Hei alle sammen,
Ny på forumet her, men det er på sin plass etter mange år med reiser og litt over snittet inntr i bonuspoeng / programmer.
Etter 1 år med jobb i utlandet, hvor jeg av forskjellige årsaker måtte bruke poengene på Ethiopian sitt bonusprogram Sheba Miles, falt jeg dessverre i status fra EBD (Diamant) til EBG (gull) hos SAS.
Jeg har altså gullstatus nå og min opptjeningsperiode går til 29.02.20, så litt under 6 mnd igjen. Jeg har nå skarve 8775 poeng, men skal ha en tur til Stuttgart snart og en rett etterpå til Paris, begge med SAS. Nå blir ikke det så veldig mange poeng isolert sett, så det betyr at jeg må "jobbe" litt for å få 45.000 poeng.
Jeg hadde tenkt at jeg kunne ta type 3-4 reiser frem til 29 februar neste år, for å være sikker på å få gullstatus. Selv om jeg har reist mye, er jeg meget svak på å kalkulere / vite hva ulike reiser kan gi av poeng osv. Jeg kan lite om de forskjellige bookingklasser, lite om hva eventuelle transit kan være med på å gi meg flere poeng osv.
Derfor en stor bønn fra meg: Er det noen som kan komme med "lette" forslag til type reiser jeg bør bestille for god opptjening. Gjerne forslag på reisebestillinger som ikke krever en doktorgrad å forstå, men enkle tips til reisemål / bookingklasse for god opptjening slik at jeg kan nå gull.
Det beste er selvfølgelig tips på mest mulig rimelige reiser, selv om det f. eks vil bety maange mellomlandinger osv.!
På forhånd takk
Vis alt...