Hotel i Paris.

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av kikkan, 01. aug 2015.

  1. kikkan

    kikkan Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Skal en langhelg til Paris i september (hoppet på siste now or never på torsdag) , og lurte på om noen hadde gode tips til hotell/område i Paris.. Har fått anbefalt og sett litt på Saint Germain område på div søkemotorer på nett:)

    På forhånd takk,
    C.
     
  2. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    St. Germain er et fint område.

    Du nevner ikke noe om budsjett, men dette hotellet er ihvertfall meget bra (280-300 EUR): http://m.hotelrecamier.com/
     
  3. Arcus2005

    Arcus2005 Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Vi bodde bodde 4 netter på Le Six Hotel i 2014.
    Lite og intimt hotell, med god service og fine rom.
    Lite frokost rom med greit utvalg og høy kvalitet.

    Ligger i en stille sidegate, men 5 min ganger til stor kjøpesenter og mange restauranter.

    http://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-g187147-d777347-Reviews-Hotel_Le_Six-Paris_Ile_de_France.html


    (OT: Jeg hadde med fruen på den turen, og vi hadde et middags cruise med Bateaux parisiens i bilettklasse SERVICE PREMIER.
    Var kjempe mat , grei underholdning og flott kveld. Fri påfyll av drikke, og jeg lever fortsatt på goodwill poeng fra fruen etter dette.)
     
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
  6. Royjohansen

    Royjohansen EBG - *A only

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg endte opp med en langhelg i Paris i desember etter now og ever på torsdag. Jeg endte opp med booking på Radisson Blu Le Metropolitan. Virker som ent ok hotell med fin fin lokasjon.
     
  7. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk noen dager fri neste uke (torsdag-søndag).

    Tenkte jeg skulle hive meg på flyet til Paris, tenkte at hotell prisene kanskje ikke var så dyre i November med det var dem dessverre.

    Men uansett noen tips til maks 1500 per natt, aldri vært der før så noenlunde sentralt må det være.

    på forhånd takk
     
    Last edited: 06. nov 2018
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    For den summen får du kanskje et 0* hostel i nærheten av sentrum. Du må 10-20 km fra Paris for å finne noe uten kakkerlakker til den prisen.
    Spar penga for flybilletten og reis til en billigere by istedet
     
    milehigh and Shyneno like this.
  9. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Det var vel kanskje å ta i , fant denne til 1500 kr per natt, visst jeg bodde 3 netter.
    https://hotelemile.com/
     
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke akkurat sentralt, men det er nok det beste du får for drøye 1500 pr natt.
    Paris er ikke en by jeg ville besøkt på budsjett. Beliggenhet er veldig viktig synes jeg.
    Men klart, banen funker greit, så det går an å forflytte seg.
     
  11. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Mm , men som du sier etter nærmere ettertanke så skrinlegger jeg tanken helt å gjøre noe annet. Men takk for tipset
     
  12. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Saint-Germain er utvilsomt et av byens koseligste nabolag, tilsvarende Frogner/St. Hanshaugen i Oslo, spesielt langs gaten Rue de Buci, den bortgjemte smalgangen ved Cours Du Commerce St André og kvartalene rundt den nesten bortgjemte Apple-store'n 6-7 minutter unna. En del av de "sentrale beliggenhetene" som er nevnt i denne tråden er helt døde og fri for sjarm etter kl 18 - her kan du bare gå rett ut i alt du trenger av supertrendy restauranter og cocktail-barer.

    Holiday Inn - Paris Notre-Dame er et sjokkerende bra hotel for under 200EUR i ett av byens dyreste nabolag med 5 min gange til Notre Dame, Park de Luxembourg og direktetog (RER B) til Versailles, spesielt rommene på toppen med utsikt over takene til Eiffeltårnet, og takterrassen med 360 grader utsikt over hele byen og Notre Dame. Er kun dårlig markedsføring som gjør det så billig, med et W-skilt på taket hadde det kostet minst det dobbelte.

    Det lar deg lett bruke 100 EUR ekstra om dagen på mat, her kan jeg anbefale Kitchen Galerie Bis for mat og Prescription Cocktail Club for drikke.

