Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,603
    Likes mottatt:
    63,608
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er mye som går tregt der. Men, det er stor forskjell på hvor mange avvisninger man får, så jeg mistenker at det er mye "brukerfeil" ute og går også. Jeg må kanskje sende inn 5 henvendelser i året, og jeg har MANGE kjøpe gjennom ViaTrumf. Jeg pleier å få eposter om disse sakene, så hvorfor ikke du gjør det, det vet jeg ikke.

    Dette er gratis poeng for oss, det er ikke veldig overraskende om de ikke ønsker å dele ut Trumf i øst og vest. Gjør som meg; lag et Excel-ark, og følg opp et par ganger i måneden. Det løser de fleste problemer.
     
    AirMags, Sunnfjordingen and Nordlands like this.
  2. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    685
    Likes mottatt:
    1,386
    Bonuspoeng:
    93
    Følger du opp via e-post eller i den innebygde "henvendelse"-saken på Viatrumf-siden?
     
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,621
    Likes mottatt:
    6,070
    Bonuspoeng:
    183
    Tregt og litt teknisk problem innimellom, men det er nok et stykke unna begrepet «scam». Jeg har vært kunde der i 5-6 år med 10-20 bestillinger i året og aldri fått avvisning på noe jeg skal ha fått trumf for. Ved tre tilfeller kom ikke utbetaling selv om status sier trumfpoeng er overført. Opprettet sak og i alle tilfellene fikk jeg god oppfølging. Du kan gjerne slutte å bruke viatrumf, da håper jeg du klarer å finne andre gode måter å tjene ebp på i tillegg til kortbruk og reise.
     
    Last edited: 21. mars 2023
    Nordlands liker dette
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,638
    Likes mottatt:
    24,985
    Bonuspoeng:
    183
    Til liks med fleire andre opplever eg veldig skjeldent at eg ikkje får trumf eg skulle hatt. Eg trur det berre har skjedd ein gong; tilbake i 2018 med SAS og AliExpress. Sidan trur eg faktisk at eg har fått for absolutt alt. Henvendelsar er heilt klart ein langtekkeleg prosess, og eg jamnt innom henvendelses-sida til VT for å følge opp innsendte henvendelsar. Trumfen kjem alltid, men det kan ta laaaaaaaaaaaaaang tid.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,603
    Likes mottatt:
    63,608
    Bonuspoeng:
    293
    Ordla meg kanskje litt feil. Jeg sjekker opp med Excel-arket, om jeg har fått det jeg skal eller ikke. Hvis ikke, så sender jeg henvendelser via nettsiden. Funker alltid.
     
    Mysterio liker dette
  6. Trotamundos

    Trotamundos Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    De har jo en innebygget tjeneste/skjema i viatrumf, MinSide der man skal inn med sine henvendelser.

    Hver henvendelser får fint et saksnummer, men "løsningen støtter ikke epostoppdatering" når saken har endret status, feks til Avvist.
    Dette er jo helt klart for at kundene skal la være å følge med, og er absolutt en scam av en stor aktør som Norgesgruppen.

    Senest i dag bekreftet de at de ikke hadde fått på plass en slik epostløsning, selv om de hadde fått mange ønsker om dette.....

    Etter manuell purring på et "ikke registrert" kjøp hos HM (selv om historikken i portalen viste at jeg hadde besøkt siden), så får jeg dette svaret:

    "Når det gjelder sak 5414xxxx så er det ikke mulig å etterregistrere kjøp hos H&M. Det er bestemt av nettbutikken, du kan lese dette under "vilkår under denne nettbutikken". "
    Da skjønner man det komplette scam opplegget.

    At mange kjøp faktisk går greit - ja det er helt på sin plass. Det er jo tjenesten de markedsfører og får store provisjoner på.

    At mange andre kjøp tar mange måneder for å få avregnet, det er absolutt ikke på sin plass.
     
  7. Sofcha

    Sofcha EBD/NCPLATINUM

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Har aldri opplevd å ikke få viatrumf utbetalt. Tvert imot, opplevde å få dobbelt opp ved mange anledninger i 2022. Så for min del er det en strøken løsning

    har vel 4-5 viatrumf kjøp i uken.
     
  8. Trotamundos

    Trotamundos Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Joda - funker nok for de elementære ting.
    Har også en del som går helt fint gjennom.

    Leser man folks erfaringer rundt om med viatrumf.no (feks hos Trustpilot), så ser man at dette er et problem.

    Alle seriøse aktører har jo en epost respons - når en sak er ferdigbehandlet.
    Vi er i jo i herrens år 2023 ;)
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,603
    Likes mottatt:
    63,608
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner ikke hva jeg gjør som gir mye bedre resultat? I forrige uke la jeg inn en henvendelse på nettsiden. Innen et døgn fikk jeg epost om hva som var status på saken.

    Det står tydelig på nettsiden at man ikke kan etterregistrere fra H&M:
    Screenshot_20230321-171955.png

    Det er ikke noe scam her, så slutt å bruk det ordet. Jeg vil heller tro det er brukerfeil hvis det stadig oppleves at kjøp ikke blir registrert.

    Jeg synes ViaTrumf er helt topp. Hvis alt er så vanskelig hos deg, hadde jeg sluttet å bruke tjenesten. Så slipper du frustrasjonen.
     
    Nordlands and Grooo like this.
  10. Trotamundos

    Trotamundos Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Her er svaret fra Viatrumf i dag - ang epostvarsling:

    "For øyeblikket har vi ikke en funksjon som gir deg en mail når en sak blir oppdatert. Vi ser at dette er ønskelig og tar med til teknisk avdeling"

    Ang HM, så handler man som normalt, viatrumf bekrefter at de har registrert besøket, men det dukker aldri opp i oversikten over kjøp.

