Hua Hin og Bangkok med SAS, Swiss og Austrian, helt uten business class!

Tråd i 'Reisebrev' startet av Flyingdutchman, 26. aug 2023.

  1. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Sen sommerferie, som egentlig skulle være Kroatia, Canada, USA, men som ble til Thailand.
    Hadde fine C bonusbilletter men fordi sommeren ble et helvete uten like pga dødsfall var det nødvendig å gjøre noen justeringer.
    «Syden» var fremdeles er krav, viste et par bilder fra @Maggie sitt reisebrev fra Hua Hin og joda, det er syden det.
    Greit. Jakten på bonusbilletter gikk dårlig og endte med å kjøpe premium economy Stockholm-Zurich-Bangkok-Wien-Stockholm. 11000SEK per pax, helt innafor.
    Økobilletter til Stockholm som posisjonering for den opprinnelige turen andre veien er årsaken til at det ble startstedet.

    Vi har kommet oss til Gardermoen nå, skal videre til Stockholm straks. Bo på Clarion og stå opp grytidlig.
    To be continued.
     
    kjeeli, CKe, NKA_Pls and 38 others like this.
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    9,393
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Og en vel fortjent ferie. Blir moro å se litt fra premium øko også
     
    Flyingdutchman liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    God tur! :)
     
    Flyingdutchman liker dette
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    God tur!
     
    Flyingdutchman liker dette
  5. ReisendeLeif

    ReisendeLeif Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    God ferie! Blir spennende å høre om Premium økonomi leverer.
     
    Flyingdutchman liker dette
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Gleder meg til nok et reisebrev fra Hua Hin!
    Hører gjerne om stedet og hotellet er så flatt at det er tilgjengelig med rullator eller rullestol hvis fruen fremdeles er avhengig av det.
    God tur
     
  7. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,373
    Likes mottatt:
    3,639
    Bonuspoeng:
    113
    God tur!

    Vi likte oss veldig godt i Cha Am/Hua Hin. Det var juletider riktig nok.
     
    Flyingdutchman liker dette
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    God tur!
     
    Flyingdutchman liker dette
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Takk alle!

    @Eddie47 skal ta en vurdering. Vi bruker ikke rullator, men begge holder på å bli ferdig med en fotskade/operasjon og er fremdeles litt mindre mobil enn vi pleier å være, selv om det går helt fint å bevege seg.

    —-
    Vi har ankommet Arlanda, tok en tur innom loungen for å se om det var noe spiselig der. Blippet meg inn til høyre og en SAS-mann sa ‘hei, du har gått feil, gullavdeling er der -peker mot venstre-‘ god uoppfordret service det :)
    Dessverre var matutvalget lite og ganske inntørket, så det ble med en GT.
    IMG_9886.jpeg

    Da vi kom til koffertbåndet lå våres og noen andre kofferter igjen.
    Sjekket inn på Clarion, fikk en liten suite. Meget kurant med utsikt rett til tårnet fra 12. etg. God uttelling for en bonusnatt.
    Vi spiste på restauranten på 12. etg, rett ved rommet og det var bra.


    i morgen tidlig bærer det mot Zurich med Swiss, lang layover men det var planen fordi jeg enda har til gode å se byen selv om jeg har vært på ZRH en del ganger. Treffer en ‘nettvenninne’ fra et Nederlandsk forum der, som skal vise oss litt av gamlebyen.
    Dette blir bra!
     
    kjeeli, CKe, AirMags and 22 others like this.
  10. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    14,700
    Bonuspoeng:
    183
    Riktig god tur, og godt opphold på Centara. Håper forventningene blir oppfylt.
     
    Flyingdutchman and Maggie like this.
  11. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    14,700
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ramper og tilgang for bevegelse pr hjul alle steder på Centara. Unntaket er inngang til villaer, men mulig de kan montere noe der også om dere har bestilt slikt. Jeg vil bli svært overrasket og skuffet om dere ikke får førsteklasses service. Det er imidlertid vanskelig å bevege seg i byen, trangt, ujevnt og noe hullete.
     
    Flyingdutchman, Eddie47 and Maggie like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Vi regner jo med at førligheten er fullt tilbake om 6 mnd, men vi vet jo aldri. Hun kan allerede gå i trapper med gelender.
    Vi har bestilt villa.
     
    Liza, EndreD, indahla and 5 others like this.
  13. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    14,700
    Bonuspoeng:
    183
    Dette går bra. Villa med basseng er vår favoritt.
     
