Hadde noen dager i New York på slutten av ferien. Utreisen var med SAS Business og jeg fikk booket meg hjemreise med LH First fra JFK til MUC og videre til Oslo. Natten før hjemreisen kom meldingen om at JFK - MUC var kansellert. Var allerede booket om, men tidene passet meg dårlig. Hadde opprinnelig lagt inn lang layover i MUC slik at jeg kunne jobbe litt derfra. Men den ombookingen jeg fikk medførte st måtte jeg brukt mye av tirsdagen på diverse fly - noe som var til hinder for den jobben jeg har ansvar for. Dessuten øynet jeg et håp om å kunne få oppleve Swiss First. Forsøkte først å ringe LH. Han jeg pratet med var velvilligheten selv. Men når han skulle endre bookingen fikk han feilmelding. Sa at jeg måtte ta det med SAS. Prøvde der, men ingenting de kunne gjøre når det ikke fantes ledige bonusbilletter. Utpå morgenen ringte LH First class service og informerte meg om kanselleringer. Etter litt om og men ble jeg booket om med Swiss First til ZRH og en god layover der slik at jeg får tid til å arbeide (og nyte FC loungene). I tillegg har jeg fått hhv bookingklasse A og C. Så da kommer det vel litt poeng også kanskje...
Tok Airtrain på vei mot JFK og hoppet av på Terminal 1 Vel fremme var det gjort klar til til innsjekking. Innsjekking var fort gjort. Ikke mange i kø, til tross for at Star Alliance Gold gir First class innsjekking. Ble fulgt fra skranken via VIP One loungen og endte opp fremst i køen til sikkerhetskontrollen. Det er verdt å merke seg at denne loungen er en landside Priority pass lounge som sender deg helt fremst i køen i sikkerhetskontrollen. Vel fremme var alt klart til å utforske LH loungen.
Jeg slapp inn i loungen litt før den egentlig åpnet så hadde til til å ta litt bilder av Businessdelen Loungen består av tre etasjer - første etasje for Business, andre etasje for Senator og tredje etasje for First class. LH kaller det wining & dining - og det er mest tilrettelagt for nettopp dette. Flere trakk ned i Senator delen for å slappe av det etterhvert. W&D har en liten buffet og to sitteområder De har også a la carte meny med diverse utvalg Det er også god utsikt mens jeg venter på maten
Når det nærmet seg tid for boarding ble jeg hentet og fulgt til gaten. Her ble vi som kom sluset foran. Dessverre ble kun en dør benyttet på flyet. Dermed havnet vi i køen med de som hadde prioritet av helsemessige årsaker. Vel inne fant jeg sete mitt. Mer moderne uttrykk enn LH. Totalt kanskje en blanding av First hos ANA og Thai. Fikk utdelt pyjamas (kunne velge korte armer!) og amenity kit. Fikk også et glass champagne og en Amuse-bouche før avreise. Meny ble også delt ut Det ble en sen og kort flight. Maten ble effektivt servert før det var på tide med noen timers søvn Det ble aldri noen frokost. Jeg var fortsatt for mett. Hoppet ikke ut av pyjamasen før like før landing. Vel nede ble vi stående i ca 30 min før gaten var klar. Vi var tidlig ute, og det var en del forsinkelser på ZRH.
Ble godt tatt i mot i E Loungen. LX Loungene er jo anderledes enn LH sine. Men definitivt den samme luksuriøse følelsen. Bilder sier ofte mer enn ord, så lar de tale for seg.