Om jeg ønsker å bestille en billett samme dag kun for å f.eks. kunne gå gjennom sikkerhetskontrollen på en flyplass, kjøpe noe, og så gå ut igjen - hva er beste alternativ? Endte i dag med å kjøpe en SAS Plus Full Flex, sjekke inn, gå gjennom og så ringe og avbestille 3 minutter etter, men finnes det noe mer lettvint? (Gjerne slipper å ringe for å avbestille)
Mon om man ikke kan kansellere en booking på sas.no men da må den nok også ha vært bestilt derfra...?
Det der hørtes slitsomt ut. Jeg greier ikke å styre nysjerrigheten min, hva var så stas å kjøpe at det var verd en tur til flyplassen for å snu i døra?
Lunch. Når man er i nærheten av en flyplass og det er ingen gode alternativer annet enn innenfor sikkerhetskontrollen...
Jeg lurer av og til på hvorfor det må lages regler på alle små og store ting i forhold til bestilling, avbestilling og endring av flybiletter. Skjønner flyselskapene mye bedre nå som jeg vet at det finnes noen som bestiller/avbestiller billetter for å spise lunsj innenfor sikkerhetskontrollen. Den hadde ikke jeg pønsket ut....
Jeg gjorde det samme en gang for å ta i mot fruen og syk baby på OSL. Kjøpte meg en vanlig Plus billett innenriks, sjekket inn, gikk inn i avgangshallen, så gikk jeg opp trappa til ankomst og fant broen som flighten ankom og møtte dem ved broen. Mens jeg ventet så kansellerte jeg innsjekk, og måtte så ringe SAS så ble billett kansellert og refundert. Pengene tilbake på kortet et par dager senere. Fullt mulig om man "må" tross litt hassle. Godt det ikke er hassle-fritt kanskje så ikke alt for mange finner på slikt
Det er jo veldig mange som bestiller billett om de reiser med et annet selskap som ikke tilbyr lounge, for så å avbestille så snart de er inne i loungen. Tror det er en litt større problemstilling. Jeg har aldri gjort det, men jeg har hørt om mange som har.
Det aller enkleste er å bestille en flexbillett med Norwegian. Den blir ikke belastet før du går om bord i flyet, så det skjer ikke noe om du ikke går om bord. Da trenger du ikke å kansellere en gang, om du ikke vil være snill med Norwegian da.
Jeg vurderte faktisk å gjøre det imorra når jeg kommer til London, skal mellomlande der i 4 timer... ikke noe problem å kjøpe 1 fullflex til meg selv, men siden jeg har med dattera mi, måtte jeg kjøpt til henne også... da er det lettere å bruker Diners eller Prioity Pass og betale 150 spenn for å bruke lounge...
Er jo bare å skaffe seg EBP, så slipper man styret med å bestille de ekstra billettene når man reiser med andre flyselskaper og vil på lounge
Åssen vil slik praksis påvirke oss som kanskje sitter til samme tider og prøver kjøpe billetter, og som faktisk skal reise da...