Hei alle sammen (og spesielt til dere med svart belte i eurobonusreiser)! Nå har jeg kommet et godt stykke på veien til en drømmereise for meg og kona neste måned. Har booket en ukes bonusreise til Tokyo via Seoul med Asiana First, og skal etter planen forlate Tokyo den 30. september (hjemreisen er HND-ICN-FRA-CPH-TRD), med Asiana First også på returen mellom Seoul og Frankfurt (C på de andre leggene) Ulempen er at flyet fra Tokyo går kl 0625 på morgenen, og at vi jo uansett har fått testet ut Asiana First på utreisen, så selv om det godt kan være en glimrende retur ser jeg for meg at det burde være morsommere måter å komme seg hjem til Trondheim på. Det beste hadde definitivt vært en kombinasjon av First-reiser via noen andre steder i Asia, feks BKK, HKG, SIN eller lignende, eller en returbillett med feks Lufthansa First som virker å være the holy grail her på forumet. Hadde satt enormt stor pris på noen gode stalltips om hvordan jeg kan optimalisere hjemreisen fra Tokyo til Trondheim den 30. september!
Hei Elmo, LH åpner First awards for partnere tidligst 14 dager før. Du skriver ikke noe om når en evt. utresie er, regelen er nemelig at man ikke kan endre på biletten etter avreise. Dvs. tidligste tidspunkt for award tilgjengelighet er 16 september. Jeg vet ikke hvor stor glede du får av F-CT på en evt. retur? Da er man jo i utgangspunktet ferdig med reisen, og bare vil hjem (egen erfaring), hva med å prøve LH-F på vei ut til HND eller NRT ?
Hei Peterfox! vi flyr fra Trondheim den 22. september, så da vil det kanskje være mulig å booke hjemreisen med LH-F (HND-FRA er det alternativet jeg vet om, men det er kanskje andre mulige first-reiser med Lufthansa hjem?). Hvis oddsene er på min side for LH-F-billetter hjem så skal jeg ha is i magen og vente til de forhåpentligvis legger dem ut. Har ikke expertflyer eller KVS, så jeg ser for meg at jeg må inn daglig på united.com og søke på de aktuelle rutene som evt kan dukke opp
Det høres tungvint ut. Kjøp deg 1 mnd med expertflyer og sett opp varsel på alt av ruter som kan være aktuelle, vel verd pengene..
Kan også anbefale Thai F gjennomgående fra NRT-BKK-CDG og deretter nordover til Trondheim. Det er en kremtur! (Per i dag er det ledig Thai F A380 Osaka-Bangkok og F 747 Bangkok-Milan)
Hei bighc! Dette hørtes ut som et spennende forslag! 6 timer med Thai F med A380 virker topp ut fra det jeg har lest, men videre BKK -MXP er det 747-400 i 12 timer. Er ikke dette en veldig gammel kabin (baserer meg på en reiseanmeldelse som ligger her på forumet) eller har de modernisert seg? Ps. noen som vet: dersom jeg ringer Tallinn og ombooker til denne ruten i dag, tar de da enda et ekstragebyr om jeg ombooker til LH-F senere?
Det er forresten en ledig F-reise til Frankfurt via Bejing med Air China. Noen som har noen erfaringer med dette flyselskapet? Har en litt vag følelse at de neppe klarer å hamle opp med LH-F eller Asiana, men har igrunn ingen anelse
Såvidt jeg har fått med meg, så har Thai en 747 igjen med den gamle konfigurasjonen, har du utur, så kan du ende opp med den. Det blir gebyr ja, per pers.
Sjekk seter i Expertflyer. 10 seter er gammel konfig og 9 seter er ny konfig. Du skal som nevnt ha maks uflaks for å ende opp på gammel F.
Har lest litt om disse og inntrykket er at man kommer langt bedre ut med å fly andre selskap i business.
Ok, da er Air China F utelukket, har vurdert Thai F fra Osaka men kommet fram til at det blir litt for kronglete, og står igjen med Asiana F fra Seoul som jeg allerede har, eller forhåpentligvis Lufthansa F som kanskje dukker opp 2 uker før avgangen. Men her er det siste crazy ide: hva med å fly videre østover, og mellomlande i USA på vei til Trondheim? Er dette noe som i det hele tatt er lov? Evt noen andre kreative routinger som noen kan tipse meg om?
Asiana har også sin kjipeste F til Europa, bare så det er nevnt. Det er ikke greit å få routet via Amerika tilbake tror jeg. Liker tanken veldig godt, men tror ikke det lar seg gjøre.. Asiana har suites fra USA og ANA F er enklere å få til...
Hei Are og takk for mange gode tips! Har lest mange av innleggene dine her og digger at du har såpass god oversikt over diverse kreative routinger. Synd at en USA-rute ikke går an. Det virker som jeg bør gå for lufthansa F, dvs ha is i magen og vente til de slipper billettene. Skal ordne et abonnement på expertflyer da for å ha litt bedre oversikt (de gir forresten 5-dagers prøveabonnement gratis). Ps. hva med Singapore airlines F? jeg så at du Are la ut en rute med de i F-tråden din. Er det noe system for når eller hvordan de slipper sine bonusbilletter, det hadde vært kult å fly hjem via Singapore.
Singapore slipper dessverre ingen godbiter til oss... Eneste F de åpner er vel, om jeg husker riktig ,Singa til Jakarta? F hos Asiana begge veier vil jeg ikke si er en optimal opplevelse når du først knerten denne mengden poeng. Vi fløy Asiana F fra NRT-ICN i deres 747, og den er helt okey - verken mer eller mindre. Fløy deretter Asiana C til BKK i deres A380, et veldig bra produkt. Følg med på Thai, ANA og Lufthansa de neste ukene, så skal du se at du får til en fet routing til slutt
Singapore går kun til Jakarta ja, dessverre.. Men medhøy bonusfeber kunne jeg nok vært i faresonen til å booke det uansett.. Alle kjenner reglen om lynsalg og bonusreiser, book først, spør etterpå
Vel verdt pengene, men nå er det jo lite YQ å betale i motsetning til for 4-5 måneder siden. @Elmo, ønsker deg god tur uansett hva du velger. Vi gleder oss til en aldri så liten trip-report...
Her har du eksempel på en retur NRT-SIN i ANA F som åpnet i dag med 2 seter. 8 dager før avgang. Ingenting er umulig
Hei bighc! Dette var jo en skikkelig gladnyhet hvis det plutselig dukker opp tilsvarende den 30.sept! Ser for meg at det i så fall kan bli den billetten pluss SIN-BKK-CDG, MXP eller LHR med Thai F. Men er det noen som vet hvordan Tallinn stiller seg til to mellomlandinger i sørøstasia på hjemveien?