Hotell/villa Ubud

Tråd i 'Reisemål' startet av Magnus77, 10. mai 2019.

  1. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Vi skal 5 uker til Bali i høst. Holder nå på å finne hotell/overnatting. Vinhar tenkt å både bruke airbnb/private villaer samt hotell.

    Jeg har det meste klart, men mangler overnatting i Ubud. Her er det jo drøssevis med muligheter, men jeg har ikke funnet det rette enda. Jeg lurte på om noen har noen anbefalinger i Ubud? Det spiller ikke så mye rolle om det er privat villa eller villa/større rom på et hotell, men vi vil gjerne ha et litt rustikk/balinesisk feel over det, samt utendørs/semi utendørs bad. Det bør også ligge inne i regnskogen/jungleen, ikke åpent ut mot rismarkene.

    Vi liker det også litt luksuriøst, pris kan være opp mot 4-5000 pr natt.
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Alila ubud . Og velg Tree terace villa.
    Her er du i jungelen, men badekar/dusj ute. Her kommer gjerne apenne mens du bader/dusjer og henger i trene. Veldig idylisk :)
    Rismarker er et steinkast unna, men ikke med rommet.
     
    flying_all and Magnus77 like this.
  3. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, skal sjekke det ut:)
     
  4. benjaminbr13

    benjaminbr13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    33
    The Kayon Resort. Der har de en service jeg ikke har opplevd maken til. Super hyggelige folk og utrolig god mat på restauranten, samt en rustikk og avslappende følelse. Alle som vi var i kontakt med som jobbet der var gode i engelsk og personalet var flotte folk.;):p
     
    Magnus77, sivert and Eddie47 like this.
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg anbefaler også Kayon, men ikke den nyeste (jungle retreat) fordi den er svært "instagrammable" noe som fører med seg en viss type mennesker. ;)

    I tillegg kan The Udaya være et alternativ om du ønsker egen pool mot jungelen. Eneste aberet med Udaya er at de holdt på å bygge på andre siden når vi var der så det er kanskje ikke like privat lenger. Komaneka at Bisma ligger også veldig fint til i jungelen, men likevel med gangavstand til byen.

    Og når dere er i Ubud anbefaler jeg dere å gå Campuhan Ridge hvor målet er Karsa Spa.
     
  6. sivert

    sivert Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Vi hadde villa med eget basseng på The Kayon resort og det anbefales på det varmeste! Perfekt miks av luksus og «ekte» jungelfølelse.
     
    Magnus77, benjaminbr13 and Jeanette like this.
  7. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for alle svar:)

    Har vært innom både The Kayon og Komaneka at Bisma. Når det gjelder The Kayon ser jo dette veldig lekkert og fint ut, det eneste er at villaene de har, River Edge one bedroom pool villa er "bare" 90 kvandrat meter, og det er inkl uteområdet med basseng. Skulle gjerne hatt litt større plass, spesielt utvendig med tanke på at vi har med en 10 måneders baby. Veldig greit at han kan krabbe litt rundt utenfor uten å ramle rett i bassenget;-) Men det ser utrolig fint ut:)

    Komaneka at Bisma har jo mye større villaer, med er jo veldig mye dyrere. Har jo funnet villaer gjennom airbnb for samme sum som er 3 ganger så store både utvendig og innvendig, samt inkl staff for samme pris. Er veldig usikker på om vi skal gå for et hotell eller privat villa her. Føler at det er lettere å få den rustikke følelsen ved å leie privat villa...

    Hadde funnet det perfekte hotellet, Kayumanis Ubud Private Villa & Spa. Store villaer med stort uteområde, privat basseng, rustikk feel og utendørs badeværelse. Samt helt grei pris. Men så viste det seg selvfølgelig at de ikke aksepterte barn under 16 år.... Prøvde med på at vår sønn kun er 10 mnd og vi kommer til å være i vår villa 90% av tiden vi er på hotellet, men det hjalp ikke.
     

Del denne siden