HK Fredag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 26. juli 2024.

  1. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,373
    Likes mottatt:
    3,639
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Hyatt Centric Victoria harbour, Hong Kong.

    20240726_090344.jpg

    I går var det en reisedag og et nytt flyselskap krysset av, Hong Kong Express fra HKT-HKG.
    20240725_103210.jpg

    Idag er planen å sjekke ut rooftop poolen etter frokost. Deretter en liten tur rundt omkring i HK, bl.a sneaker street, spise dim sum og kanskje en tur opp i Sky100 Observatory.
     
    LaDuden, kjeeli, Sonictravel and 19 others like this.
  2. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,106
    Likes mottatt:
    12,601
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Tokyo.


    I går fikk vi sjekket ut TeamLabs Planets, en morsom opplevelse for store og små.

    Nå har vi akkurat sjekket ut fra hotellet og er på vei til flyplassen for å reise videre.

    Forhåpentligvis ingen etttervirkninger av Crowdstrike her.

    IMG_4851.jpeg
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    10,805
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Bodø!

    Endelig fått bekreftet avreise for vårens store eventyr: 4,5 måneder i Dammam i Saudi Arabia. Fredag 2. august starter turen.

    Hadde tenkt å fly med Lufthansa, men med dårligere flytider og nesten 5k mer for billettene hadde jeg ikke samvittighet til å la arbeidsgiver ta den regningen for at jeg skal få flyvningene for status challenge med Lufthansa. Heldigvis har Turkish også status match om dagen og der er kravene litt annerledes:
    IMG_4894.jpeg
    Sendte forespørsel om statusmatch kl 13 i dag, fikk tilbakemelding kl 16 om å oppdatere dokumentasjon og kl 20 var statusmatch bekreftet.

    Blir i alle fall to turer til Norge i løpet av oppholdet i Saudi, så ser ut som at det skal gå greit å få opptjent de 15k poengene som trengs det første året.

    Nå gjenstår en uke til med hjemmekontor fra gutterommet i Bodø.

    Ha en finfin dag!
     
  4. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    14,700
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra stueloungen. Vått og grått på utsiden. Ser ut til å bli en rolig fredag i heimen. Slike dager det er flest av.

    Ha en fin dag ute i den store verden!
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra sommerbyen på solkysten ..
    14 grader og regn
    IMG_5819.jpeg
     
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,463
    Likes mottatt:
    25,103
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Svenskekysten.
    Koster leverer som alltid. Dagstur til de flotte øyene i går.
    20240725_152600.jpg
    20240725_130817.jpg
    Ha en fin fredag alle IF-ere :)
     
  7. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    13,932
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

    ET har fremdeles "spøkelsesflygninger" jeg sikler etter ifbm tur til SEZ i oktober.

    Ser ut til at det ikke går, så får nøye meg med TK, og 5,5t venting i IST:mad:

    I tillegg må det ventes 5,5t på Mahe, før ferja går til La digue.

    Hvis ikke jeg spandere på oss et helikopter da?

    17 min flyvning for 1041 euro- ferja koster 200 euro..hmm, hadde vært stas..

    Gjør som Otto,
    vinn i lotto
     
  8. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hotellsengen i Mannheim.

    Skal kjøre til Heidelberg og se litt på gamle bygninger, deretter vende snuten mot Nederland igjen.
    Teknologimuseet i Sinsheim anbefales meget! Alt fra biler til tog til fly (inkludert Concorde og Tupulev 144) samt en ganske stor militærsamling med tanks osv… vi var der i fem timer og følte at vi kunne ha vært der litt til.

    Ha en herlig dag!
     
  9. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    475
    Likes mottatt:
    3,470
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Gjemmekontoret!

    Tidlig opp i dag for å hjelpe vesla med å male siste strøk i stuen hennes før lett gange fem meter til hjemmekontoret. Noen timer med å føre timelister, lese litt dokumentasjon og kanskje til og med hjelpe en kunde eller to før ekstraferien starter opp. I morgen tidlig blir det OSL-BRU-AGP for fruen og meg, det hjelper oss begge nærmere målet om forlenget Senator-status. En liten bonus med ti dager i Malaga er heller ikke å forakte!

    God helg!
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Kaffe og kjeks på sengen. Hunden (og jeg) har ingen hast med å komme seg ut i regnet. Det var på tide med litt vanning fra oven, for gresset hadde startet å bli litt tørt her og der. I morgen er det sol igjen.

    I mellomtiden skal vi bruke tiden inne og taste litt på datamaskinene våre. Hoteller må bookes, eposter må svares på, og sosiale medier må sjekkes. :rolleyes:

    Håper alle får en finfin dag! Også er det lov å spise is selv om solen ikke skinner! :cool:
     
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,558
    Likes mottatt:
    24,258
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå motbakkane ovanfor Trogir og SPU flyplass. No bær det snart avstad mot stranda for siste heile dag i Kroatia. I morgon går turen vidare til Tivat.

