Hong Kong - 26 timer

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 22. juli 2016.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert en underlig problemstilling, men for "flygale" er det helt naturlig.
    En skikkelig EGO-tripp!!
    Etter å ha kost meg i over 10 timer på SK963 lander jeg 06.08 i Hong Kong tidlig på morgenen, jeg har booket på flyplasshotellet Regent fordi jeg neste morgen skal opp med fuglene og ta SK964 tilbake til Stockholm .... helt absurd egentlig og fruen mener jeg er sprøyte gal ..... og det er jeg helt sikkert.

    (Gal mann?? uken starter med jobbreise 02.08 BGO-OSL, 03.08 OSL-ARN, 04.08 ARN-OSL.... så kommer ego-trippen 05.08 OSL-ARN-HKG-ARN-OSL tilbake i Oslo 07.08 .... så jobbreise igjen 08.08 OSL-ARN, 10.08 ARN-OSL-BGO)

    Så til de egentlige problemstillinger (bortsett fra psykologbehandling) .....
    Er det mulig å gå innom en lounge når jeg lander for å få en rolig frokost før jeg går til hotellet?
    Hva gjør jeg i Hong Kong de timene jeg er der i byen?
    Er det noe gøy å finne på der i nærheten?
    Hvilken lounge skal jeg besøke før avreise 07.08 om morgenen?

    Alle tips rundt en slik EGO-tripp mottas med takk!!
     
  2. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,261
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det finnes en del "gærninger" her inne på forumet...meg inkludert ;)

    Jeg hadde akkurat samme turen i mai....bort 13.mai og retur 15.mai. Jeg fløy C-klasse bort og Y-klasse tilbake. De som jobbet på business bort serverte i eco hjem og de husket meg. Ble veldig overrasket over å se meg på turen hjem sammen med de :)

    Ser du har booket Regent. Selv bodde jeg på Cordis Langham place og angret ikke et sekund på det. Flott hotell med utendørs badebasseng midt i det travleste strøket i HK. Uendelig med shopping, mat og serverdigheter. Det sterkeste argumentet for å bo i sentrum etter min mening, er at det er veldig lett å bare stikke tilbake til hotellet og kule an ved bassenget/rommet hvis man er litt trøtt, for så å gå ut igjen når man har slappet av litt. Veldig enkelt å ta Cityflyer buss fra flyplassen til sentrum. Det tar ca.30-50 min alt etter hvor stoppet er. Buss A21 er nok den mest aktuelle.

    Er det mulig å gå innom en lounge når jeg lander for å få en rolig frokost før jeg går til hotellet?
    Vet ikke, men tviler på det.

    Hva gjør jeg i Hong Kong de timene jeg er der i byen?
    Spis dim sum på Din Tai Fung, 1 michelin stjerners dim sum til en rimelig penge (sett med norske øyne)
    Ta star ferry
    Gå rundt i de travle handlegatene i Mong Kok om kvelden og sug inn alle intrykkene og duftene
    Victoria Peak om du gidder og køene ikke er altfor lange

    Er det noe gøy å finne på der i nærheten?
    Sikkert mulig å finne det meste.

    Hvilken lounge skal jeg besøke før avreise 07.08 om morgenen?
    Du har 3 valg, Thai Orchid, Silverkris og United. Jeg var på Thai sin lounge. Helt grei, med ok utvalg av varm mat til frokost...egg, nudler, dim sum. Var noen ferdigsmurte sandwicher.
     
    Eddie47 liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
    Hotellet kan jo avbestilles ...... men hvordan er det å bo midt i byen når flyet går tidlig om morgenen?


     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også bodd på Cordis og da tok vi Uber til Kowloon Station og tok flytoget derfra. Det funket veldig greit. Ellers er jeg veldig usikker på ankomstlounge, men jeg har lest Krisflyer-loungen skal være den beste. Det var den eneste vi besøkte, så har ikke sammenligningsgrunnlag.
     
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Gå for Silverkris. :)
     
    Are liker dette
  6. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,261
    Bonuspoeng:
    113
    Det var ingen problem. Mener å huske at jeg tok bussen ca.2.5t før avgang fra sentrum. Buss A21, stoppet like ved Cordis.

    Andre alternativ er:
    1. taxi/uber til kowloon station og flytoget derfra.
    2. Taxi til flyplassen (250-300 kr)

    Det absolutt billigste er buss og den tar ikke så fryktelig mye lengre tid enn taxi (kommer an på hvor du skal) og er faktisk oftere raskere enn komboen flytog + taxi/buss (igjen, så kommer det an på hvor du skal bo). Når du tar flytoget finnes det en gratis hotell shuttlebuss som du kan ta.
     
  7. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,261
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil faktisk sterkt råde deg til å bo i sentrum. Mye nærmere alt og lett å stikke tilbake på hotellet for å slappe av litt om du skulle bli trøtt.

    Baksiden er at du må stå opp litt tidligere enn om du bor på Regal, kanskje 0.5-1t tidligere.
     
