Hotell i Tokyo under OL

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Bettan, 23. aug 2019.

  1. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk ordnet meg noen bonusbilletter i C til de siste par dagene av OL i Tokyo neste år, og pluss noen dager rett i etterkant, og nå er selvfølgelig utfordringen å skaffe seg et sted å bo. De store kjedene virker fullbooket, og det er lite å oppdrive på bookingsider generelt.

    Har tidligere erfart at noen hoteller i Tokyo ikke aksepterer reservasjoner mer enn 6 måneder før ankomst og lignende, så det gir meg jo håp om at noe bra vil kunne bli ledig, men tenkte likevel jeg skulle høre her om det var noen som hadde noen skikkelige stalltips.

    Aktuell periode for opphold er 7.-12. august.
     
    Shyneno liker dette
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    har selv tittet litt og sliter veldig med å finne :)

    har du forresten sett på billettprisene til OL? noen helt ville priser
     
  3. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Om du skal ha rom lenger enn 6 måneder frem må du som regel ringe, eller vente til 6 eller 3 måneder før. Det som er tilgjengelig nå for OL-dagene er jo primært spekulative småhoteller som prøver å selge rommene sine til 10 000+ per natt.

    Kan anbefale følgende "uavhengige" hotell i Shibuya (7-8 taxi minutter fra OL Stadium) med utrolig bra beliggenhet i forhold til t-baner og taxi til omtrent alt som er verdt å se i byen (ca 1200kr normalpris):

    https://www.tokyuhotelsjapan.com/global/shibuya-e/

    Om prisene skulle ha eksplodert kan du teste et hypermoderne "flysuite hotel"/kapsel hotel inspirert av first class avdelingene på fly (normalpris 600-1000kr):

    https://www.themillennials.jp/shibuya

    Eller noen av disse:

    https://theculturetrip.com/asia/japan/articles/the-best-capsule-hotels-in-tokyo/

    Og husk om det skulle være krise - med de japanske hurtigtogene kan du om nødvendig bo i en naboby som Kawasaki eller Yokohama og likevel være inne på Tokyo Station på 30 minutter. Derifra går Chuo-line lokaltog til Shinanomachi Station (hvor stadium er) på ca 10 min.
     
    Last edited: 23. aug 2019
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    blir jo ekstremt dyrt med tog.
     
  5. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vurderer også OL. De hotellene som foreløpig ligger ute er jo helt uaktuelle. Tenker at dette vil løse seg etterhvert i en såpass stor by, men man vet jo aldri. Hva koster billettene, Shyeno? Er det ikke helst åpnings- og avslutningsseremoniene som er dyre i "slike" land? Sånt har jeg heldigvis ingen interesse av.
     
  6. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Mange tar et railpass uansett når de er i Japan (dekker flytog og ringbanen i Tokyo også), da ville det ikke bli noe dyrere: https://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Rail_Pass
     
  7. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, spinnvilt, men har er håp at når det nærmer seg så blir det mer tilgjengelig i annenhåndsmarkedet, både fra spekulanter og de som ikke klarte å reise likevel.

    Så gjelder det bare å ikke bli svindlet
     
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    jeg syns rail pass er dyrt, hvis det kjøpes for å komme frem og tilbake til hotell iallefall... rail pass er jo 2500kr per pers, 3000kr i first class (togene blir nok stappfulle under OL og da hjelper first class mye)

    Hvis du er en familie på 3-4 så blir det jo fort 10.000kr i tog...

    OL billettene er helt sykt dyre alle dager foreløpig, får se om det kommer noe billigere etterhvert... virker som bare rike folk skal dit.. billigste jeg har sett er mange titusener bare for inngang akkurat nå.
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293

    1. Du kan kjøpe regionale JRRailpass i Japan som er billigere en de som dekker hele landet.
    2. Hvis alternativet er det hotell til 5k natten blir det fort billigere uansett.
    3. Er det en by i verden som klarer å svelge unna et OL uten at det merkes så er det Tokyo.
    4. Hva er vel 10k for tog hvis inngang koster flere titusener per person?
     
    Upsaker, milehigh and DanH like this.
  10. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    1. hvis du skal ha shinkansen mot nagoya/osaka er det ingen regionale jr såvidt jeg husker. og det blir vel denne veien det er mest aktuelt.
    2. vi har nok forskjellige def. på hva som er dyrt men for meg pleier jeg å prøve å ligge på 2k per natt i tokyo og da velter tog lasset uansett, selv med regional jr
    3. hvis du har vært i tokyo når ting skjer blir det fort kaos på shinkansen, de vanlige vognene er ofte fulle og kommer nok mest sannsynlig til å være stallfulle når det fylles opp av OL folk. sist jeg var i Japan hadde vi flaks at vi hadde green car pga den vanlige var ofte full.
    4. jeg regner ikke med at noen her betaler mange titusener for inngang...
     
  11. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager - var ikke presis nok på at jeg i dette sære tilfellet (med crazy hotell-etterspørsel i Tokyo by) tenkte på et mer lokalt railpass, slik som de for Kanto regionen til rundt 400-800kr:

    https://www.japan-guide.com/e/e2357.html

    Skal jeg være ærlig hadde jeg nok personlig unngått Tokyo rett under OL, eventuelt timet det slik at jeg kun var der under åpnings eller avsluttningssermoni (og da eventuelt hostet opp noen 10-tusener for en "once in a lifetime" live opplevelse da jeg vel gjetter japanerne ikke vil se seg slått av kineserne på show og fyrverkeri). Men å betale dyre hotell og inngangsbilletter for å se noen løpe fra 100m oppe på en tribune i mulig sommerhete høres ikke helt verdt det ut...
     

Del denne siden