    Eg ser NRK melder om nedbør på Austlandet. Med andre ord er ved det gamle heime.
     
    kjeeli, Sonictravel, Berlioz and 7 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Det er litt fuktig på solkysten også ..
     
    Sunnfjordingen, holmen and Arvid1410 like this.
  13. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,068
    Likes mottatt:
    7,000
    Bonuspoeng:
    183
    Hilser fra Alexanderplatz, Berlin.
    Her inntas kaffe og kake, som et siste energipåfyll før de siste timers byvandring. I kveld står rødnesene for hjemreisen til en nyvasket Osloby.
    Slo meg forresten at turen ned hit var siste flyvning med "SAS og Star Alliance". Sukk.
    Men hey, neste tur blir med LH, så det klamres fast i gamle allianser.

    Ha en flott fredag, fri for, eller full av nostalgi.
    20240726_120610.jpg
     
  14. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    29,162
    Bonuspoeng:
    183
    God fredagsmorgen fra Bonaire!

    IMG_0934.jpeg

    Nest siste morgen på balkongen her, i morgen starter hjemreisen. Heldigvis har vi en liten bonusferie på fire dager i Miami på vei hjem så ikke bare elendighet :)

    Før pakkingen begynner blir det atter en dag på stranden, eller under vann langs stranden for min del og avrunding på favoritrestauranten vår «La Cantina».
     
  15. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,386
    Likes mottatt:
    25,576
    Bonuspoeng:
    183
    Ny dag, nye muligheter.
    Nyeste tilskuddet

    IMG_5478.jpeg

    på gården til svoger og svigerinne, kun 2 dager gammelt.

    Ble ett besøk hos svigerfar

    IMG_5483.jpeg

    som snart har ligget stilt i 2 år.

    Har fått innlosjert oss i en lånt hytte på fjellet. På en godværsdag skal man kunne se Besseggen

    IMG_5485.jpeg

    Hvis regnet roer seg blir det muligens en tur på konsert

    IMG_5482.jpeg

    God helg!
     
  16. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,702
    Likes mottatt:
    31,730
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra MBT, veldig klar for 2 uker ferie nå. Hjemreisen i går ble avsluttet med flytur #100 for i år så tror ikke det blir noe særlig til aktivitet på den fronten i ferien.

    God helg folkens
     
  17. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,386
    Likes mottatt:
    25,576
    Bonuspoeng:
    183
    Her ble det væromslag

    IMG_5510.jpeg

    Så nå blir det konsert
     
  18. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,813
    Likes mottatt:
    12,050
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld frå Elizabeth line på veg tilbake til LHR med 9-10timar layover så tar ein jo turen inn til byen. Påfyll med sticky toffee pudding, samt eit glas Pol Roger i sola og vandring rundt i byen. Fint tidsfordriv og kjekk by.
    No får ein bare sjå så masse forsinkelse det blir til OSL med BA i kveld.
     
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra vest! I dag ble det jammen en spontan, og meget spesiell flytur! Man har jo som de fleste gått og siklet etter en LH F tur før alliansebyttet, og skulle det ble min tur idag? Nei, det skulle ikke det…
    Etter litt telefonkoordinering på ettermiddagen og kvelden igår ble det oppmøte kl13, jeg fikk valgt sete 2A så dette blir stas!
    Null kø i innsjekk og gikk rett til lounge, reiser lett uten håndbagasje. Det ble litt venting pga dårlig lading på tauetraktoren, så jeg ordnet meg litt mat:
    IMG_7257.jpeg
    En gammel kollega som fløy på 338 skvadronen sa at banan smaker likt på vei ned og på vei opp, så da ble det banan… Håper ikke iste og frokostbrød ødelegger hypotesen. Det er ingen servering i løpet av flighten, så her gjaldt det å fylle på litt før avgang. Lite bobler og kaviar å spore, kanskje likså greit for en gangs skyld…
    Etter hvert ble det klart for boarding, og en liten sikkerhetsbriefing før vi gikk ombord. Sete 2A er jo i baksetet, makan!!!
    IMG_7252.jpeg
    Måtte ikle meg redningsvest og fallskjerm, for det er visst lurt for slike flymaskiner. Straks etterpå ble det avgang og pur glede!
    1700 hestekrefter fra en V-12 Rolls Royce våkner til liv og sparker oss nedover rullebanen.
    Motorlyd!
    Eksos!
    Akselerasjon!
    Utsikt!
    G-krefter!
    Loop!
    Roll!
    Jeg går tom for ord.
    IMG_7268.jpeg
    Fikk besøk på vingen
    IMG_7274.jpeg
    Utsikt mot Sola fra sørvest.
    Så alt for fort var det tid for landing, og det ble (heldigvis) å returnere til utgangspunktet.
    Utrolig hva som bor i disse gamle maskinene fremdeles, og veldig takknemlig for å ha fått sjansen til å ble med på en slik tur. Hjernen ble minst 10 år yngre!
     

    Attached Files:

  20. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    492
    Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan var HK-Express?
    Har en tur planlagt med de til neste år.
     

Del denne siden