Hva er den dyreste drikken på F terminal i FRA man bør hive i seg?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhermano, 02. nov 2017.

1. mrhermano

mrhermano Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg skal fly til FRA-PEK og har noen timer å slå i hjel i F- terminalen til Lufthansa. Noen tips til hva som er det mest ekslusive man kan hive i seg. Har ikke peiling på Champagne og den slags, men vil gjerne prøve det mest eksklusive som finnes :)

2. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,376
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke dag flyr du? Vi er noen som er samlet der i morgen :D

Insomnia4u liker dette
  3. mrhermano

mrhermano Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke før 10. november. Noen andre som er der da?

4. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen eksklusive champagner i FCT. Den dyreste de har er rundt 450kr på polet. Bedre i luften, men har litt å gå på der også.

Whiskey- og spritutvalget får andre uttale seg om.

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    De har er vanvittig utvalg whiskey og cognac, men jeg husker ingen navn i farta.
    Hvid de har Ludvig XIV konjakk er den steikdyr.

Eddie47 liker dette
  6. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Er par arkivfoto fra tidligere i år...
    21618E65-0817-45B3-8DFB-A59D4A13D9B4.jpeg 323383EA-1E84-4EB4-B269-201813AE0C10.jpeg

chrt, Eddie47 and RoadKing like this.
  7. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Be om en tasting av top 5 whiskey/cognac, og fruen i baren fikser.

C

hoydalsvik liker dette
  8. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis det er tilnærmingen din ville jeg kanskje spurt bartender om tips etter dine preferanser.

Henrik, Chrisbgg and Edvard like this.
  9. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Bør ikke spørsmålet heller være "hva er den beste drikken på F terminal FRA man bør hive i seg?" ?!

10. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, vil understreke, be om bartenders best anbefalinger i smaksprøven, ikke «the most expensive» :)

C

Travellingalf liker dette
  11. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Usikker på hva som er dyrest på den listen, men Glenfiddich 21 er nok blant det dyreste. (1500,- på polet) Jeg tipper kanskje de har noen cognac`er som er dyrere. Hvis de har Ron Zacapa rom der, så burde du prøve alt de har av Zacapa. :) (Det er ikke så veldig dyrt, men veldig godt)

helged, animals and Are like this.
  12. tomatle

tomatle Nytt Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    E3C30CE0-5488-4660-B905-2541EA6BADFC.jpeg Denne kan anbefales. Sjekka polpris, rundt 2000kr. Var veldig fornøyd med den, men likte også Hennesy X.O. som var cognac alternativet jeg havnet på.

13. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg syns for såvidt det er et greit spørsmål å stille her. Hvis tilbudet tilsier at de har drikker som er langt unna ens vanlige prisklasse, så kan det være gøy å prøve det, selv om det nødvendigvis ikke er det beste.

Det er værre å stille det spørsmålet på FCT.

KRS, Thberget, Wiolenze and 4 others like this.
  14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Svært vanskelig å se hvilken flaske det er..

braathens safe liker dette
  15. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,070
    Bonuspoeng:
    113
    Whiskey er riktig svar.

16. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som en Glenmorangie Signet. God den, om enn på en typisk snill Glenmorangie-måte.

Johnnie_Walker and tomatle like this.
  17. tomatle

tomatle Nytt Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Enig, har nå sjekket litt og kommet frem til ar det er Glenmorangie Signet, ligger på ca 1500kr på polet. :)

Johnnie_Walker liker dette
  18. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg regner med at "hive i seg" er figurlig, og ikke bokstavelig ment ;) Whiskey, Cognac, Armanac, osv skal en alltid bruke tid på. Siden du ikke betaler for det (eller egentlig: allerede har betalt for det) trenger du ikke drikke alt -eller bestille dobbel, -hvis du får dårlig tid. Hvis du liker røykt/torvsmak, prøv noen Islay eller Highland som har tørket malten med torvrøyk. hvis du vil ha etter malt-, blomster-, urter- og fruktsmaker: gå for Lowland og Speyside. Whiskey er destillert øl. Husk å bruke nesen å "smake med" også. Se om du kan finne noen ølsmaker i dem..... og så vil det ofte være smaker fra fatlagringen, -sødme og frukt fra sherryfat, litt "kant"/ skarphet fra garvesyrene i eik osv. Jeg regner med at det finnes en kompetent bartender der. Du kan jo spørre om å få en liten smak (altså ikke hele standarddrinker) av et utvalg fra en produsent, eller ett distrikt (Mange merker har jo 10 års- 12 års-, 17 års- osv. Noen har "single cask", noen har signerte "Destillers selection" osv). Jeg tror i hvert fall jeg hadde gått for en hyggelig opplevelse i stedet for å "makse" i forhold til prisen på polet. For øvrig, Cognac / Armanac er destillert vin. Så mye av den samme tilnærmingen kan brukes der.
    Om noen skulle lure: min favoritt whiskey er "Glengoyne 21 yr" og favoritt Cognac er "Pierre Ferrand" ( de har to-tre varianter, alle er gode). Sistnevnte er ikke spesielt dyr, men jeg anbefaler alle å smake når de får anledning.

KRS and Are like this.
  19. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Do kan jo hyre inn noen medlemmer av styret til Norges Idrettsforbund som konsulenter. Et par av dem trenger muligens en ny jobb snart uansett.

Last edited: 03. nov 2017
    Scandipendler, KRS, mhsalv and 13 others like this.
  20. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    93
    Her tenker jeg også "volume for money". Flere av champagnene på FCT har firesifrede prislapper, og det er lettere å være lykkelig og bevisst etter å ha prøvesmakt seg gjennom totalt sett en halvflaske+ med champagne enn ditto div sprit? ;)

Del denne siden