Hotel LHR terminal 2

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av animals, 21. okt 2019.

  1. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, prøvde å søke etter noen Heathrow tråder men fant ingen passende så da laget jeg en ny tråd. Flytt den gjerne om jeg ikke har lett godt nok.

    reiser til Malaysia i vinterferien. To voksne pluss en liten gutt på 1,5 år. Pga tidlig avgang fra LHR reiser vi dagen for og får en overnatting i London. Ingen poeng å dra inn til byen så prøver å finne et greit hotel til en fornuftig pris i nærheten av T2.

    Har skjønt at et nytt hilton hotell har åpnet i gangavstand fra terminalen , men det koster over 2000kr så der blir ikke aktuelt. (Vi lander forholdsvis sent og flyet går 09 dagen etter)

    noen med noen tips? Er det mulig å feks bo på et hotell ved T4 og enkelt komme seg til/fra T2?

    tusen takk for alle tilbakemeldinger
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det nok shuttle med Hotel Hoppa som er løsningen for dere er jeg redd for. Men til gjengjeld kan dere jo da velge å vrake i hoteller i området rundt flyplassen. Sist jeg overnattet på Heathrow (i januar i år) bodde jeg på Staybridge Suites i Bath Road. Nytt og rimelig hotell med store rom med eget kjøkken med god plass til babyseng.

    https://www.heathrow.com/transport-and-directions/buses-and-coaches/hotel-buses
     
    NoLimit, braathens safe and animals like this.
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Lokalbuss til alle hotellene på Bath road er gratis og går ofte fra Heathrow Central, men hotellene ligger på endel tid ift det nye Hilton'et.
     
    animals liker dette
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ligge til at det er forholdsvis enkelt å ta tuben over til T4, men blir fort 20-40 min ekstra tid hver vei med venting, gåing etc. Ville selv gått for Hilton og mer sengetid enn å spare 600-700kr med en 1,5åring på slep.
     
    Wiolenze, Travellingalf and animals like this.
  5. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan også ta t-banen fra terminal 2 til Hatton Cross (første stopp etter terminal 4). Hilton Garden Inn ligger rett over gata. Har du kontaktløst, er det bare å bippe kortet inn og ut av toget.
     
    Earl and animals like this.
  6. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Ta T-Banen inn til sentrum, der er det masse billige Hostels dere kan bo på. Da kan du spare noen hundrelapper.
     
  7. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    1,212
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir jo mye smak og behag, men jeg har nå hatt god erfaring med Park Inn i Bath road. Det er noen meter å gå til busstasjonen, men fungerte greit for oss med to barn, dog noe eldre ( 7 og 10). Bussen er gratis begge veier
     
    animals liker dette
  8. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Må si meg enig i denne, kun 1 stopp på tuben fra T2/3 og normalt sett under halve prisen, ofte opptil 67% billigere enn Hilton ved T2. Min erfaring er at de også er flinke på følge opp statuskunder på dette hotellet. Blir alltid tatt godt imot, ofte oppgradert etc. på hotellet ved Hatton Cross, mens jeg føler hotellene direkte ved terminalene ikke er like flinke til å verdsette statuskunder (kan selvfølgelig være at det er veldig mange flere med status på hotellet ved terminalen...)
     
    Last edited: 22. okt 2019
    animals liker dette
  9. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Svarer meg selv på denne. Vi endte opp med å booke Hilton Garden Inn T2&3. Det kostet en del, men fant ut at det var det verdt. Siden vi har en liten gutt med oss.

    Noen som vet om det er mulig å sjekke inn bagasje på LHR kvelden før? Altså vi ankommer LHR på kvelden og flyet til Singapore går tidlig dagen etter. Mulig vi trenger noe av innsjekket bagasje i London, så mulig vi må sjekke inn bagasjen på nytt. Men er det mulig å gjøre dette kvelden før?

    Vi flyr Singapore Airlines
     
  10. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er usikker på innsjekking av bagasje kvelden før, men tenkte jeg bare skulle nevne at her svinger prisene mye. Vi skal dit førstkommende fredag, og betalte 1900 for junior suite for nøyaktig en måned siden. Mener at standardrom da lå på ca 11-1200. Nå ligger suiten på 2800 og standardrom på 1700+. Så det er sikkert greit å bestille tidlig og følge med.

    Ettersom vi antageligvis reiser med samme fly som dere har booket (SQ305), så kan jeg høre med dem på lørdag hvis ingen andre vet svaret på bagasje før det.
     
    animals liker dette
  11. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, fant du ut av det?
     
  12. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Vi byttet til TG ut og SQ hjem ettersom vi fikk F med TG, så jeg fikk ikke spurt i innsjekk. Men jeg hørte med personalet i Silverkris First Lounge. Årsaken til at jeg ikke har postet svaret her er at de var litt vage. De sa de kunne gjøre det dersom de likevel hadde innsjekk til et annet fly på kvelden, og ledig kapasitet. Tolk det som du vil :) Tenkte å spørre på nytt i SIN hos noen som faktisk driver med innsjekk for SQ.
     
    animals liker dette
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ikke lettere å bare sjekke in en liten bag til London isteden med det man trenger der og resten av kolli helt til destinasjon? Man kan da sjekke inn den lille bagen på nytt dagen etter og putte den tom i kofferten når man skal hjem igjen.
     
    Rscott and animals like this.

Del denne siden