Jeg har bestilt bonustur til MCO i vinterferien, det var utrolig mye rrem og tilbake, og SAS surret noe veldig. Jeg mistenker at jeg har betalt for mye i skatter. Noen som klarer å beregne avgiftene på denne reiseruten? OSL-LHR SAS Premium Flex LHR-MCO VS Biz MCO-LHR VS Biz LHR-CDG AF Biz CDG-CPH SAS Biz Har vært i kontakt med SAS, men de mener alt er riktig, men jeg har betalt veldig ulik pris på 2 av bookingene, så får det ikke til å gå opp. Hjelp mottas med takk!
Har søkt mye på disse og skatt/avgiter t/r blir på ca 2500-2900kr. En vei blir 2200kr. Men det er hvist det er kun Biz på alle flygninger og returen er uten stop i CDG. Fordi din 1st flygning er Premium og ikke Biz så kan det hende at det fort blir 5-8000kr extra fordi en Biz flight som begynner i LHR har mye skatt. Bare tipper.
Er generell betegnelse på gebyr som går til flyselskapet ifb billettering. Men her er det snakk om Skyteam gebyret SAS tar.
Hvis første booking feks gjøres på lengre flyvninger fra LHR iog det legges til feeder i ettertid vil prisen bli uforholdsmessig høy, fordi du ikke får betalt gebyrene fra LHR tilbake, fra sas selv om du starter turen fra Oslo. Så hva betalte du?
Her er et eksempel å hva det ca burde koste. Virgin Biz a350-1000 på alle flyginger til/fra UK begge veier.
SAS skal rekalkulere og refundere differansen, men det hender det tar lang tid eller prosessen stopper opp. Man må dessverre ettergå alt SAS gjør.
Det handler om hvor reisen starter. Det finnes heller ikke noe premium flex på OSl-LHR, det er biz eller økonomi. Jeg tipper vedkommende er booket i biz. Hva har du betalt i skatter og avgifter på de to bookingene? Hvis det har vært gjort endringer på ulike tidspunkt kan valutakurser spille en rolle, men det burde ikke gi vesentlige utslag. SAS rekalkulerer skatter og avgifter ved frivillige endringer. Kun ved irrops blir det gjort på SAS sin regning, uavhengig om det blir mer eller mindre.
SAS skriver selv at skatte og avgifter ikke er refunderbare nederst på pdf som følger en bestilling, eller endring, ikke selve billetten men oversikten over betaling. I forbindelse med at jeg la til feeders fra en LHR start billett fikk jeg beskjed om at jeg ikke ble refundert det som eventuelt ble for mye da start ble OSL og ikke LHR, måtte sjekke nå på kredittkortet som ble brukt og ser at jeg fikk refundert x2 for 2 billetter på kortet noen dager etter endringen. Men at jeg ikke har fått epost om refusjonen. Så min feil, og bra det skjer automatisk i blant. Det var faktisk endel tusen kroner.
Det står: Det de refererer til her er fuel charges, YQ/YR. I praksis betyr det at om du booker en non-flex revenue ticket og kansellerer denne, så får du ikke tilbake dette gebyret selv om det er listet som en skatt. Men 100% av YQ/YR går til flyselskapet og anses som en del av prisen på flybilletten; det er altså ikke skatter/avgifter til flyplass eller myndigheter.