Hjemreisetirsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av EndreD, 07. des 2021.

  1. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,938
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag ettermiddag fra Marina Del Rey / Venice Beach i California. Her går ferien mot slutten, i morgen tirsdag er det hjemreise med SAS fra LAX via København og hjem.

    Ankom LAX på fredag, og hele opplegget var smertefritt. Jeg sov masse på turen over og brukte bare 40 minutter fra flyet landet til jeg var ute av flyplassen. Langt bedre enn jeg hadde forventet på en fredag ettermiddag på LAX.

    Dette har vært mitt første opphold i California utenom flyplasser og det har absolutt fristet til gjentakelse. Kanskje særlig en måned hvor det kan forventet litt høyere temperaturer. Her har det vært rett over 20 grader. Har bodd i Marina Del Rey og foruten noen korte turer til Hollywood og Beverly Hills for underholdning, sightseeing og mat så har oppholdet vært her og i Venice Beach.

    Ha en flott tirsdag når dere våkner og håper ikke altfor mange av dere også skal lande på OSL onsdag formiddag slik at det blir lange køer for testing. Håper også det ikke blir enda mer komplisert å komme tilbake igjen til Norge nå med tanke på den varslede pressekonferansen. Syv arbeidsdager gjenstår før det er juleferie. Da skal vi til Thailand hvis vi klarer å holde oss smittefrie :)

    upload_2021-12-6_17-58-22.png
     
    Upsaker, eventyrer, Earl and 28 others like this.
  2. Jon_A

    Jon_A Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen fra Maldivene!

    30 grader og strålende sol var en helt grei kontrast til de ti kalde midt i natten da jeg gikk fra P11 på Gardermoen. Formaliteter på grensen gikk raskt, eneste utfordring var å finne mannen med riktig skilt, det var ganske mange av dem. Når det var gjort gikk det imidlertid radig til neste lounge, hvor jeg venter på innenlndsflyet.
     
    eventyrer, Earl, Flymunda and 20 others like this.
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret :)

    Kaffen står klar og man skal ta fatt på de siste arbeidsdagene, før en etterlengtet ferie.
    Ha en strålende dag flotte forum :)
     
    eventyrer, Earl, Flymunda and 15 others like this.
  4. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra stueloungen. Åtte blå, og meget lett nysnø.

    Ny CT har dukket opp, og her sliter man med å finne verdige reiser, og ikke minst gjennomførbare sådanne, med de to som er forlenget langt over normal gyldighet. Teller faktisk på knappene om 2022 skal bli et hvileår for CT-jakt. Men sånne tanker finnes det forhåpentligvis behandling for?

    Ha en fin og fremtidsrettet tirsdag!
     
    Earl, EndreD, Flymunda and 15 others like this.
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen.

    T-tentativ 3, fruen har fått kalde føtter :eek:

    Forslag til å overtale til å reise taes i mot med åpne armer...Eventuelt nytt egotripp:rolleyes:

    C = 5 positive svar igår, har ikke engang fått kafe før jeg åpner innboksen, første stop er jo selvfølgelig IF.

    Ha en fortreffelig dag til samtlige. Om du reiser hjem, eller bort, søker award, eller hoster og venter på en PCR test, lykke til og god bedring på forhånd.
     
    Earl, EndreD, Flymunda and 17 others like this.
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Hjemreisedag for mine besøkende, for min egen del er det T-44 (?) dager til avreise. Følger spent med på pressekonferanser omkring, er Norge, Danmark og USA som er relevante for de neste reisene, samt Nederland til litt senere (men der får jeg meldinger fra slekt og bekjente dersom det er noen innstramminger så slipper å følge like mye med selv).

    Ha en flott dag!
     
    Earl, EndreD, Flymunda and 15 others like this.
  7. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,437
    Likes mottatt:
    12,644
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland. Egentlig fri i dag, men ble hanka inn på overtid.
    Rolig og fint på jobb, så benytter tiden til litt flyfikling og IF på morran:D

    Skal en tur til Las Vegas til høsten. Rute: Osl-Cph-Lax på utreise.
    Kun 55 min transfer i Cph.

    Morraflyet Osl-Cph går kl 07.00, og vi bor 2,5t kjøring unna Osl, så jeg ønsker å dra dagen før fra TRF, som ligger 40 min kjøring unna.

    Ringte SAS nå. Tok ca 5 sekunder:eek: å komme igjennom, etter å ha tasta medlemsnr(gull).

    Patrik bytta til direkte kveldsfly Trf-Cph med WF, dagen før avgang Cph-Lax.
    Da slipper vi opp midt på natta, får heller kose oss på hotell i Cph natta før avreise.

    Veldig fornøyd med kundeservice her- nesten som pre-covid.

    Ha en høytflyvende dag
     
    Upsaker, Earl, EndreD and 18 others like this.
  8. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra senga på Fornebu. Ingen sykdom eller liknende, bare treg start på dagen. :p

    Fikset alt av dokumenter i går kveld, Thailand Pass, forsikring, hotell, etc til turen vår 17. desember til Thailand.