    Chrisbgg liker dette
  8. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde samme tur i desember.. Tok flytoget og synes det funket veldig bra. Ikke mange folk på det så tidlig om morran. Dessuten våknet jeg tidlig pga jetlag.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer i for den.
    Fin lounge og sitte et par timer, kan også få seg en singapore sling fra de åpner baren kl 07. :)
     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Jeg bodde på Shanrgi-La Tsim Sha Tsui

    Shangri-La Hotel Kowloon - shangri-la.com‎

    Vi brukte ca. 30 minutter søndags morgen fra hotellet til flyplassen.
    TG loungen var heller dårlig, hadde kanskje satset på SQ SilverKris, men man er så ufattelig trøtt etter at man har sjekket inn, passert pass og Security.
     
  11. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,035
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    hvor ligger silverkris loungen?

    tror jeg bare har vært i thai og united.

    ellers er jeg enig med de andre her.. har tatt 2 sånne turer og må nesten bo i sentrum når alt er så sentralt og enkelt! null problem å rekke flyet
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Passenger Terminal Building Two Level 3, North Wing Unit 036-133 (Nearer to Gate E)

    Det var den første vi fikk øye på så det var helt perfekt.
     
  13. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Må hive meg på Cordis her, veldig bra hotell med nyoppussede rom (utenom top floor). Vil anbefale et Studierom høyt oppe, vendt mot Hong Kong Island. Hotellet er et av få høye hus i området og derfor har man et fantastisk panorama mot resten av Kowloon og Hong Kong Island. Vi fikk en knallpris via SAS og Hotels.com.
    Vi tok flytoget og taxi fra togstasjonen og opp til hotellet. Funket som en kule:)
    Ville forøvrig fått med meg baren i 118 etasje på toppen av Ritz Carlton, luftig opplevelse! Prøv en GT med japansk tonic water:)
     
    Last edited: 22. juli 2016
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Vi var uheldige i desember og fikk et rom som ikke var pusset opp. Dusjen lakk og fylte badegulvet med vann hver gang vi dusjet. Men er garderobene og bassenget på taket helt topp.
     
  15. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,261
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd her to ganger i vår, i to ulike romkategorier. Siste gang var i oppgradert rom ganske høyt oppe. Begge rommene var rene, pene og så ganske nyoppusset ut.

    Det jeg vil fremheve med dette hotellet er plassering og den fantastiske servicen.
     
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket ut alle *loungene i HKG forrige uke. SA-Loungen har ingen vinduer og er etter min mening litt oppskrytt. TG-Lounge hadde flere thai-retter, bl a Kylling i grønn karri. Så liker man Thai-mat og fin spotteutsikt fra lounge ville jeg gått for den.
     
    Upsaker liker dette
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,035
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vært veldig fornøyd med Thai loungen jeg og.
     
    Upsaker liker dette
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde noen timer i Hong Kong i vår og bodde på Sheraton, noe som anbefales. Fikk oppgradert rom til ett-romssuite, på bestilling gjennom hotels.com uten hverken status eller medlemskap i deres lojalitetsklub. Nært det meste og en fin fin kinesisk restaurant ved resepsjonen.

    Valgte å ta taxi på morgenen og var meget fornøyd med det. Rundt 300 kr og du slipper å lete etter busstopp eller vente på buss. Det går (gikk) veldig fort fra sentrum til flyplassen såpass tidlig på (mandags)morgenen, så bo i sentrum.

    Til slutt slenger jeg meg på Silverkris anbefalingen. Bedre mat enn på Thai og United, mens det at det ikke er vinduer tar den igjen på med manglende støy fra Terminalen, da Thai og United ligger på etasjen opp fra de uvaskede massene og ikke har vegger opp til taket. Det er også raskere å gå til SQ enn til TQ og UA.
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
    .... da blir det Cordis Langham Place
    Takk alle!! :):)
     
    geddi liker dette
  20. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,261
    Bonuspoeng:
    113
    Godt valg. Til Cordis tror jeg etter taxi at buss faktisk er et av de raskeste alternativene, da Mongkok er andre området man kommer til. Pris HKD 33 en vei.

    Enkel direksjon om du skulle å velge å ta buss:
    Ta Cityflyer buss A21 utenfor departure hall. Følg skilting. Når du kommer ut, hold til høyre. Kan være fordel å skaffe seg Octupus card i billettluken først.

    Til Cordis gå av ved stopp Bank center (bussbildet rett under E2 ved siden av subwaysymbolet), stoppet etter Argyle Center. Stoppene vises på elektronisk tavle inni bussen. Gå så inn E2, under veien og ut E1, gå gjennom kjøpesenteret og du ser hotellet på andre siden av veien.

    Til flyplassen stopper A21 ved Grand Tower, omtrent hvor du ser bildet av bussen jeg har limt inn.

    upload_2016-7-25_12-50-34.png

    God tur....er misunnelig :)
     
    KatManDu, RoadKing and Eddie47 like this.

Del denne siden