Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

  1. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Det pleier å hoppe tilbake til "Under behandling" igjen rett før de utbetales. Samme skjedde hos meg de siste dagene, de var bekreftet, gikk fra under behandling, så ble så utbetalt.
     
    rimitone liker dette
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har opphold fra juni i fjor som enda ikke er behandlet ferdig, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet...
     
    rimitone liker dette
  3. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Da får man håpe det skjer noe snart
     
  4. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Ja...det er en stund siden gjennomføring
     
  5. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Har akkurat booket ett opphold med Hotels og to opphold med Expedia gjennom ViaTrumf. Spent på å se hvordan det går med de (ser det er mye klaging på lang behandlingstid og krøll med poeng i tråden her). Du kan tjene poeng/rewards hos bookingselskapets eget fordelsprogram, men ikke hos hotellkjeden direkte. Dvs du kan tjene deg opp til f.eks Expedia Gold samtidig som du får Trumfen, men ikke tjene HHonors poeng.
     
  6. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Min erfaring: Hotels.com cirka 30-40 dager etter avslutttet opphold. Expedia 60-90 dager. Dette er fordi leverandørene bruker lang tid å betale til ViaTrumf gjennom affiliatenettverket Awin.
     
  7. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Idag kom trumfpoengene mine for Viaplay. Det tok da altså 96 dager
     
  8. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    3 hotellopphold booket i mars 2018 for oktober 2018 gjennom Expedia.
    39k poeng bokført i dag. 5 og en halv måned fra endt opphold.
     
  9. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Det kom til meg også i går, ifb med det oppholdet nevnt over. Så noe skjedde, da er det jo bare resten igjen.
     
  10. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo smått utrolig at det skal ta så lang tid.... Jeg hadde et opphold i oktober som ikke har kommet inn enda...
     
    bighc liker dette
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Oktober?! Det er jo ikke lang tid i det hele tatt spør du meg. Som nevnt ett annet sted også så har jeg enda ikke fått for ett opphold i juni... Dette var riktignok booket direkte med Radisson, men likevel.
     
  12. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Oktober? Jeg har et opphold fra januar 2018 som jeg fortsatt venter på.
     
  13. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har klart å få tak i årsaken til at det tar så lang tid?
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,803
    Bonuspoeng:
    293
    Årsaken til at det tar så langt tid : er godt forklart i tråden her.

    Jeg er ikke ekspert, men det handler om at pengene du betaler til hotellet skal deles opp og sendes videre i til flere ledd før en liten del til slutt kommer tilbake til deg som en kickback i form av trumf. Forskjellige forhandlere har forskjellige rutiner på rapportering og overføring av penger tilbake til systemet, og jeg vil tro at det er lite eller ikke noe incentiv ( annet en ditt mas eventuelt) for å overføre penger. Hver del av systemet liker vel heller å ha penger stående på sin konto lengst mulig vil jeg tro.

    Videre er det greit å få meg seg reglene om sletting av cookies og bruk av privat fane. Jeg vil tro at en god del av de som klager på manglende uttelling ikke har fulgt de reglene og at andre nettverk som tjener penger på kickback som feks prisjakt.no får pengene i stedet fordi det er de som er registrert.

    Det er helt sikker noen i bransjen, eller med bedre teknisk forståelse som kan forklare dette bedre, eller det er forklart bedre bakover i tråden.......
     
    Stavangeren and Avixlo like this.
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    De bakenforliggende systemene i cashbackverdenen er ikke beregnet på sluttkunder som oss. Her er det et mylder av aktører og de står nok fritt til å avtale hva som helst seg imellom. Jeg vil tro avtalene mellom hotellkjedene og Expedia varierer og dette påvirker nok oppgjørstid og til slutt utbetaling av Trumf.
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,282
    Bonuspoeng:
    293
    Noen får det til, feks Apple. Tar 5-6 dager så er poengene på konto

    Edit: Rettet til 5-6 dager
     
    Last edited: 08. mars 2019
    NoLimit liker dette
  17. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har handlet av Morris (kofferter mm) to ganger. Ingen av gangene har kjøpet blitt aut. registrert av Viatrumf. Registrert det manuelt hos Via etter en uke, poengene har så vært på konto etter drøye tre uker. Helt suverent.
     
  18. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Istedet for å stresse slik, er det bare å ta ting med knusende ro. Så lenge det står oppført på ViaTrumf kommer poengene til slutt. Idag fikk jeg 21 000 poeng overført fra Norgesgruppen. Mest sannsylig en del expedia bookinger som nå er bekreftet idag :)
     
    lMartin liker dette
  19. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Vell, eg handlet på 2 forskjellige nettbutikker i feb. Betalte den eine summen med Amex og den andre med faktura. Kjøpet med fakura vart registrert i viatrumf, men ikkje kjøpet med faktura.
    Burde ikkje kjøpet med amex blitt registrert??
     
  20. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Du har helt rett. Når det kommer til Viatrumf, så benytter de seg av ulike affiliatenettverk, som igjen har annonsører som betaler en viss prosentandel til publisisten (nettstedet). Hotels.com og Expedia er for eksempel knyttet opp mot nettverket Awin, som kanskje er et av de største i Europa. Disse er generelt ganske "trege" - men det er fordi de må få bekreftet transaksjonen og oppholdet fra leverandøren, selv om du har betalt alt på én gang. På leiebil og hoteller er det slik at du må vente til du har utført reisen/oppholdet før den blir bekreftet.

    Disse nettverkene bruker cookies til å "spore" kjøpet ditt, eller rettere sagt: Registrere kjøpet ditt. Kjører du nettlesere som ikke godtar dette, eller har stengt alle reklame-valg, osv i nettlesere, kan det hende du ikke får registrert kjøpet.

    Jeg begynte å bruke Viatrumf i slutten av november, og har nå fått de fleste poengene. Fikk 11500 poeng inn forrige uke, og har et par småting (ca 3000 poeng) som venter. Korteste tid var en drøy uke, lengste cirka tre måneder.
     

Del denne siden