Fikk akkurat en forespørsel om jeg var villig til å stille opp på ett møte i London, all expenses paid for, gutta dekker Business. Avreise er om litt over to uker, jeg har en tur booket allerede den 28. februar, så jeg satte en dato i mai istedetfor som retur. Fant ut at kanskje det var på tide å hive seg på SAS og teste ut deres nye business class. Akkurat. Godt at de hadde Business Saver tilgjengelig for kun 50.654 kroner. Som man ser, tjener man ihvertfall godt med poeng. Eller kanskje ikke. For 50 lapper er det jo redusert opptjening, må vite. Godt at man har vanlig business å velge i. Da får du 28K Eurobonuspoeng. Men da går prisen opp til 90K blanke kroner. Så da fortsetter man å lete litt, selvsagt Og nei, selv om andre betaler, er dette helt outlandish. Forslag mottas med takk, må være i London sentrum kl. 1000 mandag 20. februar
Jeg har selv familie i SFO området og priser på 4.000-6.000 dollar er vist helt normalt på interkontinentalt ut fra SFO. I følge dem er $4.000 standarden hvis du bestiller en reise 2 måneder før avreise og så øker det på når det nærmer seg. Deres triks er å alltid starte reisene i Europa for så å ha minst en åpen retur de kan justere som det passer. Du får gi alle bedriftene med svært mye penger i området skylden.
Rimelig heftig. En av våre kolleager over dammen måtte ut med like mye for økonomi t/r til oss som jeg hadde betalt for business saver andre veien,.Godt noe er billig i Norge
Jepp, det er akkurat det jeg gjør selv. Som du ser over, hadde jeg en planlagt tur over den 28. februar selv. Litt over 2K t/r i BA biz. Men det hjelper lite akkurat nå
Lol.. Ironien er at en av de jeg skal treffe er den unge damen som driver Norwegian Reward. SJC-LHR i BA Premium Eco høres bedre ut til samme prisen
Da ble det SJC-LHR direkte, premium economy, oppgradert til Club. Pris: 1188 dollar t/r + en neve avios. Vi får se om jeg bruker returen siden oppgradering ser tøft ut..
Det eneste som er fullt på SAS longhaul om dagen til/fra USA er Business. Fikk med nød og neppe karret meg til poengoppgradering fra Y til C på siste EWR-OSL tur (thank you, no-show). ARN, CPH og OSL-flightene var alle 0 i C, D, J og Z flere dager før avreise.
Det er slett ikke værst at du får Norwegian til å betale biz med en konkurrent! Men jeg er enig, de prisene er helt hinsides. Jeg så på SK biz i forbindelse med tur til SAN i begynnelsen av mai. For ruta OSL - ARN - LAX - SAN og tilbake skulle SK ha 23 laken i full Biz. Den henger på greip, ikke det du beskriver. Imidlertid, jeg har lenge hatt lyst til å prøve Swiss F, så jeg endte opp med Swiss F (riktignok LH ut og Swiss hjem) til 40 laken for OSL - FRA - LAX - SAN, SAN - SFO - ZUR - OSL. Det setter jo unektelig SAS sin prising i et noe merkelig lys, skjønt det er jo 1 2 1 config både her og der
Trenger dere flere utviklere? Jeg må som regel skrike meg til premium eco og F på jobbtur hadde jeg ikke orket å spørre om en gang
He, he. Dette er privattur, julegave til meg selv. Jobbturene våre har vel neppe noe bedre vilkår enn andre vil jeg tro. Det går i billigste alternativ. Men jeg får heldigvis lov til å ta mellomlegget til å reise med det jeg har lyst til, når jeg har lyst og den ruta jeg har lyst .
Ingen dårlig løsning det, spesielt om du kan legge frem en sub-optimal løsning som koster en del og så kan legge på noen kroner for å fly noe annet og mer attraktivt Kom i prat med en kar i Istanbul som hadde gjort det samme. Han var pga dårlige tider i oljebransjen nedgradert til økonomi på langreiser, og han hadde vist til at billettene kostet 12-13000kr i øko, og betalt 15k for business med Turkish..
Minner meg om en tur jeg hadde med LH på OSL - HAM for rundt 10 år siden. Det var en krisesak, så jeg måtte reise dagen etter (fikk tlf på kvelden). Øko var 9.500 NOK, Biz var ca 500 mer. Seff mye mer poeng på biz. Likevel måtte jeg argumentere heftig. Tilsvarende, et annet firma jeg jobbet for, de hadde en policy på at man ikke skulle ha alle i en avdeling på samme fly. Gjengen skulle på kick off i Florida. Reisebyrå som fikset billetter, i økonomi... 2/3 av billettene kostet tildels mye mer enn hva vi selv kunne fått tak på av Biz billetter. Men prinsipper skulle holdes. Helt vanvittig.
Jeg tenkte det kunne være noe sånt, men i min verden er det omtrent like logisk som å ha en policy på at hele bedriften ikke kan oppholde seg i samme by under et tordenvær...
Tror vel risikoen er noe høyere om alle sitter på samme fly, enn om alle er i samme by under et tordenvær. Det har vært tilfelle tidligere hvor slikt har skjedd.
Vi har max 8 ansatte på samme fly. Avvik skal godkjennast på førehand av høgaste hold. Greit nok egentlig. Trur det er ganske så sjeldan det har noko praktisk betydning, og regelen ser bra ut på papiret. Blir fort eit ekstra avsnitt i reisepolicyen av slikt Men, det er vel ein del bedrifter, hockey- og fotballag som har gått seg på smellar tidlegare, så eg ser poenget.