Hjelp: Sommerferie 2021 med SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av oggaman, 26. des 2019.

1. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Trenger hjelp til å planlegge sommerferien 2021 for 2 voksne og 2 barn (10 år og 8 år). Helst ville vi dratt til et eksotisk reisemål som Bali, Malaysia, Sri Lanka. Problemet er at SAS ikke reiser dit og at vi har begrenset med poeng. Skal vi reise til f.eks Sri Lanka må vi ut med 80000 poeng x 4 (320000 poeng). Reiser vi med SAS slipper vi unna med 180000 poeng. Har ingen CT og regner med at 180.000 poeng er det mest realistiske. Dermed må vi forholde oss til SAS sine reisemål.

Miami og LA: Virker fristende, men virker som det er vanskelig å få tak i bonusbilletter
    NY, Boston, Chicago og Washington: Hva finner man på med unger her? Kan være en ide og kjøre sørover fra Washington?
    Tokyo, Beijing, Shanghai: Kanskje ikke de beste reisemålene med unger?
    Hong Kong: Litt usikker på HK med barn. Er det mulig å få tak i et "sommerhus" i nærheten av Hong Kong?

Noen som har noen gode tips?

2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    SAS flyr pr nå ikke til Miami i sommerhalvåret, så det går ikke.
    Til IAD er det stadig noen billetter i go tilgjengelig, så ville feks satsa på det og leid en bil.
    Bonusbillettene legges ikke ut før 330 dager før, så du får legge planlegginga litt på hylla frem til du ser hvor du faktisk får billetter

tfo and Wiolenze like this.
  3. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Miami er borte fra programmet om sommeren, men Los Angeles burde være mulig å få tak i. SAS legger vanligvis de billigste bonusbillettene 330 dager før.

Da har du jo litt tid til å samle noen flere poeng også.

Satser du på økonomi eller plus? Har du sas mc med mulighet for fly premium? (book plus eller biz, betal go-poengpris. Vanskeligere å finne bizbilletter men plus er mer oppnåelig når du er så tidlig ute

4. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkte at jeg skulle skaffe meg sas mc for å Flypremium. Er vel verdt det for en langdistanse tur retur. Mulig jeg må sitte klar i sommer når billettene slippes til LA. Et alternativ kan forresten være San Francisco.

Evt. kan vi fly til HK, ta noen dager der og så dra videre med fly til Vietnam/Filippinene/Indonesia. Da får vi den eksotiske ferien vi er på jakt etter...

induktans liker dette
  5. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar forresten!

6. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,015
    Bonuspoeng:
    93
    Bare ha i bakhodet at disse er vanskelige destinasjoner å finne billetter til i C om det er planen.

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det lettere med PVG og PEK. Hong Kong kan være vanskelig, men helt mulig :)

drsyk and induktans like this.
  8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    :eek: PVG :confused: @Xflipper hvordan kan du i hele verden overhode anbefale PVG, enkelte ting husker en til døden, og PVG er et slikt minne. PEK gjenstår å oppleve.

jgroneng and Lars J like this.
  9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183

Hvis du er åpen for å betale noen kroner for å fly videre fra der SAS flyr så har du nesten hele verden for dine føtter.

Vi fløy 2 voksne og 2 barn T/R New York i sommer på bonus C billetter - deretter kjøpte biletter til Sint Maarten.

Nå i vinterferien drar alle 4 i C T/R Hong Kong, kjøpte biletter til Vietnam derifra..
    Flybilletter T/R Vietnam kostet kun 4000 for alle 4..

Skulle jeg brukt CT på dette ville jeg brukt mye mere poeng, og sikker betalt nesten det samme som de ekstra flybillettene kostet i skatter og avgifter

EndreD and oggaman like this.
  10. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Nydelig Lars. Nøyaktig det svaret jeg var ute etter!

Et par spørsmål: hvordan fikk du C-billetter til NY/HK? Satt du klar et år i forveien og brukte Flypremium? Hvor mye måtte du ut med for billetter til St Maartin og hvilket selskap reiste du med?

11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183

Til New York booket jeg først 2 i C og 2 i plus 330 dager før, deretter slapp SAS flere C billetter i Mars/April, som gjorde at jeg kunne flytte de 2 siste til C.

Til HKG hadde SAS ett stort slipp nå i Oktober / November for avganger i Februar.
    De slapp opptill 6 C billetter på samme flyvning, var også endel ledig til Tokyo, så jeg kunne egentlig velge mellom Hong Kong og Tokyo. valget falt på HKG pga kortere/enklere forbindelser til sol og varme.

Anbefaler at du setter opp varsling på Awardhacks på alle mulige destinasjoner og datoer du ser for deg.

Tror jeg betalte rundt 14k for alle 4 til Sint Maarten med Delta, generellt ett høyere prisnivå på flybilletter i USA enn østen..

prøvde meg på ett lite reisebrev på denne turen: https://insideflyer.no/forums/threads/familietur-til-nyc-og-sxm-med-sas-c-og-delta-y.13842/

12. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,513
    Bonuspoeng:
    183
    Sett opp varsling på https://awardhacks.se/

Noen ganger må du booke 330 dager før, andre ganger legges det ut nærmere avreise. Jeg fant også billetter i vinterferien og da booket jeg omtrent for en måneds tid siden.

Lars J liker dette

Del denne siden