Da det var tid for å velge hovedrett, var ikke kona helt klar, og sa at hun ikke klarte å bestemme seg. Britta sa at det var ikke noe problem, hun kunne godt få alle. Hvilken rekkefølge ville hun ha dem i? Men nei, det ville blitt for mye mat. Så hun gikk for første menyvalg, surf & turf. Veldig godt, men kjøttstykket hun fikk var ikke helt topp. Vi fikk uansett nok mat, så hun orket ikke spørre om noe annet. Jeg gikk for fisken, og var godt fornøyd med valget. Godt tilbehør, og mer enn nok mat. Vi fikk selvfølgelig et stort utvalg av brød til, og jeg fikk for hvitløksbrød og pretzel. Jeg liker de små salt- og pepper bøssene. Etter hovedretten fikk vi en mengde gode oster, og jeg gikk for en veldig god portvin til dette. Kona valgte rødvin, men måtte bytte til portvin etter å ha smakt på min. Niepoort 20 YO tawny fås i bestillingsutvalget til Vinmonopolet. Tror kanskje den lå kjøpes inn til barskapet hjemme. Etter middag la jeg meg til å sove, mens kona så på Netflix. Jeg fikk faktisk sove 3-4 timer, og så var det ikke lenge igjen til ankomst BOS. Kona hadde spist et par venteretter underveis, og var mest fornøyd med en tom kha gai. Så var flyturen over, og vi skulle straks bli minnet på at vi ikke er så viktige når vi skal gjennom immigration i USA. Det er stor overgang fra LH F til køhælvete på en amerikansk flyplass..
Lurer på hvor mye LH måtte betalt for hver passasjer for å få en raskere prosessering gjennom immigrasjonen..?
Ankomstservicen varierer fra flyplass til flyplass. Vi ble fulgt til diplomat-skranken ved ankomst på JFK i april 2019, men etter Covid er det angivelig mer hit&miss. https://www.flyertalk.com/forum/luf...pecial-f-hon-services-different-airports.html
Min koffert ble med. Men, det ble ikke konas. Fikk sms og mail fra Lufthansa om at et kolli ikke var lastet på flyet, men fant ikke ut hvilket før vi kom gjennom immigration etter ca en time i kø. Fylte ut skjema som LH sendte på mail, og kom oss avgårde i en Lyft til hotellet. Jeg hadde opprinnelig booket rom på The Lenox, under booking.com sin Trumf-kampanje. Men, litt tilfeldig la jeg merke til at jeg hadde booket feil datoer... Så da ble det ny booking. Nå på The Langham, som var MYE billigere enn Lenox på våre datoer. Penger spart er fint! Fikk et fint rom i 8. etasje, med et meget fancy skap til kaffemaskinen og kjøleskuff. (Det tror jeg ikke at jeg har sett på hotell før) Utsikten er så som så. Etter en night cap ble det natta ca kl 22.
Det hadde vært noe.. Jeg tror ikke jeg kommer til å fly LH F til USA så ofte, så jeg går nok for sveitsisk pass og Global Entry i stedet.
Jeg vet. Opprinnelig booking skulle gi i overkant av 40k EB-poeng. Men, jeg sparte nesten 12k kr på ombooking, så det gjorde ikke så mye.
Lufthansa har oppdatert oss om kofferten som mangler. Den ble faktisk stående igjen på OSL.. Ikke i MUC som vi trodde. Den er nå på vei til JFK(!) via CPH. Skal lande der i kveld kl 22, så jeg er spent på når vi får den. Skal dra herfra kl 08 mandag morgen, så det bør gå. Kanskje. I går rakk vi akkurat Macy's før det stengte, så kona fikk litt av det mest nødvendige. I dag ble det ny tur, siden hun ikke har noe klær, og ikke får kofferten før i morgen. (Regner vi med) Lufthansa har gitt beskjed om å ta vare på kvitteringer, så skal vi få refundert utgifter til nødvendige ting. Spent på hvor enkelt/vanskelig det blir.
Bruk heller reiseforsikringen. Det er mitt tips. De har betalt ut umiddelbart de ganger vi har hatt forsinket bagasje.
Mi erfaring og. Kan sjølvsagt hende at SAS-flyet til LAX landar på eit gunstig tidspunkt, men det gjekk radig unda sist eg var der.
Jeg er våken! Har fått bursdagsgave og kaffe på sengen. Litt slapp med rapporteringen i det siste, det må nesten vente til vi koser oss litt mindre. Men, jeg får deilig mexikansk til lunsj i dag, det er absolutt verdt å rapportere om. Vida Cantina i Portsmouth, MA. Verdt å kjøre en omvei for denne maten!