    Man etterlyser det selvfølgelig da via korrekte skjema for dette. I skjema vises butikken med kjøpsdato registrert, og man klager.
    Da er det jo en teknisk svikt hos Viatrumf at de ikke viser det i kjøpsoversikten.

    Det at "du tror det er en brukerfeil" blir jo bare latterlig.

    I samme epost forsøkte de å avvise 750,- i Talkmore bonus grunnet at jeg hadde fått lignende siste 12 mnd. Så får vi håpe at de etter mail 3 skjønner at det var for et annet mobilnummer, og da helt innenfor Talkmore vilkår.

    I mitt hode er forsøk på svindle meg for samlet 1000,- trumfkroner i disse to caser, helt klart en scam. Så får du tenke hva du vil om det.
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,603
    Likes mottatt:
    63,608
    Bonuspoeng:
    293
    OK.
     
    indahla, Henrik, Grooo and 1 other person like this.
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Av tilsvarende flybonustjenester, så kan Eurobonusshop (onlineshopping.flysas.com) skilte med epostvarsling når du har gjort et kjøp. Norwegian reward og Viatrumf gjør altså ikke det.

    Alle 3 nevnte må kontaktes via et formular på nettsiden, og kan ikke kontaktes direkte på epost (ikke som jeg har funnet på nettsidene ihvertfall), så der er de likestilte.

    Alle 3 har lange utbetalingstider for enkelte nettbutikker, mens noen er nede i et par dager. Likt der også.

    Hvor mange transaksjoner som feiler på de ulike nettsidene og hvor «scam» man mener det er, må man nesten bare prøve og feile for å finne ut.

    For å være på den sikre siden på brukersiden, er det alltid lurt å starte med en renset cache, ikke bestille noe før man har gått inn 2 ganger på nettsiden (man må godta cookies første gang), og ha kontroll på kjøp med et excel-ark feks. Mange bruker også «private-» eller inkognitomodus
     
  13. Trotamundos

    Trotamundos Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Grunntanken med viatrumf er bra.

    Og så lenge det funker ok så er det gode muligheter for høsting av poeng.

    De færreste vil nok ta seg tiden til å lage excel ark for oppfølging ;)

    Ser i mail-loggen at de svarte det samme for 3 år siden, vi "skal ta det til teknisk", når jeg etterlyste epostvarsling da.

    Får håpe de videreutvikler plattformen for mer stabilitet.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,603
    Likes mottatt:
    63,608
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, mange vil nok ikke ta seg tid til å lage et Excel-ark for å følge med. Selv om det er veldig smart, sparer en for masse frustrasjon, og er en meget enkel måte å følge opp kjøpene.

    Det tar 14 sekunder hver gang du gjør et kjøp. Fordelen er at man kan ta en kikk på Excel-arket en gang eller to i måneden, sjekke om det er skjedd noen endring på status, og om man i så fall må sende en henvendelse, eller bare arkivere det kjøpet som er overført til Trumf.

    Selvfølgelig helt opp til enhver om man vil bruke litt tid på det. For noen av oss er dette en hobby, og man bruker tid på hobbyen sin. ViaTrumf gir meg sikkert 200k+ EB-poeng i året, så jeg tenker det er verdt å bruke litt tid på å følge opp, og sjekke at jeg får det jeg skal. (Noe jeg stort sett gjør)

    Jeg skjønner at det er frustrerende at kjøp ikke går gjennom, eller blir avvist. Men at alt bare er ViaTrumf sin feil, det tror jeg nok dessverre ikke.
     
    Nordlands liker dette
  15. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    586
    Likes mottatt:
    789
    Bonuspoeng:
    93

    Ifølge Talkmore,dypt begravet på en av sidene deres skriver talkmore at kan man KUN få 750kr/500kr en gang pr Trumfkonto.
    Men Trumf skriver IKKE noe om dette.
    Så ikke regn med at du får noe fra talkmore selv om det er et annet nummer og det er mange år siden sist du fikk.

    tr1.png
     
    Last edited: 21. mars 2023
    tobeornot999 and Storbaba like this.
  16. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    2,284
    Bonuspoeng:
    113
    Kan melde at Proshop overførte samme dag, eller dagen etter, at jeg bestilte - altså før varen engang hadde kommet.
     
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,335
    Likes mottatt:
    1,529
    Bonuspoeng:
    113
    Flere av dere som har opplevd at talkmore ikke dukker opp i viatrumf-oversikten selv etter flere dager? Siste jeg har er CDON fra flere måneder tilbake.

    Gjorde det sedvanlige - incognito mode med chrome, logge inn på vt, forsøkte å åpne talkmore (blir da henvist til nettside) - bestiller - lukker når ferdig...
     
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Screenshot 2023-03-22 at 09.07.50.png
     
    Neonex, trygveat and FlyMCO like this.
  19. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    899
    Bonuspoeng:
    93
    Sendte inn henvendelse siden dette ikke sto på da jeg bestilte tidlig i januar, den ble avvist forrige uke. Venter i spenning på å se om den dukker opp i trumf-oversikten første uken i april...
     
  20. Trotamundos

    Trotamundos Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Virker som Viatrumf har klare kalkyler på at en vanlig bruker ikke følger særlig godt med.

    Har ikke fått noe svar på siste klage ang manglende Talkmore trumf på 750,-

    Har uansett informert Talkmore om at det ikke er helt måten å gjøre det på, og har flyttet alt av abos derfra.

    Fjordkraft betalte ut 750,- samme kveld som bestilling ;)
     

Del denne siden