    Taket:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Utsikt fra rommene med Eiffel-utsikt:
    [​IMG]

    Lobby
    [​IMG]

    Eiffel-rom i 7/8-etg
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: 06. nov 2018
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ha ei eller to netter i Paris frå den 27 september, men synes det er j.... dyrt for eit sentralt hotell for 2 voksne og 2 born. Vurderer faktisk AirBnB.
    Nokon som har nokre insideflyer-tips?
     
    ina liker dette
  14. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    St. Germain er utvilsomt ett av de koseligste områdene i Paris om kvelden (litt som Frogner/Bogstadveien/Solli Plass i Oslo), spesielt gatene:

    • Rue saint andre des arts
    • Rue de Buci
    • Gatene rundt Apple Store Marché Saint-Germain
    Kan her anbefale Holiday Inn Paris - Notre Dame, som er sjokkerende bra til prisen i et såpass dyrt nabolag:

    https://www.ihg.com/holidayinn/hote...teldetail?cm_mmc=GoogleMaps-_-HI-_-FR-_-PARND

    Selv om du ikke bor der, så få med deg takterrassen:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    milehigh, ina and Edvard like this.
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er det for en holdning Tore?

    Om svaret er at du trenger mer penger for å oppleve en storby, så kan vi begynne å høvle ned ganske mange destinasjoner her på forumet. Heldigvis er reisende generelt litt mer fleksible og oppfinnsomme, om ikke så godt vant som deg.

    Selvsagt så er det fint mulig å besøke Paris på budsjett og bo for under 150 EUR natta i November, både på greit hotell og Airbnb sentralt i byen.
     
    sovehue and mathiasfe like this.
  16. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    448
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en reise til Paris med to andre i juletiden. Vi bruker Airbnb som tilbød halv pris til nabohotell i Opera område. Vi bor fem netter for 9000 kr, altså 3000 kr per pers. Der får man en bad, to soverom med diger dobbelseng hver og kjøkkenet på 45 kvadratmeter leilighet.

    Område som er gode er 9. og 9e. Samt Montmartre og Opera.

    Jeg anbefaler dere å bruke Airbnb for å spare penger eller eventuelt bruke noe bonusprogram som radissonreward i hotellene i Paris.

    Flyr med SK og betalte kun 1000 kr rundtur, da det ble bestilt i Mai.

    God tur til dere som skal Paris!
     
    Edvard liker dette
  17. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    He he - jeg så ikke at dette var samme tråd som jeg hadde svart på en gang for lenge siden :)

    Vel, det er i alle fall et bra hotell som jeg gjetter ofte blir oversett pga mid-level assosiasjonene til Holiday Inn brandet - i flere andre hotell i nabolaget betaler man ofte de samme 200EUR bare for å oppgradere fra vanlig til "Eiffel view"rom.
     
    milehigh liker dette
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Då har me bestilt hotell i Paris, og endte opp med Crowne Plaza republique. 3300 kr for eit rom for 4 personer, Executive, og dermed inkludert executive lounge med frukost. Er ikkje for langt til Gare du Nord og ikkje for langt frå Notre dame. Tek to netter i London i staden for Paris, då det var særdeles hyggeleg prisa til samanlikning med Paris. Eg trudde London var dyrt eg...
    Edit:eek:g no var London endå billigere, thank you Boris. Keep up the good work
     
    Last edited: 28. aug 2019
    Ragna Rekkverk, jgroneng and RoadKing like this.
  19. Pointless

    Pointless Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Le Marais og Oberkamf.

    Unna turistmaskinene, trivelig område. Metroen gjør at det meste er nært/lett tilgjengelig. Samt at mye også er i gangavstand.
    Det finnes mange hyggelige boutique hoteller i området, restauranter.
    I september er det «la retree» eller back2school som det heter på nynorsk da siste del av fellesferien er ferdig og skole/universitet starter opp igjen.
    Butikker, kafeer osv som har vært stengt i august åpner opp igjen.
     
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden