Familietur til NYC og SXM med SAS C og Delta Y

Tråd i 'Reisebrev' startet av Lars J, 12. juli 2019.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Til helgen begynner årets sommerferie.


    Etter 2 år med høyeste FlyPremium var det på høy tid og få utnyttet denne fordelen.

    Dette blir første gang hele familien, to voksne og to barn på 4 og 6 drar på bonustur.
    CT er forbeholdt mor og far på F reise!


    Bakgrunn:

    Allerede i August i fjor begynte vi å peile oss inn på mulige destinasjoner etterhvert som SAS slapp bonusbilletter i perioden vi kunne tenke oss og reise.


    Relativt raskt viste deg seg og være best tilgjenglighet til Østkysten av USA, fordelt på EWR og IAD.

    Fikk tidlig booket utreise og hjemreise samme dag, etter dette satt jeg oppe flere kvelder til rundt midnatt da SAS slapp nye billetter, og fikk forskyvd hjemreisen dag for dag til jeg var fornøyd.

    Endte da opp med T/R EWR med 2 i Business og 2 i Plus.
    Ett par uker etter slapp plutselig SAS 2 seter til i C og vi klarte og få hele familien på Business T/R.
    Vi må desverre via CPH, men det skal vi nok takle.



    Etter turen var booket så dukket følgende spørsmål opp: Hva skal vi gjøre i/rundt NYC i 10 dager?

    Da jeg har vært i NYC en håndfull ganger tidligere, og det ikke fristet å traske rundt i asfaltjungelen med barn hele oppholdet, begynte vi å se på alternative reisemål:

    Roadtrip var ett alternativ, men østkysten av USA er "been there done that" for vår del.
    Cruise var en mulighet men fant ingen skip som hadde avganger som matchet med vårt opphold.
    Karibien er jo innen rimelig rekkevidde, sol & strand med barn er jo aldri feil, i tillegg er Karibien et uskrevet kapittel hos oss.

    Etter litt heftig bruk av google maps og google flights fant vi(jeg) ut at Sint Maarten kunne vært kult, mest på grunn av en ikke så ukjent flyplass.


    Etter litt søking fant vi ut at Delta og Jetblue flydde direkte fra New York, prismessig lå selskapene så og si likt.
    Ingen av eco billettene hadde gratis innsjekket baggasje.

    Som nevnt i Statusmatch tråden fikk jeg matchet SAS Gold til Delta Gold/Skyteam Elite Plus, de matchet også samboer fra SAS sølv til Delta Silver/Skyteam Elite noe som gir oss 1 gratis innsjekket kolli pr pax + fast track og preferred seating.
    Skyteam Elite Plus har egentlig også loungetilgang, men det gjelder visst ikke for Domestic USA og Karibien(Amerikanere har merkelige lounge regler)
    Gratis baggasje utgjør en besparelse for oss på ca. 2000,- totalt T/R, greit å ta med seg.
    Delta blir også ett nytt bekjentskap for min del.


    Reiseruten endte da opp som følger

    OSL-CPH-EWR (SAS Business)
    2dager i NYC

    JFK-SXM (Delta ECO)
    7 dager i SXM

    SXM-JFK (Delta ECO)
    1 dag i NYC

    EWR-CPH-OSL (SAS Business)

    map.gif


    Har ikke lagt så mye planer for turen enda:
    I NYC blir det nok en tur opp i en av skyskraperne, litt shopping ++, skal også være ett tivoli for barn på vår alder i Central Park som også skal testes.
    På Sint Maarten er det booket hotell rett ved flyplassen, leiebil er bestillt og det er booket en båttur til Anguilla som visstnok skal ha noen av Karibiens beste/vakreste strender.


    Totalt endte flyreisen opp på 180 000 poeng for 4 pax T/R Business(SAS er veldig gunstig for oss småbarns familier da de tilbyr 50% poengrabatt for barn under 12 år!)
    Delta T/R JFK-SXM for 4 pers kom på ca. 14,5k.

    For å sammenlige skal ha KLM/AF ha rundt 40k-50k for å fly 4 pax eco til SXM via AMS eller CDG.
    Slikt sett er jo dette ett kupp!



    "Ulempen" til FlyPremium er du har begrenset utvalg å velge mellom, i tillegg er de mest spennende stedene(LAX,SFO,NRT) så og si umulig og få tak på, iallefall om du reiser flere enn 2.
    At det skal være i sommerferien hjelper nok heller ikke på tilgjenglighet.
    For vår del kommer nok FlyPremium til å bli brukt som ett springbrett for å komme seg behaglig det lengste strekket fra A til B deretter ECO billett til destinasjon C.

