Ingen her inne som har opplevd at en poengreise med ulike opperatører at et av selskapene har gått konkurs? Hva skjer da,vil fks Star Alliance prøve sette deg opp til reisemålet med andre selskap?
Ikke på om noen her har opplevd det og hva som faktisk blir resultatet,spesielt med tanke på om reisen er betalt med poeng og/eller ct. At reiseforsikringen ikke dekkes ved konkurs er jeg nå klar over.
Listen over Star Alliance-selskaper som har lagt ned driften pga. konkurs er heldigvis ganske kort, så er nok begrenset med erfaring og dokumentert praksis rundt dette. I hovedsak ville jeg regnet med at billettutsteder vil forsøke å booke om til partnere så langt det lar seg gjøre, men uten noen garantier da en slik situasjon trolig vil gå som force majeure. https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Alliance#Former_members
Men utgjør det noen forskjell om reisen er betalt med penger eller poeng? Jeg ser ikke helt hvorfor det skulle være mer viktig med refunderbart hotell på en bonusreise med tanke på eventuell konkurs.
Fly-endringer/kanselleringer? Bonusbilletter kan jo lett og kostandsfritt avbestilles om nødvendig. Da kan det være lurt at det samme gjelder for hotellbookingen.