Skal forhåpentligvis til Hong Kong i september (2 netter). Hvor bor jeg? Central eller Kowloon? Budsjett: Ca. 1000,- pr. natt.
Jeg bor alltid på Kowloon, fortrinnsvis langs/ i nærheten av Nathan Road mellom Tsim Sha Tsui og Prince Edward.
Kan anbefale Cordis at Langham Place. Bodde der for noen år siden da det var nyoppusset (så er nok ikke like fint nå). Trivdes veldig godt der. Bra Lounge, basseng på taket, få høye bygninger som sperrer for utsikten rundt hotellet. MTR-stasjon finner du i kjøpesenteret som ligger i tilknytning til hotellet. Hotellet er plassert midt Kowloons gamle og mer autentiske område med ladys market like ved. Ligger også en cantonesisk restaurant i hotellet med en stjerne Michelin guiden
Har bare vært i HK en gang, da bodde vi på Icon. Svært fornøyd. Hadde en suite på 80 kvm. Ligger et reisebrev her inne et sted..
Bodde også der, kanskje etter din anbefaling? Veldig greit hotell og spiste i stjernerestauranten. God mat og bra rom, men husker ikke prisen.
Ikke umulig det nei Synes å huske vi betalte rundt 1.500,- med Club og at det var nærmere 1.000,- uten.
Anbefaler Marco polo i Hong Kong med club. Uslåelig plasering rett ved Star ferry. Som GHA Black ble jeg behandlet som en konge. Beste opplevelse som Black medlem på noen hotell til nå. Fornuftig pris er det også https://www.discoveryloyalty.com/Marco-Polo/Marco-Polo-Hongkong-Hotel
Ble dette: Prudential Hotel − Kowloon 222 Nathan Road, Tsim Sha Tsui, Kowloon, HK https://no.hotels.com/dl/hotel/details.html?hotelId=1246976 Takk for alle tips
Håper det er ok at jeg låner denne tråden siden du har konkludert. Vurderer en tur til Hong Kong i November 2021. Tenker OSL-ZHR-HKG med Swiss ned og HKG-IST-OSL med Turkish hjem. Noen synspunkter på om dette er ok eller om jeg heller bør velge Swiss eller Turkish begge veier? Baser på reviews er det vanskelig å vurdere hva som er best av Swiss C eller Turkish C.
Hva med å velge flyselskap ut fra reisetidspunkter som er mulige å få booket? Fly det som passer best for dere, og velge et selskap hver vei?
Begge deler er ledig begge veier med omtrent like flytider. Jeg spør vel egentlig om hva som er best av Swiss C og Turkish C.
Du kan jo se bilder og lese litt om service på feks siden til OMAT. Ellers finner du rewievs her inne. Husk også at flyselskapene har forskjellige seter basert på flytype. Så sjekk hva som er satt opp på dine flyvinger. Hva er viktig for deg? Dyrest Champagne? Størst lounge? Mest plass til bena i setet, eller mest mulig privatliv når du sitter? Best er subjektivt.
Hva med BR via Taipei? Jeg flyr VIE-TPE-HKG med BR bort og HKG-NRT/HND-MUC med ANA hjem. Ryktene sier jo at BR er "verdens beste Biz" =)
Takk for tips. Får ikke fruen med på mer enn en mellomlanding osl-hkg. Men BR hadde vært fristende ja.