    Fikk dessuten bestilt en god del jobbreiser ifm Friends & Family kampanjen til SAS i går også.

    @EndreD Når reiser dere til Thailand? Dere må vel være i Norge 14 dager (minst) før avreise til Thailand?

    Ønsker alle en fin dag! :)
     
    Earl, EndreD, Flymunda and 14 others like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Oslo.....
     
    Earl, Flymunda, Arvid1410 and 12 others like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Lillestrøm. Ute begynner dagen å titte frem og inne leker man litt med forskjellige reiseplaner.
    Men først jobb.
    Ha en praktfull dag folkens!
     
    Earl, EndreD, Flymunda and 14 others like this.
  11. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra det sørlandske. (-det kystnære sørlandske).
    Har nettopp sjekket termometeret, og kan med lettelse konstatere drøye 1.5+.
    Dermed er det håp om at de varslede atskillige mm (50-80) de kommende dagene kommer "ferdigmåket", og ikke som 50-80 cm snø!:eek:
    At snøfreseren for tiden nekter å starte bidrar ikke til nattesøvnen. Har forsøkt å mekke, men overlater nå jobben til profesjonelle.

    T-1 til ny vestlandstur, -om OSL, selvfølgelig. Håper på 0 kluss. Det er allerede atskillig himling med øynene (i familien) over mine valg av "snarveier med krok på". ;)Forsinkelser vil raskt medføre gnagende bebreidelser....:(
    Opprinnelig plan var retur med bil/datter, men hennes eksamen på Univ SØ (Bø) ble omgjort til hjemmeeksamen. Dermed fly tilbake også. Den meldingen kom akkurat sent nok til at billetten ble ubehagelig dyr. :(

    Lykke til alle dere som skal i COVID-test på OSL. Selve testen er ikke noe hassle, men venting / køen suger.

    Edit:
    Dæng! der snudde vinden, temp sank 3 grader, og nå er det "Dum Dum boys/ "Når snøen daler ned" :(
     
    Last edited: 07. des 2021
    Earl, EndreD, Flymunda and 14 others like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.
    Folk i Viken fortsetter tydeligvis med hjemmekontor, for i dag var et også minimalt med trafikk på E18. Ganske behagelig for meg. :)

    Har gått til det skritt å avbestille SFO-turen neste helg, av flere årsaker. Satser på at det kommer flere muligheter. Det satt langt inne, men fornuften(?) seiret.

    Så da må jeg booke litt F&F-reiser for å få reist litt likevel, og sørge for at jeg blir EBD igjen. Mangler egentlig bare en t/r i Plus innenlands.

    Ha en behagelig tirsdag!
     
    Earl, EndreD, Flymunda and 12 others like this.
  13. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    En annen fordel er at du da kan ta antigen test på CPH til langt mindre penger enn hva det koster å få gjort i Norge :)
     
    haifinn and themichael like this.
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen IF!

    Fyrste timane på heimekontor er over og det nærmar seg frokostpause. Satt akkurat og spekulerte på det flyvertinna sa i går kveld om at Widerøe fra no litt tidligare i høst tilbyr gratis drikke til EB diamant; "Kan det stemme? Widerøe? Gratis? Hmm, kva har eg vore med på som eg har gått glipp av?"

    Så eg sjekka akkurat nettsida, og ha de sett!?
    upload_2021-12-7_9-40-55.png

    :) Ha ein fin dag alle sammen!
     
    Earl, EndreD, drsyk and 14 others like this.
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå eit heimekontor i Sunnfjord. Arbeid og kaffi. Ein dag att til lutefisk med kollegaer. Gudane vite kor lenge det er til neste flytur.
     
    Earl, EndreD, drsyk and 11 others like this.
  16. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret, peisen er tent og spenningen er stor for hva vi går i møte av nye restriksjoner senere i dag, håper at det ikke innebærer altfor mange omlegginger av planer for julen…
     
    Earl, EndreD, themichael and 12 others like this.
  17. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    God jobbetirsdag!

    Bitende kaldt i bartebyen :confused::mad:

    @EndreD Var på akkurat samme spot/område for 3 uker siden.

    Fra en annen vinkel:
    IMG_20211120_132102.jpg
     
    Earl, EndreD, Kristian and 10 others like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Skal Jonas og hun trønderdamen avlyse julen i dag kl 19?
     
  19. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge det ikke blir forbud mot mat og øl i eget hjem så skal en nå klare seg rimelig greit :(:p
     
    Earl, themichael, Kristian and 6 others like this.
  20. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Har invitert en liten gjeng til juleølsmaking i helgen. Håper det ikke blir noen regler imot det. Klarer å drikke alene også, men det er litt mindre trivelig.
     
    ArthurDent, Eddie47 and Arvid1410 like this.

Del denne siden