdansk er inkludert både doble poeng og gullbonus. Kan ikke telle doble poeng dobbelt
Ser ut som en t/r Miami gir ca 17000 poeng i SAS Plus for ca 13K...det kan jo være en ide, kanskje. Ser at jeg kan få turen for ca 140.000 poeng også. Sitter på 500K poeng så kanskje en mulighet til å spare litt kroner her.
Om du kan reise fra Trondheim på fredag, sjekk dette: https://insideflyer.no/forums/threa...få-selskap-på-turen.14701/page-16#post-482865 Skal avbestille senere i dag.
Det går også an å kjøpe noen grunnpoeng for ekstrapoeng hvis det bare er noen tusen du mangler... Også bør du nok også gå en runde med deg selv og vurdere om du virkelig trenger EBD, og om ikke EBG er nok. Hvilke Diamond-fordeler trenger du, og hvor mye tid/penger er de verdt...
Enig, og viktig innspill. Uansett om det er moro å "konkurrere med seg selv" om å få poeng nok til EBD. Jeg har tatt runden med meg selv også for en tid tilbake, og kommet til at EBG gir meg alt det samme som EBD uansett. Så jeg stopper der denne gangen og faller ned fra EBD til sommeren, selv om bolaget deler ut doble poeng nå i vinter. Eneste bittelille tingen jeg klarte å komme på, er at jeg må ut med en hundrelapp de gangene jeg reiser i Go og ikke Plus (max 10% av flightene mine) og må betale for en øl istedet for å få den gratis.
For oss som har store barn som er studenter er nesten det viktigste å kunne gi bort gold til barna. Da får de lounge; ekstra bagasje og fasttrack. Hjelper godt når de skal fly frem og tilbake til studiestedet.
Og nå ut januar, er det halv pris på kjøp av grunnpoeng! 4000 ekstrapoeng for 1000 grunnpoeng. Egentlig koster det 5000 poeng, men du får jo 1000 poeng tilbake...