Hva bruker du EB poeng på?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 23. febr 2014.

  1. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Ja godtfolk, hva bruker dere sårt opptjente bonuspoeng på ?

    • Oppgraderinger på intercontinentale reiser
    • Bonusreiser av billig sort (København, Stockholm, London etc)
    • Bonusreiser av dyr sort (New York, Tokyo etc)
    • Webshoppen/Ting ombord
    • Hotell/Leiebil
    Selv har det blitt en fin miks av bonusreiser og oppgraderinger. Stort sett alltid når det er et eller annet saftig poengrabatt tilbud eller for årets tur til USA :)
     
    Cecilie liker dette
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker det kun på muffins og cola ombord.. Utelukkende!

    NOT..

    Benyttes bare til oppgraderinger på interkont, bestilling av rene bonusreiser hos SAS/*A av dyrere sort.
     
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    I fjor brukte jeg poeng kun en gang. Enveis billett i Business Orlando-Kristiansand. Det var ledig godt å ha noen poeng i bakhånd da siden jeg måtte utsette hjemreisen 4 dager og UA skulle ha $2000 for en helt ny billett enveis. Da var det et enkelt valg å bruke 66K poeng på en flybillett hjem. Booket via SAS EB tlf og det kostet meg 250,- i avgifter og 100,- i telefonkostnader.

    Jeg vil også benytte anledningen til å si at jeg var ikke den blonde frøkna som kjøpte muffins ombord her om dagen :p
     
    Last edited: 23. febr 2014
  4. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    66K poeng Orlando-Florida hørtes ut som en dårlig deal, @Cecilie .

    Jeg er ingen storsamler av EB-poeng - stort sett via handling på KIWI og dieselfyllinng på Shell - , så det går stort sett i å bruke de "because I can" så fort jeg har nok til å bruke noe. Siste gang var en envegs CPH-OSL på veg hjem etter å ha tatt båten ned, høsten 2013.

    Nå sitter jeg med ca. 19K poeng på konto, og ser jeg trenger å komme meg hjem fra FRA i påsken.
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Stort sett bruker jeg poengene på biz billetter mellom Norge og Asia, men det har hendt at jeg har brukt dem på kortere strekninger innen Europa når prisen for billetten til min destinasjon er litt for mye høy. Sist brukte poeng fra 30k for t/r Dusseldorf i Plus. Grei deal egentlig etter de satt ned prisen for bonusbilletter til Tyskland. Biz var 50k før i biz og 30 i eco.
     
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Meh. Skrivefeil. Haha. Rettet til Orlando-Kristiansand ;)
     
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Nuvel! Ikke store feilen! Alle vet jo at Florida ligger rett borte i gata her.....:D
     
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er litt i tvil for tiden om jeg skal ta en biz billett til Tokyo, eller masse reiser rundt i europa til 10-15k. Milano, Frankfurt, Stockholm, København, Helsinki etc er jo jevnlig nede i nevnte poeng. Riktignok krysset av flere av disse allerede, men Tokyo får jeg jo ofte ned i 4000kr tur retur med SAS, i tillegg til enda mer poeng jeg kan ruge på ;)
     
  9. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Beste deal til Tokyo er nok 100.000 US Airways Dividend Miles for First Class, som tilsvarer 1750 USD ;)
     
  10. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Aldri brukt noen bonuspoeng, kommer ikke til å ende opp med så mye mer enn rundt 25k heller i nærmeste fremtid. Finner vel noe å bruke de på med tiden
     
  11. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Sist jeg brukte poeng som var opptjent på flyging -(ikke kjøpt) var da jeg hadde Bra-Card, så det er lenge siden.
    Det jeg i de senere årene har ervervet igenom *A går til weekend tur i Norden, eller de blir svidd av på en fetest mulig tur, begge deler kombinert med Companion ticket.
    Kjøpte poeng går fortrinnsvis til fete turer i F.
     
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker EB poengene mine på CT turer til Asia og USA i C, samt en sjelden F bilett med LH ;)
     
  13. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Etter at det ble slutt på å betale for internett ombord, går det mest i muffins ..... :p

    But seriously .. EB poeng er sjeldne å se på mine konti. Det det går mest av er Skypesos og Mileage Plus og de gikk senest til F-oppgradering på Delta og en tur i biz til Oslo for å fly MD80 ...
     
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Tidlig på 2000-tallet brukte jeg nesten alle på standby oppgraderinger fra economy til business på flighter til/fra Chicago. Men så byttet jeg til BA på langturer.

    Da gikk jeg over til å kjøpe turer til kompiser og familie i business rundt i Europa. Men så kuttet SAS business class.

    Så nå bruker jeg dem nesten utelukkende på jobbreiser i Europa, der prisene på å kjøpe billetter er høy. Det er god availability, slik at jeg sparer en del penger på å bruke miles fremfor å kjøpe billetter i economy. Bruker så godt som ingenting på private turer lenger.
     

Del denne siden