    Vi kunne jo spart poengene og flydd til Mallorca sammen med resten av Norge for ca. samme pengepris, men det er jo langt fra så morsomt.
    For min del handler ikke EB oppsamlingen om å spare penger, men å kunne reise til steder på måter jeg aldri i verden hadde tatt meg råd til ellers.
    Tror vel egentlig reisebudsjettet mitt har har økt i forhold til før jeg oppdaget EB programmet :confused:







    Skal prøve oppdatere så godt det går ettersom turen skrider frem
     
    drsyk, Sekon, Bolle and 26 others like this.
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Dette ser veldig bra ut. Ikke lett å få 4 billetter i C.

    God tur :)
     
  3. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk da, hele gjengen i C over dammen. Husk å ta masse bilder, både til forumet og også så barna kan mimre. Og statusmatch og enda mere luksuslife, jeg gir meg ende over hvordan dere finner alle billetter, muligheter og poeng slik at slike drømmeturer blir mulig. Stor tommel opp.
     
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Lørdag:
    Dagen før dagen

    Så nærmer det seg.

    Kofferter og diverse ble nøye pakket og gjennomgått.

    Noe pynt måtte de også få :)
    20190713_122230.jpg

    Ettersom vi flyr fra CPH 1025, var første og siste tilgjenglige avgang fra OSL til CPH på en søndag 0600. Dette er umennesklig tidlig og når man i tillegg har 2,5 time reisevei ble det naturlig å ta en natt på hotell ved OSL.

    Skulle jeg gjort noe endring på booking i etterkant hadde det vært å dra til CPH kvelden før for å få en lengre natt på hotell der nede.

    Har sett at LN-RKP har trafikert denne ruten hyppig i det siste og var spent på om jeg skulle få prøve den før den la inn vingene for godt, men ser den har reist til Beijing i ettermiddag. Nesten litt skuffet, da jeg ikke hade hatt noe imot 30 000EBx4 i kompensasjon som flere her inne har rapportert å få tilbake.
    På returen er den vel mest sannsynlig tatt ut av drift.



    Booket Park Inn Airport West som er helt greit for ett par timers søvn. Utforsket område rundt og fant forsvarsmuseet. Her var det endel morro for barna. Bl.a en tanks, jagerfly og hinderløype.

    Dette var stor stas og de små var enstemmige i at vi kunne utsette turen litt å ta en natt til her...

    20190713_210439.jpg
     
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 1.

    God morgen fra NYC. Her våknet arvingene 6. det er ca det samme som hjemme så da satser vi på at vi er tilvendt amerikansk tid.
    Var i Florida med de for 2 år siden, var da også ingen problem og snu tiden.. var verre når vi kom hjem. Nok om det.

    Turen over dammen foreløp uten trøbbel.

    Sk1461 var i rute og satte kursen mot CPH, det var få som hadde dristet seg opp så tidlig en søndags morgen.
    Vil anslå flyet var 1/3 fullt. 10 rader plus med kun en håndfull reisende så vi slapp ukjente sidemenn på 3 seterne.
    Point Blur_Jul152019_052947.jpg

    Fordel med å fly så tidlig på morgen er at du får frokostservering og slipper kuben...


    Vel fremme i CPH var det rundt 3 timer til neste fly. Tittet litt i butikker før vi gikk i loungen.
    Gull delen har ett eget sofa område i 1. Etasje hvor ingen satt så vi slo oss ned her.
    Dette har forøvrig stått tomt hver gang jeg har vært i CPH.
    Resten av loungen var ganske full.
    Point Blur_Jul152019_053111.jpg
    Sk909 var i rute, fullt fly og alle seter i Business var tatt.
    Vi hadde booket midsetene bakerst, synes dette var ett godt valg, var da lettere å komme seg mellom midtgangene via bakre C galley hvis man hadde behov for det.
    Vi plaserte barna i hvert sitt sete med konsoll mot midtgang slik at de skulle sitte mest mulig skjermet for seg selv og for andre.
    Point Blur_Jul152019_053021.jpg

    Om det var setene som var gode eller det faktum at vi allerede hadde vært oppe i 7 timer før SK909 kom i luften vites ikke, men minstemann sovnet rett før takeoff.
    Så fort setebelte lyset ble slukket gjorde jeg om setet hans til seng.
    Da våknet han ett lite øyeblikk med de største øynene jeg har sett. Hadde tydligvis ikke forventet at dette gikk an.