    Flyingdutchman liker dette
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,558
    Likes mottatt:
    24,258
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Skal bli kjekt å oppleve reisebrev i PE som ikkje er SAS Plus. Det trur eg ikkje eg har sett før.
     
    Flyingdutchman liker dette
  15. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Når man bestiller premium economy med Swiss, fristes det med ‘setevalg fra 0kr’. Det er en sannhet med modifikasjon, for når man i bestillingsøyeblikket vil velge sete finnes det utelukkende seter mot betaling, ganske stive priser er det også. Det samme når man vil gjøre det via ‘manage my booking’ senere. Spurte Swiss i chatten om det stemmer at fra 0kr stemmer siden de ikke finnes, joda, det stemmer, hjelper heller ikke med gullkort (med mindre den er utsted av Lufthansagruppen, *A bryr de seg ikke om på samme måte).


    Ved innsjekk derimot, er det fritt valg, uten ekstra kostnader. Forhåndsvalgte seter laaaaaangt bak ble byttet til 6A og C på ARN-ZRH og på ZRH-BKK strekket fra de to venstre midseter i et 2-4-2 oppsett til vindussete pluss nabosete.


    Vi svippet innom SAS loungen for en kjapp espresso, før vi gikk til gaten. Der var de veldig strenge på boardinggrupper, noe jeg setter pris på.


    Flyet er en ganske fresh A320 med god beinplass, men med sånne strykebrettaktige seter som har tynn og hard rygg dog grei komfort for rumpa.

    IMG_9904.jpeg

    I economy spanderer Swiss en 0,3l flaske vann, og det er det. Resten kan bestilles fra menyen. Vi gikk for et spekematbrett, som holdte god kvalitet, samt juice og te. Prisene er OK for det man får.

    IMG_9910.jpeg


    Hele menyen ligger online, men her er et inntrykk av noen av varene.

    IMG_9913.jpeg


    Spekematen kom med en planke som det visstnok er meningen man skal ta med hjem og samle på. Det blir en turtallerken fremover.


    Flyet mangler takboks, så flyet har ikke internet ombord. Helt greit å være frakoblet, for da er det god tid til reisebrevskriving.


    Rett før landing fikk vi også en liten Sveitsisk sjokolade, den var god.


    Når jeg legger ut dette har jeg ankommet Zurich og en lounge. Meningen er å se om kabinkofferter kan etterlates en plass mens vi tar en lunsj og omvisning i gamlebyen.

    I kveld fortsettes ferden mot syden i øst…
     
  16. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    1,073
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel både en bemannet bagasjeoppbevaring der, samt bokser på stasjonen både på flyplassen og på Zürich Hauptbahnhof.
     
    Flyingdutchman liker dette
  17. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,106
    Likes mottatt:
    12,601
    Bonuspoeng:
    183
    God tur. Fløy PE med Swiss air til Bangkok for et par måneder siden med minstejenta. Har også relativt nylig fløyet tilsvarende med Singapore Airlines og SAS. Av disse vil jeg si Swiss var best, men mulig det var fordi vi fikk en complimentary upgrade og vesla syntes det var veldig stas :)
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur ;)
     
    Flyingdutchman liker dette
  19. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    En liten statusoppdatering; reisen gikk ganske knirkefritt, Swiss leverer bra i PE!
    Hua Hin cab leverte en god kjøretur, hotellet er bra… men før jeg skriver utfyllende, så driver jeg med dette…

    IMG_0032.jpeg
     
  20. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Vi hadde kjempegod tid og tok turen innom Swiss loungen, før vi tok turen til gamlebyen for å treffe en venninne.
    Loungen var fin, rolig, med god kvalitet på mat og drikke.
    Litt spesiell oppfatning av helsekosthjørnet har de der i Sveits…

    IMG_9919.jpeg


    Skal ikke skrive for mye om gamlebyen, men du verden, for et fint område! Har landet på/tatt av fra flyplassen en god del ganger og aldri tatt turen til selve Zurich, men om du har et par timer å slå i hjel kan jeg hjertelig anbefale å svippe innom.

    Et par bilder for et inntrykk.

    IMG_9956.jpeg IMG_9953.jpeg IMG_9949.jpeg IMG_9943.jpeg IMG_9937.jpeg IMG_9932.jpeg
     

Del denne siden