Når resultatet er at man taper penger istedet for å tjene (bonus) er det ren svindel. Man inngår avtaler i den hensikt å tjene penger, og man inngår avtaler man ellers aldri ville ha gjort. Dette er ikke noe å glede seg over. De butikkene som lar seg presentere vil jeg si har et ansvar for at kundene får det de blir lovet i bonus/penger. Om systemet er så dårlig at det går utover kunder så må de ta konsekvenser og finne løsninger så ikke kundene blir sittende igjen med svarteper.
Tips til de som innimellom tar flybussen i Trondheim. Man kan kjøpe billetter på Nettbuss (Vy) sine sider. Nettbuss er på viatrumf. Da drar man inn imponerende 6 trumf-kroner per t/r med flybussen. Alle monner drar
Hvor mye penger og hvor mange transaksjoner har du "tapt"? Hvis du inngår en avtale du ikke ellers ville gjort i den hensikt å tjene penger tror jeg ikke Viatrumf er riktig for deg. Det er et system satt opp for å gi en kickback på transaksjoner til de som genererer et salg, basert på affiliatenettverk. Hvorfor tror du butikkene bruker affiliatenettverk og ikke gir deg rabatten selv på sin hjemmeside? Husk at hvis du ikke får penger får heller ikke Viatrumf/Norgesgruppen penger, det er ingen motsetningsforhold her. Jeg har ca 200 transaksjoner med Viatrumf og kun 6 som ikke har blitt registrert riktig. Skjønner at det er surt når ting ikke går som man håper, men at noen driver med det du kaller svindel har jeg vanskelig for å tro. Derimot at forbrukere ikke leser vilkårene og booker f.eks allerede rabatterte varer/tjenester, har en aktiv cookie fra prisjakt/elskling/strøm.no/stromduellen/bytt.no/prisguiden/gjerrigknark/osv, eller på annen måte roter det til er nok mye mer vanlig.
Disse SAS-utbetalingene som Trumf betalte fra egen lomme dukket opp som "Goodwill" i kjøpshistorikken
Her var det mange rare påstander. Man taper penger? Hvis man taper penger så har man forvillet seg for langt inn i bonusjungelen. Som andre skriver: Dette er rabatter man får, som ViaTrumf gir tilbake som trumfkroner. Affiliatemarkedsføring fungerer på den måten at man får en prosentandel av salget tilbake i penger. For ViaTrumf konverterer de dette til sin valuta. Og det er faktisk mange unntak hos mange av butikkene, og ofte har ikke folk lest seg opp på hvordan dette fungerer. Det er dessuten slik at mange utnytter alle smutthull for å hanke inn ekstra bonuspoeng, kanskje der man ikke egentlig kvalifiserer. I det lange løp vil det selvsagt påvirke tilbudet. Den dagen ViaTrumf begynner å tape penger, så kutter de på godene. Nå kuttet de overføringsraten fra 15 til 13,5 for faste overføringer. Dette er sannsynligvis bare begynnelsen. Selv bruker jeg ViaTrumf til å foreta kjøp jeg likevel skal gjøre. Dermed blir alt jeg får inn en ren bonus. Som det er ment til å være.
Korleis purra du? Mail til kundeservice? Eg fekk avslag på nokre bookingar med SAS via ViaTrumf i fjor haust. Er det «hope in the hanging snore»?
Den jeg fikk utbetalt var ikke avvist, men måtte etterlyse den da den ikke kom opp i oversikten «automagisk»... Det ble gjort for ca. 1 år siden, og har med ujevne mellomrom purret, da saken har ligget hos SAS for avgjørelse. Da de (ViaTrumf) tydeligvis har gitt opp å få tilbakemelding fra SAS, tok de «tapet» selv og utbetalte. Send en mail til [email protected] og hør med de. Verste svaret du kan få er at de ikke kan gjøre noe.,.
Søkte uten å finne svar men har sikkert vært diskutert: Når man booker på hotels.com bør man velge 1) 4,6% trumf med en reward natt som etter 10netter gir en gratis overnatting Eller 2) kun 7,8% trumf?
Det spørs hva du setter høyest. 3,2% høyrer kickback i form av EB poeng, eller muligheten for rabatt på hver 11 overnatting hos hotels.com? Selv har jeg endt med Expedia og ikke Hotels, fordi de binner meg i mindre grad på opptjening / uttak.
Jeg har brukt 7.8% trumf konsekvent det siste året. Begrunnelsen min er ganske enkel, trenger eurobonuspoeng mer enn jeg trenger gratis overnattinger. Og grunnen til det igjen er hotellavtalene jeg har gjennom jobben, dekker stort sett mine/våre behov. Klart, det hadde vært kjekt med gratis overnattinger når man skal til NYC/Hong Kong og andre storbyer, men vi har ikke så mange storbyferier hvert år hvor vi ikke finner rabatter. Drar jo fort inn 40-50 000 eurobonuspoeng bare på oss selv i året, noe som igjen er en del.
Man får ikke gratis overnatting fra Hotels. Man får en verdikupong som tilsvarer gjennomsnittet av de 10 foregående nettene. så hvis man har bodd 10 netter på et hostel i Vietnam til 30 kr natta så får man en verdikupong på 30 kr som du kan trekke fra overnattingen i NYC. Da blir det 2970 kr i stedenfor 3000 kr Hotels reward er oppskrytt
Point taken Har bare brukt denne verdikupongen 3-4 ganger, og da etter 14 dagers opphold i karibien/Maldivene. Og da før eurobonusjakta virkelig begynte
Jeg er uenig i at det er oppskrytt. Verdikupongen er jo en ren 10% kickback. Hvis man bor 10 netter på hostel i Vietnam blir fortsatt den 11 natten gratis. Hvis man bor 10 netter på hotel i NYC kan man bo 100 netter på hostel i Vietnam (for de som liker denslags)... Kombinert med nesten 5% trumf synes jeg det er en fin deal.
Kan man bruke gjennomsnitts prisen på de 10 nettene og bestille et 2 nettets opphold med 50% av gjennomsnits prisen ? Trodde det var maks 1 døgn til snittpris ?
Nei, man kan ikke det, så var ikke helt korrekt der. Men poenget mitt var at det er en ren 10% kickback. Og ift. diskusjonen et par poster bak en mye bedre deal enn å droppe rewards og ta 7,8% trumf..
Klarte ikke dy meg, verdikupongen er en 9,09% rabatt (man får varer til 110kr for 100kr). Beklager flisespikkeriet.