Jepp, jeg fikk en cirka 400,- kr høyere pris på en nylig booking til cirka 3700,- kr. Innlogget og via lenken til viatrumf var prisen rundt 4100,-. Så cirka 10%. Må vurdere om jeg skal avbestille, for å så ta det med viatrumf. 16% i Trumf (frem i tid) er kanskje mer verdt enn 400,- cash upfront... (men cash er jo som kjent, king!) (Men dette kan også ha vært tilfeldig, at siste rommet til den prisen var tatt etc.)
Noen som har testet bestille enda? har booket ett hotell nå, dukker opp med vanlig viatrumf sats - mener huske det ble justert etter ett par dager når det var samme kampanje med hotels.com ?
Har også fått vanlig sats. Tror jeg regnet meg frem til 4,6%. Det ble justert i etterkant forrige gang hos Hotels.com. Husker ikke hvor lang tid det tok.
Da har jeg sjekket med viatrumf kundeservice. Man trenger kun å være Trumf Visa kunde for å få 16% trumf ifm booking.com kampanjen. Det spiller ingen rolle hvordan man betaler for oppholdet. Her er svaret fra KS: Hei, takk for din henvendelse. Det er bestillingen av oppholdet som må gjøres gjennom viatrumf.no i kampanjeperioden. Så lenge du er Trumf Visa kunde og gjør bestillingen gjennom viatrumf.no, vil ikke hvordan du betaler, når du betaler eller når oppholdet gjennomføres påvirke bonussatsen på 16%. Vi minner om at dersom det skal gjøres endringer på bestillingen må dette gjøres gjennom viatrumf.no. Vi ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen, ViaTrumf Kundeservice.
Det er isåfall helt topp, spurte om det samme på mail for ett par timer siden selv. Har booket 2 opphold, ett med Trumf Visa og ett med AMEX, så får vi se fasiten etterhvert.
SWEET! 16% Trumf + Amex omsetning. Blir ikke bedre enn det! EDIT: Man velger altså "betal på overnattingsstedet", så får man betalt med andre kort? Så jeg ikke har bommet på dette. EDIT2: Ser nå det står: Det kan ta opptil 10 virkedager før du ser kjøpet registrert med riktig Trumf-bonus under "Mine kjøp" på ViaTrumf ViaTrumf bonusen beregnes basert på at det er registrert Trumf Visa kort på Trumf-medlemmet Trenger man ikke legge inn TrumfVisa i bookingen i det hele tatt?? Ble veldig i tvil her nå.
Det vet ingen sikkert. Norgesgruppen/Trumf sier selv forskjellige ting gjennom forskjellige kanaler/kilder. Tryggest er nok definitivt å bruke Trumf Visa. Og hvis man dobbeltdipper med Amex istedet, blir det neppe helt enkelt å eventuelt få gjennomslag med en klage hvor man bruker en kampanje som er sendt ut av Trumf Visa og kun til dem som har kortet, men hvor man likevel valgte å betale med et annet kort...
Jeg bestilte på booking.com i dag. Valgte å betale nå. Betalte med curve/saga mc (skal flyttes til sas mc på neste kampanjehelg). Foreløpig står det kun de vanlige 4,6% trumf men slik var det sist også. Da økte det til 16% (e.l.) etter en stund.
Da fikk jeg svar fra Viatrumf kundeservice også, samme svar som @Nuvolari Det er bestillingen av oppholdet som må gjøres gjennom viatrumf.no i kampanjeperioden. Så lenge du er Trumf Visa kunde og gjør bestillingen gjennom viatrumf.no, vil ikke hvordan du betaler, når du betaler eller når oppholdet gjennomføres påvirke bonussatsen på 16%. Jeg klarer ikke tolke dette på annen måte enn at jeg kan betale med AMEX og få 16% bonus så lenge jeg har ett aktiv TrumfVisa kundeforhold selv om kortet blir liggende i skuffen og samle støv
Ta vare på eposter, screenshots og alt som er. Det kan hende vi får behov for det om noen måneder. Jeg har gått for en mellomting. Legger inn Trumf Visa ved bestilling (betaling på overnattingsstedet), men kommer til å betale med et annet kort (feks Amex) på hotellet. Time will show!
Nå spurte jeg om og få det inn med teskje, og de bekrefter at man kan betale med hvilket som helst kort, så da blir det iallefall en berettiget klage fra min side om det ikke skulle være tilfelle Meg: Ok, takk for svar, bare for å få det inn med teskje: Man trenger ikke betale med TrumfVisa? Man kan betale med f.eks Mastercard og få samme bonus? så lenge man har ett aktivt TrumfVisa kort/kundeforhold? Hei. Ja helt riktig! Vi ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen, Lesley ViaTrumf Kundeservice.
Gode nyheter med at man ikke trenger å bruke Trumfvisa. Bare så synd at prisene ser ut til å gå helt bananas når man bruker linken fra ViaTrumf. Sjekket et par eksempler nå, og på ett av hotellene var det 50% dyrere dersom jeg ville ha 16% kickback. Det får være måte på dyre poeng.
Ja, man må være OBS, gjerne sjekke prisene fra inkognito mot Viatrumf før man bestiller. Skal ikke utelukke at jeg har oversett noen valg mens jeg bestillte, men en annen ulempe jeg har oppdaget er at beløpene trekkes fra kortet i lokal valuta? Ett hotell jeg booket for Japan er trukket i Yen, med medfølgende valutapåslag/gebyr fra AMEX.
Ikke nødvendigvis noe problem... det kommer an på hvordan booking.com priser oppholdene. Prises de i Yen uansett med en valutakonvertering hos booking.com så betaler du mest sannsynlig mer enn du gjør til Amex. Men om de gjør som expedia og hotels.com så prises hotellene uavhengig for hvert enkelt lokalmarked og valutakursen har mindre å si.