    Sovnet heldgvis igjen med en gang og våknet ikke før vi var ved Grønland
    20190714_105801_498.jpg
    Resten av tiden ble de underholdt av IFE. Hadde med ipad også men denne ble ikke brukt.

    Blir ingen dyp beskrivelse av SAS C, da dette er godt dokumentert her tidligere..
    Men alt i alt var det en grei tur med hyggelig crew som ga de små litt ekstra oppmerksomhet.

    Landet før rutetid. En annen fordel med rad 7 og 8 er at du er først ute av flyet. Ingen kø i Immigration som var unnagjort på 5 minutter.
    Var litt skeptisk på forhånd da ikke utreisen min med TAP i Mai ikke virket være registrert i I-94. Hadde tatt med meg BP fra denne flyvningen for sikkerhets skyld.

    Om det var fordi 90 dager perioden min ikke hadde utløpt eller om alt egentlig var ok vites ikke. Men ingen spørsmål.

    Tok drosje fra EWR til Upper West Side hvor vi bor. Pga antall kolli fikk vi en SUV.

    Vi hadde med sitteputer til barna, det tar mye baggasjeplass, men er vel påbudt selv om denne taxisjåføren så vi bare kunne droppe de. Vi synes sikkerhet er en fin ting og brukte de uansett.

    Flyet landet 1230 og vi var på Manhattan 14. Tror dette er ny personlig rekord.

    Etter innsjekk var vi en tur i Central Park hvor barna fikk løpt fra seg litt, før vi dro ned til Rockefeller Center omtåde for å titte i lekebutikker som var hypet på forhånd..
    Her sto fristelsene i kø.

    Eldstemann er Pokemon fan og det var stort for han og ta turen i Nintendo butikken. Forsvant noen lommepenger der
    Point Blur_Jul152019_062636.jpg
    Tok kvelden rundt 20 lokal tid..

    Selv om jeg har vært her mange ganger tidligere har man ett annet fokus med barna på slep og oppdager byen på en annet måte enn før.

    I dag er planen og gå innom ett tivoli og opp på en skyskraper. Ellers tar vi det som det kommer.

    Det var 30 grader og full sol hele dagen i går og spådd det samme i dag, i overkant varmt uten noe særlig mulighet for avkjøling foruten å gå inn i butikker.
    Kjenner det holder med 2 dager her.
     
    indahla, drsyk, Upsaker and 21 others like this.
  6. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    5,400
    Bonuspoeng:
    183
    Ser veldig bra ut! Gleder meg til å introdusere kidza til SAS bis på torsdag:)

    Vi bruker Bubblebum Booster Seat når vi reiser på tur, oppblåsbare og tar dermed lite plass i bagasjen.

    K
     
    Eddie47, Liza, Lars J and 1 other person like this.
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs om det ikke blir slike neste gang ikke så praktisk å måtte dedikere nesten en hel koffert for dette. Selv om baggasje kvoten ikke er noe problem.

    Har 11 kolli hos SAS og 8 hos Delta :cool:
     
    democomputer liker dette
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 2.

    Som sagt våknet de første i seks tiden. Etter å ha slappet av litt på rommet var det ut å finne frokost.

    Ungene hadde bestillt pannekaker så vi fant en diner rett ved hotellet som serverte god tradisjonell amerikansk frokost.

    Etter dette bar det tilbake til Nintendo butikken da noen ikke følte det hadde fått handla alt de skulle.. når vi først var ved Rockefeller center igjen ble det til at vi kjøpte billetter til Top Of The Rock.

    Dette var stor stas, selv for storebror som har hatt heiskrekk. Den angsten er kurert etter 2 dager i NYC!

    Flott utsikt fra toppen i supert vær.
    Point Blur_Jul172019_031205.jpg


    20190715_091723.jpg
    Etter dette gikk vi tilbake til Central Park hvor det er ett tivoli som heter Victorian Gardens, som er åpent på sommeren.
    Dette er rettet mot barn fra 3-10 år.

    Tilbrakte ett par timer her før vi dro tilbake på hotellet.

    Der sjekket vi ut takbassenget. Ganske fin takterrasse med restaurant, solsenger og ett lite badebasseng.
    Deilig og avkjøle seg litt i varmen.

    Etter dette ble det en matbit før vi tok tidlig kvelden. Det var større ting på gang i morgen
     
  9. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Flott resa ! Vilket hotel bor dere på i NYC?
     
