Hotellanbefalinger for Maldivene

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av haakonvt, 06. febr 2021.

  1. haakonvt

    haakonvt Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Hei Insideflyer!

    Jeg og min kommende frue skal på bryllupsreise i juli i år (såfremt det går...) til Maldivene - i ganske nøyaktig 2 uker (14 netter) og er på utkikk etter anbefalinger på hotell / resorts! Dette er forøvrig vår første CT-tur noensinne - her er bare å takke flere forummedlemmer for bistand! :D
    Ankomst: 10:05, 30. juni
    Avreise: 16:35, 14. juli

    Ønsket vårt er å bo på 2 forskjellige steder; først noe som tar "pusten fra oss", ~3-7 netter, maks 5000/natt, men kan strekke oss litt lenger ved å ha færre netter. Deretter noe litt mer lommebokvennlig for resten av oppholdet; helst under 2000/natt. Jeg har vært igjennom alle tråder her på forumet jeg kunne finne, men det er vel egentlig bare denne tråden som har noen konkrete anbefalinger som jeg har sett på (Laamu så helt vanvittig ut...).
    (Jeg har, etter å ha lest diverse av nettopp disse trådene, blitt oppmerksom på hvordan regimet holder på, så det blir antageligvis første og siste gang vi besøker landet.)

    På forhånd, takk! :)
     
    haifinn liker dette
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Likte oss veldig godt på Velasaru. Ligger nært hovedøya og flyplassen (Male) og man trenger ikke være avhengig av sjøfly videre ut på ankomstdag og avreisedagen :)
     
    haakonvt liker dette
  3. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde 10 dager på Lily beach som vi var veldig fornøyd med for noen år siden. Water villa. Ta med i prisen at dette er all inclusive. https://www.lilybeachmaldives.com/
     
    haakonvt liker dette
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Veligandu bør også sjekkes ut. Ut i fra det jeg sjekket så var det veldig "bang for the bucks". Vi angret i alle fall ikke et sekund på de 10 dagene vi tibringte der.
     
    haakonvt liker dette
  5. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    12,287
    Bonuspoeng:
    183
    Pro tip er å bestille overnatting på hotels.com og innom viatrumf.no først. Det er opptil 9.3% cashback nå + at man får stempler for en gratis overnatting til senere bruk.
    Vi har bestilt overnatting her : https://no.hotels.com/ho621658816/?display=description
    Slipper sjøfly utgifter, iom det er bare 25 min med speedbåt fra Male.
    Opptil 65% rabatt pr nå for deres datoer.
    Dette er med all-inclusive.
    Lykke til med giftemålet:)
    Mvh
    haifinn
     
    haakonvt liker dette
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om det er noe poeng å slippe sjøfly? Er vel en stor del av sjarmen? Iallfall på bryllupsreise og om man ikke har prøvd det i sånne omgivelser+ at om man er nær Male ødelegges ofte utsikten av containerskip her og der.

    Har vært en håndfull ganger på Maldivene og hands down best bang er Conrad booket med poeng, hver 5. natt gratis, men du bør ha status. Hilton gold funker fjell og er enkelt å skaffe.

    Park hyatt booket som guest of honor gjennom en globalist er også en meget god option.
     
    haakonvt, jgroneng and Arvid1410 like this.
  7. haakonvt

    haakonvt Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tips! Ja, har vært heavy bruker av viatrumf&hotels. Problemet nå har vært at til tross for «høye prosentvis avslag» på hotels.com, så har prisen på hotellets egen hjemmeside allikevel vært under halvparten... så jeg har begynt å tvile litt på om det egentlig er verdt det...

    Ang. hotell, takker! Vi tenker å bo to steder så et i nærheten av Male passer veldig bra til siste uken
     
  8. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig. Den sjøflyturen var definitivt en viktig del av opplevelsen, og selv om den absolutt bidrar til kostnadene så synes jeg den var verdt hver krone.

    Reisefølget som ellers har antydning til flyskrekk bare elsket den sjøflyturen og hun snakker fortsatt om den 2 år etterpå
     
    Last edited: 27. febr 2021
    Jeanette, haakonvt and jgroneng like this.
  9. haakonvt

    haakonvt Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Tusen takk for innnspill (begge to!). Jeg tror vi ender på å velge et «sjøflyhotell» første uken, deretter et som ligger i «båt-avstand» siste/andre uken.

    Har sett på Centara Grand Island Resort for første uken. Direktebestilling fra hjemmesidene deres virker å gi vesentlig bedre pris enn diverse søkemotorer
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,284
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje dette kan være noe for oss som ikke har flydd Twin Otter siden tidlig 90-tallet. (mye Bardufoss - Andøya... )
     
  11. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Min opplevelse er at hotels har hatt kostnaden for sjøfly bakt inn i prisen, man ser at sjøflykostnaden er trekt vekk fra prisen på siste del av bestillingen og man da betaler for hotellet ved bestilling. Og betaler for sjøfly ved ankomst hotellet.
     
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Ser en del anmeldelser hvor det nevnes at Veligandu er litt utdatert. Hvordan synes du det var når du var der?
     
  13. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jøss, jeg prøver å vrenge hodet for å finne ut hvordan Veligandu kan vurderes som utdatert, men klarer ikke å komme opp med et eneste argument for det. Det er klart at dersom du liker et hotell med skinnende marmorgulv i resepsjonen i stedet for sandgulv som det er på Veligandu så kanskje...? Det har vel noe med hvilken stil du liker
    Vi var der i august 2019. Jeg har også en kollega som var der etter meg og heller ikke han har nevnt noe i den retning, men bare kommet med positive kommentarer.

    Min opplevelse var at det var et ekstremt godt velholdt/vedlikeholdt anlegg
     
    Jeanette liker dette
  14. chippen

    chippen En glad globetrotter

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg kan også skryte av Veligandu på Maldivene. Vi hadde en veldig fin tur dit i jula i 2019 inkl. flytur i første klasse med Thai ombord i en A380 (FRA-BKK) og sjøfly til og fra resorten.

    Veligandu har fine villaer, ikke alt for mange rom eller gjester (nesten ingen barn når vi var der), veldig god mat, godt utvalg av aktiviteter og relativt greie priser. Vi betalte rett i underkant av 10.000 kroner natta midt i høysesongen for det dyreste alternativet deres, og dette syntes vi det var verdt. Vi så nesten ikke en eneste sjel fra verandaen vår på hytta, og vi kunne ligge der usjenert å sole oss.

    Vi skulle egentlig tilbake dit nå til påske, men den reisen er dessverre kansellert.

    I den perioden dere vurderer, så ligger det dyreste alternativet mellom 4500-5500 pr natt (Expedia), avhengig av hvilken all inclusive pakke dere velger. Vår vurdering av anlegget er er likt det Arvid beskriver over.
     

    Attached Files:

  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, marmorgulv er det vel ingen som forventer seg (eller ønsker seg) på Maldivene, men selv synes jeg dekor osv ser litt utdatert ut. Men jeg ser samtidig at hotellet skriver at de fikset dette i 2019/2020, så kan jo hende dere var der etter oppgraderingen. :)
     
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Da var andre stikket snart i boks, og jeg vurderer sterkt en reise til Maldivene i september. Har mange reiser planlagt fremover, så budsjettet tillater ikke et veldig dyrt opphold, men ser at Veligandu fortsatt har gode priser. Noen som kan anbefale andre "budsjettvennlige" resorter? Hvis ikke, blir det Veligandu! :D
     

Del denne siden