Holy smokes SAS...

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tommy777, 02. febr 2017.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk akkurat en forespørsel om jeg var villig til å stille opp på ett møte i London, all expenses paid for, gutta dekker Business. Avreise er om litt over to uker, jeg har en tur booket allerede den 28. februar, så jeg satte en dato i mai istedetfor som retur.

    Fant ut at kanskje det var på tide å hive seg på SAS og teste ut deres nye business class.

    Akkurat. Godt at de hadde Business Saver tilgjengelig for kun 50.654 kroner.

    Screen Shot 2017-02-02 at 2.37.34 PM.png
    Som man ser, tjener man ihvertfall godt med poeng. Eller kanskje ikke. For 50 lapper er det jo redusert opptjening, må vite.

    Godt at man har vanlig business å velge i. Da får du 28K Eurobonuspoeng. Men da går prisen opp til 90K blanke kroner.

    Screen Shot 2017-02-02 at 2.43.10 PM.png

    Så da fortsetter man å lete litt, selvsagt :p

    Og nei, selv om andre betaler, er dette helt outlandish.

    Forslag mottas med takk, må være i London sentrum kl. 1000 mandag 20. februar
     
    Islending, FastLane and vegardg like this.
  2. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har selv familie i SFO området og priser på 4.000-6.000 dollar er vist helt normalt på interkontinentalt ut fra SFO. I følge dem er $4.000 standarden hvis du bestiller en reise 2 måneder før avreise og så øker det på når det nærmer seg.

    Deres triks er å alltid starte reisene i Europa for så å ha minst en åpen retur de kan justere som det passer.

    Du får gi alle bedriftene med svært mye penger i området skylden.
     
  3. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Rimelig heftig. En av våre kolleager over dammen måtte ut med like mye for økonomi t/r til oss som jeg hadde betalt for business saver andre veien,.Godt noe er billig i Norge :)
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, det er akkurat det jeg gjør selv. Som du ser over, hadde jeg en planlagt tur over den 28. februar selv. Litt over 2K t/r i BA biz.

    Men det hjelper lite akkurat nå ;)
     
    RedLine liker dette
  5. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo ta en Fnate og sjekke rødgutta fra Oakland .. ;)
     
    Martin F liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Lol.. Ironien er at en av de jeg skal treffe er den unge damen som driver Norwegian Reward. SJC-LHR i BA Premium Eco høres bedre ut til samme prisen ;)
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Da ble det SJC-LHR direkte, premium economy, oppgradert til Club. Pris: 1188 dollar t/r + en neve avios.

    Vi får se om jeg bruker returen siden oppgradering ser tøft ut..
     
  8. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Det eneste som er fullt på SAS longhaul om dagen til/fra USA er Business. Fikk med nød og neppe karret meg til poengoppgradering fra Y til C på siste EWR-OSL tur (thank you, no-show). ARN, CPH og OSL-flightene var alle 0 i C, D, J og Z flere dager før avreise.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,303
    Likes mottatt:
    33,872
    Bonuspoeng:
    293
    Det er slett ikke værst at du får Norwegian til å betale biz med en konkurrent! :)

    Men jeg er enig, de prisene er helt hinsides. Jeg så på SK biz i forbindelse med tur til SAN i begynnelsen av mai. For ruta OSL - ARN - LAX - SAN og tilbake skulle SK ha 23 laken i full Biz. Den henger på greip, ikke det du beskriver.

    Imidlertid, jeg har lenge hatt lyst til å prøve Swiss F, så jeg endte opp med Swiss F (riktignok LH ut og Swiss hjem) til 40 laken for OSL - FRA - LAX - SAN, SAN - SFO - ZUR - OSL. Det setter jo unektelig SAS sin prising i et noe merkelig lys, skjønt det er jo 1 2 1 config både her og der :)
     
    anders82 and CrotchRocket like this.
  10. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Tør jeg jeg spørre hva du jobber med? :D
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,303
    Likes mottatt:
    33,872
    Bonuspoeng:
    293
    Software :)
     
  12. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

    Innlegg:
    1,977
    Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Trenger dere flere utviklere? Jeg må som regel skrike meg til premium eco og F på jobbtur hadde jeg ikke orket å spørre om en gang ;)
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,303
    Likes mottatt:
    33,872
    Bonuspoeng:
    293
    He, he.
    Dette er privattur, julegave til meg selv. Jobbturene våre har vel neppe noe bedre vilkår enn andre vil jeg tro. Det går i billigste alternativ. Men jeg får heldigvis lov til å ta mellomlegget til å reise med det jeg har lyst til, når jeg har lyst og den ruta jeg har lyst :).
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen dårlig løsning det, spesielt om du kan legge frem en sub-optimal løsning som koster en del og så kan legge på noen kroner for å fly noe annet og mer attraktivt :)

    Kom i prat med en kar i Istanbul som hadde gjort det samme. Han var pga dårlige tider i oljebransjen nedgradert til økonomi på langreiser, og han hadde vist til at billettene kostet 12-13000kr i øko, og betalt 15k for business med Turkish..
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,303
    Likes mottatt:
    33,872
    Bonuspoeng:
    293
    Minner meg om en tur jeg hadde med LH på OSL - HAM for rundt 10 år siden. Det var en krisesak, så jeg måtte reise dagen etter (fikk tlf på kvelden). Øko var 9.500 NOK, Biz var ca 500 mer. Seff mye mer poeng på biz. Likevel måtte jeg argumentere heftig.

    Tilsvarende, et annet firma jeg jobbet for, de hadde en policy på at man ikke skulle ha alle i en avdeling på samme fly. Gjengen skulle på kick off i Florida. Reisebyrå som fikset billetter, i økonomi... 2/3 av billettene kostet tildels mye mer enn hva vi selv kunne fått tak på av Biz billetter. Men prinsipper skulle holdes. Helt vanvittig.
     
    lMartin liker dette
  16. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

    Innlegg:
    1,977
    Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Tør jeg spørre hva bakgrunnen for denne policyen var?
     
  17. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Stalltips: Unngå at en hel bedrift utraderes i én ulykke.
     
  18. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

    Innlegg:
    1,977
    Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenkte det kunne være noe sånt, men i min verden er det omtrent like logisk som å ha en policy på at hele bedriften ikke kan oppholde seg i samme by under et tordenvær...
     
    bor_i_en_koffert and Xflipper like this.
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Tror vel risikoen er noe høyere om alle sitter på samme fly, enn om alle er i samme by under et tordenvær.
    Det har vært tilfelle tidligere hvor slikt har skjedd.
     
  20. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,440
    Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har max 8 ansatte på samme fly. Avvik skal godkjennast på førehand av høgaste hold. Greit nok egentlig. Trur det er ganske så sjeldan det har noko praktisk betydning, og regelen ser bra ut på papiret. Blir fort eit ekstra avsnitt i reisepolicyen av slikt :)

    Men, det er vel ein del bedrifter, hockey- og fotballag som har gått seg på smellar tidlegare, så eg ser poenget.
     
    milehigh liker dette

Del denne siden