God morgen fra Vang Vieng. Klokken har passert 7:30 og kaffe nytes på terrassen til en nydelig utsikt. Friskt og kjølig nå på morran. I går var en på fjelltopp tur, noe som kjennes i beina i dag. Også i går fikk bilen kjørt seg, stengt bro og omkjøring betydde vading i +0,5-0,6m dybde over en elv, makaløst. Parret på scooter i motsatt retning var ikke så heldig, de måtte snu da det ble for dypt. Blir ny ekspedisjon ut på dagen engang. Ha en nydelig lørdag
God morgen fra flytoget. Her innledes reisen til julestjernen err… diamanten. For en måned siden fant jeg ut at jeg jo bare var et sas amex og en mr unna EBD. Dessuten lenge siden siste flytur i europa. Så hvorfor ikke. Så, billett ble bestilt osl-lhr-ams-cph-osl. Blir en lang dag, spesielt fordi det var julebord i går. Begynner ikke bra, flytogterminalen på Lillestrøm ville ikke vite av noen av kortene mine. Fin, fin lørdag folkens
Jepp, jeg har husket passet og riktig pass Behagelig lite folk i gullstua, hiver innpå et par skiver. La inn minstebud på oppgradering og det gikk inn. Var sterkt i tvil om 571 kr var verdt det, men landet på at det er jo tross alt diamant mr, så får det være at det er idioti.
Noen ganger kan jeg ikke annet enn å stusse på perfeksjon i idiotien. Her har folk kommet i rett tid og satt seg til rett i påvente av boarding. Så kommer det beskjed om at alle må ut i vrimlehallen for det skal sjekkes inn derfra, og ikke skranken ved tunnelen til flyet. Hvilken fjott fant opp dette systemet? Da burde de like gjerne latt være å åpne inngang til rommet før de kunne ta papirsjekken der ute. Som om det ikke var nok, presterer skrankepersonalet å be folk trekke seg tilbake fra døra så hallen ikke blokkeres, for så i neste åndedrag si at nå kan boardinggruppe 1 komme inn. Gjett om det ble blokkert da… Tullkjerring! Rant over.
God morgen til alle reisende! Siden det var dobbel-MC-helg, så skal sommerferien i boks i helgen. Fant t/r OSL-ATH for 16.000 for fem pax + inf, noe jeg vil si var 10k under det meste annet som var aktuelt for oss (eller..Hellas var ikke aktuelt for meg før jeg så denne prisen). Signet samtidig opp for Miles+Bonus og logger turen på den kontoen, så får jeg vurdere om dette blir min *G fremover (selv om det helt sikkert vanker statusmatcher det første året). Om noen har skikkelige gode tips for familieferie i båt-avstand fra Athen er det bare å kjøre på. God dag videre til alle.
God morgen fra Farris Bad. Fantastisk med afgus ritualene i spaet, etter at Sas mastercard måtte legges til kjøling i minibaren Ha en strålende lørdag alle bonusnisser
God morgen fra First Hotel Jönköping. Helgetur med arvingen til Jönköping for å overvære Brawl stars world finals. Vi spiller Brawl stars sammen så når world finals kommer så nærme måtte vi bare ta en tur. En fin dag ønskes alle! Kimchi i loungen på Arlanda. Frekt!
Morn fra et solfylt vest! Ble litt oppgitt av black fridaykjøret, og at omtrent alle varene jeg hadde i kikkerten var dyrere enn for 2 mnd siden. (Iflg prisjakt). Så da ble det ikke så mye handel, men en ny CT tikka uventet inn allikevel her på morran. Kanskje man heller finner noe gøy med den? Ha en vidunderlig helg!
God morgen fra hovedstaden. Jeg tror ikke jeg skal kjøre bil med det første. Så det var visst gøy i går. Fikk makset SAS MC via GBIT, så da var sort fredag over for min del, uten å kjøpe noe som helst. Ha en herlig lørdag!
Så er man klar for noen timer i lounge på T4. Må innrømme at på veien hit (som forøvrig foregikk med buss helt smertefritt og null kø i transittpasskontrollen her på T4) med India friskt i minne fikk jeg en følelse av at jeg var på vei til lavkaste (skyteam) ettersom bussen kjørte forbi noen kasteløse (alliansefrie) flyselskaper. Mye ukjent å se her. Terminalen har forøvrig en beliggenhet som gjorde at jeg hadde forventninger til en praktfull utsikt til rullebanen fra loungen. Men dessverre, loungen til Skyteam/Amex (Plaza Premium) ligger på feil side. Sliten lounge som heller ikke er stor. Kan se for meg kaos her til tider. Men, har skal det altså etterhvert stå SAS …
Jeg hadde opprinnelig tenkt jeg skulle oppleve Amex loungen på denne turen. Vet ikke hvor jeg var den dagen, for det gikk etterhvert opp for meg at den slett ikke ligger på T4. Vurderte en stakket stund å kjøpe en Finnair fullpris for så å kansellere, men det ble med tanken. Får bli en annen gang.
Jeg tror det er her jeg skal skrive god ettermiddag. Synes SAS Mc peser ut raskt på Curve denne helgen. Eventuelt så er det bare flere transaksjoner pga lengre GBIT periode som skal igjennom. Vang Vieng ja. En gang i tiden spiste jeg rå fisk på sykkeltur der. Det ble en slitsom tur hjem over hengebroer med magekramper. jaja......
Jeg tar to av gangen, og så venter jeg ca 20 minutter. Da funker det fint. Ble litt ivrig i går, da stoppet det opp, men ble OK igjen etter ca 2 timer.
Forsinkelser selvfølgelig. 2 timers margin krymper fort. Nå er det 1 time og 15 min på AMS. Begynner å bli i overkant spennende.
God ettermiddag fra Cinnamon Dhonveli Maldives. Etter en lang reise, er vi fremme. 14t i køben[ frivillig) og 7t i Business lounge IST. Fruen har greid å dra på seg noe pest. Feber og kraftig hoste. Blir rolig første kveld her. Hyggelig med hilsen da
Da er man i *A loungen i Amsterdam i god tid før avgangen til CPH. På denne flighten blir jeg EBD igjen. Hyggelig