For noen år siden opplevde jeg noe lignende. På en reise i USA bestilte jeg som Telia-abonnent en datapakke til en ganske rimelig penge. Alternativet for min kone, som hadde latt seg lokke over til ICE, var svært mye dyrere.
Teste ut first og biz kona mi har skjønt greia etter LH F, SQ F (Suites) og TG F. Så nå kommer spørsmålet om hvilke butikker som går gjennom viatrumf.
Biz og first er fristende nok, men med 2 unger under 3 år så er jeg redd det ligger noen år frem i tid , men den tid kommer! Foreløpig får vi Ok uttelling for poengene på SAS-reiser i Norge og i Europa (unger på halv pris), kombinert med Fly Premium.
Jeg skal på tur med biz til Japan og 3åring og spedbarn neste år og tror nok det skal gå fint velg en flyreise som er sen på kvelden og da sover de en del forhåpentligvis
Joda, men med twins som blir 3 så blir det straks hakket verre å både finne bonusbilletter og samle poeng nok til 4 reisende. Med SAS og FP kunne det gått, men avganger med 4 ledige biz-seter på datoer som passer vokser jo ikke akkurat på trær
Trenger nødvendigvis ikke ta så lang tid å spare opp så mye poeng. Vi er 2 i heimen, enn så lenge (100 dager til termin), men vi har klart å få til ca 400k poeng på halvannet år. Flydd inn 10k av dem. Viatrumf, trumf, kiwi/meny, kortbruk og diverse andre bonuser så kommer man langt. Men det andre «problemet», er ikke så kjempe mange C billetter bestandig. Men ingenting er umulig
Mange av disse såkalte billige abonnementene viser seg ofte å være svært dyre når det kommer til bruk utover hva som er inkludert. De gangene jeg bytter abonnement så sjekker jeg alltid hva bruk i utlandet koster, og det billigste blir somregel dealbreaker.
hvilken erfaring har folk gjort seg i forbindelse med tregheten i overføringen av penger etter status er endret til overført? Har to kjøp hos henholdsvis expedia og hotels som endret status til overført 060120. Pengene er fremdeles ikke overført.
Mye rart som skjer for tiden med trumf, noe kommer med en gang og noe tar lang tid selv om det har status «overført til trumf». Står feilmelding om dette på trumf-sidene
Ser nå at Viatrumf har oppdatert litt info her: Det gis ikke Trumf-bonus på bestillinger med Radisson Rewards. Så om man bestiller & benytter siden egne medlemsrabatter så bortfaller Viatrumf. Prisforskjellen på bestilling med / uten denne rabatten vil da lett viske ut det meste av Viatrumf fordel. Dette bekrefter da det som tidligere er mistenkt, men samtidig så opplever jeg fortsatt samme jevnlige avvisninger selv om jeg bestiller uten noen som helst rabatter / medlemspriser. Har hatt over 60 klage saker hos Viatrumf for Radisson i 2019, og svaret er alltid at de bare kan videresende sakene til sine partnere etc.
Derfor jeg spør hva folks erfaringer er. At viatrumf opplyser om treghet sier ingenting om hvor lenge man faktisk kan måtte vente på pengene. Men fikk svar i innlegget over
Expedia er også trege med å betale trumfen. Hadde en reise i desember, står bekreftet på viatrumf men fortsatt ingen poeng. Ser også at ICE har kutta i trumfen hmm...
På Viatrumf står følgende om Expedia under teksten "Når kan du forvente at bonusen blir overført": Du kan forvente at kjøpet ditt i denne nettbutikken vil bli synlig på Min konto innen 7 dager. Kjøpet bekreftes vanligvis innen 90 dager etter at ditt opphold er gjennomført, og endrer status til «Overført til Trumf» etter ytterligere 60 dager.