    Lars J liker dette
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 3.

    Avreise dag til SXM! Det egentlige målet for turen.

    Flyet skulle gå 0830, klokken var satt til 0430 og vi måtte vekke ungene og ikke omvendt for en gangs skyld.Vi hadde pakket alt kvelden før så det var bare kle på seg å reise.

    Har fått noen $10 dollar kuponger på Lyft. Så det ble til at vi bestillte dette istedet for Uber. Lyft virket også være billigere generellt. Kan ikke si jeg merker noen forskjell på de to tjenestene så kommer nok fortsatt til å prøve Lyft.

    Mtp baggasjemengde bestillte vi en XL bil.
    Det tok 2 minutter fra jeg bestillte bil til den sto utenfor hotellet.
    Kjøreturen til JFK tok ca 45 minutter, lite trafikk 0500 om morningen.

    Vel fremme på terminal 4 ble jeg overrasket hvor mye folk det var der allerede. Det var som Gardermoen i rushtiden..

    Hadde som nevt tidligere fått matchet meg til status hos Delta så vi slapp og menge oss med massene men kunne gå rett til prioritert innsjekk

    20190716_052555.jpg

    Sjekket inn 4 av 8 mulige kolli og gikk så til sikkerhetskontrollen. Der også var det mye folk/kø heldigvis hadde vi fast track og var gjennom på ett par minutter.

    Selv med status hadde vi ikke lounge tilgang, så det ble til at vi kjøpte frokost på flyplassen.
    Ungene bestillte vaffel og skjønte lite når denne ble servert sammen med hamburgerkjøtt.. men ned gikk det.

    Det begynte nærme seg boarding og vi tuslet mot gate.
    Det er en 757 som flyr denne ruten for Delta

    20190716_073720.jpg

    Vi hadde også pri boarding, og var av de første på flyet.
    Flyet var så og si fullt, jeg vet ikke om det var fordi vi hadde status, reiste med barn eller bare flaks men ingen av oss fikk sidemann, som noen av få på denne flyvningen

    Flyet tok av til rutetid og virket nytt og moderne innvendig. Benplassen var god og knyttnevetest bestått med glans. Måtte bruke dobbel knyttneve for å nå frem til sete foran.
    20190716_075522.jpg
    Delta bydde på gratis soft drink og en liten snack i tillegg til te og kaffe. Synes servicetilbudet var på linje med det jeg er vant med fra United.
    Det var også wifi, gratis for meldingstjenester og mulig å betale for full tilgang.

    Veldig bra IFE system som undeholdt barna hele veien uten av vi trengte ta frem Ipad'er, her skillte Delta seg virkelig positivt ut.

    Ungene var dog skuffet over at flyet ikke hadde senger.. blir fort godt vandt :)

    Flyvningen tok ca 3:30 og kjente det kriblet når vi begynte med innflyvningen, alltid drømt om å.lande her.
    Minstemann som også var min sidemann var på ett tidspunkt sikker på at vi kom til å lande i vannet.
    snapseed-06.jpeg

    Etter en kort taxetur kunne vi gå ut av flyet via trapp og inn i terminalbygget. Her var det enn kjapp tur gjennom immigration før vi kunne sette bein på Sint Maartensk jord.

    Baggasje var allerede på beltet og bare å plukke med seg og sette seg inn i første ledige taxi
    Etter en 5 minutters tur var vi fremme ved hotellet.

    For denne uken har jeg booket Sonesta Maho Resort som kan sees i bilde av innflyvningen. Det er det høyeste bygget helt til venstre.

    Som nesten alt annet på SXM ble dette rasert av orkanen i 2017. Dette hotellet er bygget fra grunnen igjen og sto om ikke ferdig, så iallefall klar for gjester i Februar 2019.
    Det er fortsatt noen byggearbeider på baksiden av hotellet.

    Dette er ett alt inklusiv hotell med standard buffet i tillegg til 5 ala carte resturanter som du kan booke så ofte du ønsker. Synes all inclusive fungerer fint når man reiser med småbarn.

    Plasseringen er det ingenting og si på, du har oversikt over innflyvningen til SXM fra store deler av hotellområdet. Man har også direkte tilgang til Maho beach.

    Tatt rett nedenfor hotellet. Flyplassen er til venstre på dette bildet
    20190717_041153_590-01.jpeg
    Bassengområdet på hotellet består av ett stort basseng med swim up bar, og 2 vannsklier. I tillegg et det ett plaskebasseng for de minste. Helt kurrant, eldstemann elsket vannskliene.

