Andrefrokost inntas i First loungen ved gate K11, på satellitten til Terminal 2. Hadde leste meg opp på forhånd, og denne er visst hakket raffere enn den på hovedterminalen, akkurat som @Kvalvaag nevner over her. Ikke så mye sol her, men terrassen er nok fin i sommervær. Ankom K03, og avreise er fra L11, som er rett under loungen. Så det passer oss meget bra. Eggs Benedict, meget god. Hollandaisen fikk to tomler opp fra en meget kravstor reisepartner.
Kona fikk SSSS, og fikk en ekstra sjekk, men det gikk ganske raskt. Så var det boarding uten kø, siden alle andre allerede var ombord. Og vi er klare!
Vi koser oss så fælt, så det er ikke tid til å henge på IF hele tiden! Også har jeg sovet et per timer.
Nå er det blitt lørdag morgen, så jeg får se om jeg får ryddet opp litt etter gårsdagen. Ikke alt blir i rekkefølge, håper det går fint. Vi spiste også lunsj i FCL. Begge startet med Pho, og jeg gikk deretter for Tegernseer Schnitzel, mens kona gikk for fersk hvit asparges. Begge retter tommelfinger oppover for valgene vi tok. Men, jeg måtte passe på å ikke spise opp alt, for det ville komme mere mat om ikke så lenge! Pakket snippsekken, fikk med oss et par badeender, og tok heisen ned en etasje for avreise mot BOS. Som nevnt hadde kona fått SSSS på billetten (noe hun mener at hun alltid får), så hun fikk en ekstra sikkerhetskontroll på vei til gate. Boarding startet mens jeg ventet på henne, men siden de bruker to broer på MUC, så førte det bare til at alle biz passasjerer hadde gått ombord før oss, og vi hadde ingen hindringer frem til våre seter på rad 2.
Det var 6 pax i F denne dagen, midtsetene på rad 1 sto tomme. Jeg lurte en stund på om vi skulle velge rad 1 eller 2, men endte på rad 2. Jeg synes det var et godt valg. Dette er det eneste bildet jeg har av sete og kabin, siden vi var sist ombord. Men det finnes nok av bilder dere kan kikke på der ute på interwebben. Jeg lurer alltid på hvem de andre i kabinen er, og noen ganger har jeg lyst til å spørre. Jeg gjorde ikke det, men laget selvfølgelig historier inne i hodet om hvem de ulike passasjerene er. Mannen i 1A jobber i media-/musikkbransjen. Han så på dokumentar om George Michael, samtidig som han var ivrig på Twitter, og drakk vin med begge henda. Han hadde på seg headset hele veien, og tok det ikke av for å snakke med crew. Bare nikk og riste på hodet. Damen i 1K var treningsnarkoman, amerikaner, opprinnelig fra Boston, men hadde vært på dannelsesreise i Europa, etter at hun ble skilt fra mannen i fjor. Han var steinrik, så hun hadde kommet godt ut av det. Så på film sammenhengende fra take off til landing. Men jeg tror hun sov en del, for det var samme filmen hele veien. Mannen i 2K var businessmann fra USA, som hadde blitt utsendt til Tyskland i et halvt år for å fikse opp i noe som hadde gått galt i firmaet. Han satt på pc og telefon til vi var på rullebanen, og i det sekundet vi landet, så var han på telefonen igjen. Mannen i 1A var en 93 år gammel milliardær. Han hadde vært på ferie i Europa, eller så bodde han kanskje der? Han skulle ha med gaver til barnebarn(?), og fikk hjelp av alle kvinnelig crew til å velge hva han skulle kjøpe i inflight shopping magazine. Han ville ikke at setet skulle bli seng, og satt med pledd i bakoverlent stilling hele veien. Hvis du putter Larry David i vaskemaskinen på litt for høy temperatur, så får du han her. Vi satt på 2F og G, og de andre lurte sikkert på hva vi gjorde i F. Eller, kanskje ikke.
Flott reiseskildring fra deg som alltid @holmen Kanskje kan fremtidige «first reiser» finansieres med at du starter å skrive og utgi flyromaner Du skal ikke se bort fra at du har noen kunder her på forumet. God videre ferie.
Crewet var usedvanlig trivelige og pratsomme. Det var ingenting som var for vanskelig, og de var alltid raskt på pletten om det så ut som om vi trengte noe. De snakket tysk til oss, og vi svarte så godt vi kunne på tysk, og blandet med engelsk ved behov. Null stress. De fire andre passasjerene i F var mindre pratsomme, tror jeg, og damene (det var kun kvinnelig crew såvidt jeg kunne se, copilot var også kvinne) brukte mye tid hos oss. Det satte vi stor pris på, og vi fikk dobbelt opp av alt vi ønsket oss, som champagne, kaviar, vodka, portvin, etc. Det var god stemning, rett og slett! Serveringen startet med champagne på bakken, og vi fortsatte med champagne og nøtter etter at vi var kommet i luften. Menyer ble presentert, jeg skal legge ut bilder i egen post. (Ikke sikker på om jeg tok bilde av alt, men det får så være) Så startet vi med kaviar. Bare mannen i 2K ville ha bortsett fra oss, så jeg spurte om de trengte hjelp til å tømme boksen. Og jeg fikk en god porsjon til. Kald vodka ble servert til, og det er farlig greier. Smakte ikke så mye av alkoholen, så vi ble fort i god form. (Det hjalp jo at vi nå var på 4.(?) glass med champagne også) Vår nye bestevenninne Britta var på plass med en gang vi byttet sittestilling, i tilfelle det var noe vi manglet. Og et par glass champagne til var aldri langt unna.
Apropos sittestilling. Jeg (og kona også) klarte ikke helt å finne en god sittestilling i upright position. Vi følte at vi skled ut av setet, og det var litt slitsomt. Når vi kunne sette oss i hvilestilling ble det bedre, men vi slet begge med å finne optimal sittestilling. Det er nok av knapper å trykke på, så det er nok mulig. Men, kanskje problemet er at det for mange knapper å trykke på? Litt for mange valgmuligheter, kanskje? Ikke vet jeg. Men, som seng er det ganske så bra. Litt hard seng, men jeg sov godt i 3-4 timer. Det kan selvfølgelig ha noe med promillenivået også..