Hjelp med CT booking

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Zeppelin, 23. okt 2019.

  1. Zeppelin

    Zeppelin Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    skal snart booke min første CT til Fruen og meg.
    Vi ønsker og prøve First men etter alt lesing og gode tips er fortsatt uklar over:

    Om det dukker opp en bedre reiseklasse eller ønsket flytype, selskap kan jeg bytte ut enkelte legs fra en booking eller må bookes alt nytt og jeg riskere og miste dem?

    Er dette hva dere kaller posisjonere?

    Takk for hjelp
     
  2. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan fint bytte ut enkeltlegs på CT telefonen. Det koster 150,- per pers per endring.

    Å posisjonere er å komme seg dit flightene går fra. F.eks. hvis du går for LH F ex-FRA trenger du en posisjoneringsflight til Frankfurt for å få tatt den ønskede flighten.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Det er som @Mbj skriver at posisjonering bruke også om å komme i posisjon til å kunne oppgradere en bedre klasse. Selv har jeg feks valgt å booke en CA F flight (via London) til Frankfurt fra Beijing. På den måten har jeg omtrent samme avgangstid fra Beijing som Lufthansa har med et håp om å flytte reisen over til LH F knappe to uker før avreise. Om det ikke åpner seg billetter sitter jeg uansett med en reise jeg vil gjennomføre. Men jeg kan håpe på LH F og ikke minst FCT ved ankomst. Hadde jeg i stedet valgt CA F eller C direkte til Frankfurt med håp om å bytte til LH F ville jeg fått problemer med stop over tider også, fordi dette flyet går på et annet tidspunkt av døgnet.

    Ellers er dette et klassisk spørsmål for CT tråden. Både å finne svaret på, men også å spørre. På den måten får mange flere med seg gode svar og kunnskap.
     

Del denne siden