    Ved innsjekk var ikke rommet klart, men vi fikk armbånd og kunne gå spise lunsj, rommet var klart etter dette og vi fikk pakket ut og hvilt litt.

    Dagen i dag ble brukt til å komme i orden og bli kjent med hotellområdet. Satser på at det blir litt flyspotting og bilder i morgen. Mellom 11:30 og 15:30 ser til å være tidspunktet vi skal sørge for å være på stranden. Da lander de fleste flyene fra USA og KLM/AF sine A330 og A340.

    En ting og passe på her er at øyen er delt i en fransk og en nederlansk del. Den franske delen regnes om en del av EU. Der gjør ikke den nederlandske.
    Når vi landet koblet mobilen seg opp mot det franske nettet. Fikk da melding fra mobil operatør at her var det gratis roaming som i EU. Men etter 1 time koblet den seg mot det nederlanske nettet. Da var prisen 40kr/MB.. visste heldigvis om dette på forhånd så vi hadde skrudd av roaming.

    20190717_045640.jpg
     
    Last edited: 17. juli 2019
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Empire Hotel. Det er på upper west side. 66th street. Rett ved central park
     
    dahlmath liker dette
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Ser at dere har en flott tur! Mange fine bilder, det liker vi :)
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 4.

    Dagen i dag har stort sett blitt brukt på Maho Beach, stranden tilknyttet hotellet.

    Var der fra 09 til 15 og kan melde om lett solbrenthet på far, takk til mor som minte meg på å smøre meg, selv om jeg ikke mente det var nødvendig så ofte.

    Mellom 1130 og 1530 er høydepunktet hvis du digger fly, da lander de fleste jetflyene. Hvor AF/Joon sitt A340 var dagens høydepunkt.

    Må bare si at jeg var redd denne opplevelsen var hypet, men for min del så var det noe av det kuleste jeg har gjort.
    Kunne slå sammen 3 av mine favoritt ting å gjøre i en smekk.
    Sol/strand/Bading, flyspotting og foto/video:cool:

    Trodde det også skulle vært mye mer mennesker der slik som på de fleste bilder og filmer jeg har sett tidligere men det var overraskende få. Juli er lavsesong i SXM

    Barna synes det også var kult, men minstemann synes det bråkte litt, men ikke så mye at han ikke ville være der.
    Trodde selv det skulle bråke mer.

    Holdt oss litt unna når flyene tok av, kall meg gjerne pingle men så litt skummelt ut når piloten ga full pinne og folk ble sandblåst, enkelte overende.

    Skal prøve få dokumenter det på trygg avstand senere..

    Har glemt overgang fra speilreflekskamera til pc så får ikke lastet opp noe av de bildene jeg ønsker:( skal ha leiebil fra i morgen og resten av uka så det blir vel kanskje og se om dette er å oppdrive her.

    Legger i stedet med ett par videoer jeg fikk tatt.


    AF/Joon og ett AA fly


    AF i 360(se hvor du vil) anbefaler 4k oppløsning
     
    Last edited: 18. juli 2019
    bighc, watchaddicted, drsyk and 18 others like this.
  14. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,510
    Bonuspoeng:
    183
    Håper alt er vel med dere på St.Martin? Ble litt stopp på oppdateringer av reisebrevet, men det kan jo tyde på at dere koser dere masse og internett er nedprioritert :)
    Vi var selv på St.Martin for 4 år siden og bodde på Sonesta, det var ganske slitent hotell da. Men det er sikkert blitt bra etter oppussingen, legg gjerne ut noen bilder om hvordan det har blitt.
    Vi tok en dagstur med fly over til St. Barts når vi var der, og hvis dere er litt flyinteresserte er landingen der litt spesiell



    Junior hadde/har veldig lyst til å teste ut flystripa på Saba også. Det er verdens korteste landingsstripe



    God ferie videre :)
     
    drsyk, Upsaker, Lars J and 5 others like this.
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183


    Som @kjeeli sier har vi storkost oss og liveoppdatering måtte vike, men vi prøver fortsette nå.

    Hotellet fremsto for oss som nytt. Det skal visst ha blitt revet til betongkonstruksjonen etter stormen i 2017 og bygget opp igjen.. skal se om jeg finner bilder fra hotell+rom samt en ordentlig anmeldelse.


    DAG 5:

    Hentet leiebil hos "Leisure car rental" ett lite lokalt selskap på øya. Kontoret var en brakke, men det hadde gode anmeldelser og veldig hyggelig personale. Vi leide en liten hyundai i10 som var mer enn stor nok for oss 4 for litt sightseeing.

    Hadde opprinnelig booket Avis med viatrumf, men fant ut at de var mye dyrere enn andre alternativer. Som nevt i en annen tråd fikk jeg dog trumf for denne leien når jeg avbestillte den. Rimelig god deal.

    Vi kjørte til Phillipsburg og tilbrakte mesteparten av dagen på Great Bay Beach.

    Stranden var nydelig men likte meg egentlig dårlig her.
    Når man gikk på gaten langs stranden ble man overfalt av mennesker som skulle selge strandstoler, klær og alt mulig annet søppel. De var så pågående att innkastere til restauranter i området rundt middelhavet blir som skolegutter i forhold.

    Fruen fikk shoppet litt i sentrum og jeg fant en usb kabel for å få ført over bilder fra kamera.

    Ettersom vi fikk utforsket utsiden av resorten med bil, fikk vi se at den jevne innbygger bor i enkle kår, mange boliger er som skur og regne etter norsk standard.

    Det er også fortsatt mye spor etter orkanen i 2017. Det ligger skipsvrak strødd i indre havner og det er mange bygninger som står uten ordentlig tak. Det virket som det bodde mennesker i noen av disse.
    Vi skal være takknemlig vi bor i Norge.

    Under ett lite bildedryss fra denne dagen samt noen dagen før.



    IMG_2867-03-01.jpeg

    VideoCapture_20190724-070728.jpg

    20190724-070620.jpg


    20190718_132442.jpg


    20190717_163701.jpg


    20190719_165125.jpg
     
    Last edited: 24. juli 2019
  16. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 6:

    Hadde booket utflukt i katamaran med https://www.boomerangsxm.com til Anguilla.

    Dette var en heldagstur med 4 stopp langs kysten av Anguilla, hvor den ene stranden overgikk den andre.
    Ene stoppet inkluderte lunsj på stranden.
    Det var også fri bar hele turen, noe vi merket på stemningen til noen av våre medpassasjerer på slutten av turen

    Guttene fikk prøve seg på litt snorkling for første gang og var superfornøyde når dagen var over.

    Kan trygt anbefale dette selskapet om noen skulle havne samme sted

    VideoCapture_20190724-073818.jpg VideoCapture_20190724-074119.jpg VideoCapture_20190724-073449.jpg VideoCapture_20190724-073502.jpg VideoCapture_20190724-073539.jpg VideoCapture_20190724-073553.jpg VideoCapture_20190724-073619.jpg VideoCapture_20190724-073633.jpg
     
  17. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Vi gjorde dette før jul.
    Bookingen på SAS.no tillot det ikke, og ville ha meg på 0600 fra bgo.
    Ringte inn og flyttet gebyrfritt til dagen før, 1725 uten problem
     
    Lars J liker dette
  18. TMan

    TMan Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for interessant innlegg! Driver og pønsker på en fly premium tur selv, og plukket opp noen fine tips her :)

    Kanskje et noob spm, men hvordan får du booket 2 pers i biz og 2 pers i plus på samme booking? Finner ikke noen mulighet for dette i web grensesnittet.
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, men hvis jeg har skjønt folk riktig på forum så kan du legge inn 2 bestillinger så ungene sitter i + og så knytte dem sammen per telefon i ettertid sånn at alt ligger på en bestilling ved IRPOS.
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 7:

    Dagen ble brukt på stranden. Like i nærheten av hotellet ligger Mullet Bay Beach. Etter hva jeg leste på nett i forkant av turen var dette av mange regnet som den fineste stranden på St. Maarten.

    Det viste seg å stemme bra.. en lang sandstrand med turkisblått hav så langt øye kunne se.

    Generellt er jeg overrasket hvor rene strendene var, fryktet det skulle være mye plastsøppel og annet rask, men det var ingenting og spore noe sted.

    Stranden lå i en vik så det var noe roligere vann her enn Maho Beach som hotellet ligger ved, det var også mindre folk her og mer avslappet stemning enn ved førstnevnte.

    Vi tilbrakte en god del timer her og i perioder hadde vi store deler av stranden for oss selv.

    IMG_2900-01-01.jpeg

    Snapshot_0720 23:39(2).jpg
     
    Last edited: 30. juli 2019
    EndreD, watchaddicted, drsyk and 6 others like this.

Del denne siden