Hva er ditt favoritt-kredittkort ifht reising?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av AndersB, 31. okt 2013.

1. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Som overskriften sier: Hva er ditt favoritt-kredittkort ifht reising og hvorfor?

Et par av mine er
    • Trumf Visa gir mulighet for EB-konvertering (gratis)
    • SAS Mastercard som gir EB-poeng og som er backup ifht. Trumfen (årsavgift)
    • 365direkte gir rabatt på Rica og oppgradering. De har også oppgraderingskode hos Hertz. (gratis)
    Hva er ditt kort, og hvorfor?

Dash liker dette
  2. Dash

Dash Medlem

Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    SAS Mastercard gir også bedre vekslingkurs enn de fleste andre kredittkort (og debitkort). Valutapåslaget er bare 1,5% mot normalt 1,75%. Ellers så bruker jeg selv alltid Trimf Visa pga EB-konvertering. Men burde vel kanskje bruke DIners som gir bedre EB utteling....

3. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    American Express International Currency Card har Membership Rewards points som kan overføres til mange forskjellige flyselskaper. For Platinum-kort og høyere følger det med helårs reiseforsikring, concierge service, Priority Pass (for lounge-tilgang) og diverse status i hotell-, fly- og leiebilprogrammer. Nordmenn bosatt i Norge kan også få dette kortet, men transaksjonene belastes i Euro eller Dollar. En lengre avhandlig om disse kortene er under utarbeidelse og vil havne på forsiden etter hvert.

4. Rune

Rune Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Definitivt Amex Platinum som er co-branded med SAS. Stiv årspris (1700,-), men 20 EB-poeng pr 100 kr. SAS Mastercard som backup. Genererer mye poeng når man har 120 reisedøgn i året. I tillegg supre forsikringer ift leiebil. Har fått bulket leiebil, men full refund når selv med "scratch"-forsikringer fra leieagenten.

5. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Bruker nesten utelukket SAS Mastercard da det fungerer knirkefritt stort sett over hele verden. Har alltid med to VISA kort i tillegg hvor det ene er Trumf VISA.

6. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    SAS AmEx Plat. Bøttevis av poeng og god forsikring. Utover Nespressostore opplever jeg sjelden eller aldri problemer. Og om forbruket er 5k eller 300k på måneden så glir bare alt som en drøm.

7. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Amex Platinum for meg også! Har med Trumf Visa og SAS MasterCard som backup!

8. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Amex Platinum hos meg også. Har SAS Diners (15 poeng per 100) og SAS MasterCard som backup, samt Visa kredittkort fra Skandiabanken for å ta ut kontanter i utlandet.

Interessant. Gleder meg til å lese artikkelen.

9. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    På sett og vis, men prosessen for å få dette er fullstendig F.U.B.A.R. Jeg er mer enn kvalifisert men ga opp midtveis i papirmølla og har aldri hørt noe fra dem siden.

10. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Som ung og lovende, og lite kredittverdig, så får jeg nøye meg med det eneste kredittkortet jeg har med SAS-logo på: Amex Classic :cool:

Scanflyer and SASDC8 like this.
  11. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Min favoritt er det som på angjeldende tidspunkt fortsatt har dekning!

12. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,894
    Bonuspoeng:
    183
    DYs kort gir gratis uttak i utlandet. Brukes kun til det og DY flighter. Saftige gebyr i Norge.

13. Roberto

Roberto co-founder

Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Enda en stemme til SAS AmEx Plat herfra, det renner inn poeng måned etter måned. I tillegg er Companion Ticketen en vinner, to turer til NYC i Business er det blitt :)

Jørgen liker dette
  14. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,248
    Bonuspoeng:
    183
    Favoritten min er utvilsomt SAS Amex Platinum, sanker poeng for alt som belastes, til og med hos Norwegian som jeg "må" velge får jeg SAS bonuspoeng.
    Oppnår du Companion ticket kan du "ta med en venn" på tur mens du bare belastes poengsummen for en.
    Et lite minus er at Amex er ikke så gangbart som Mastercard, så jeg bruker Eurocard Gold Mastercard som reserveløsning.

15. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker pdd Trumf Visa og trives bra med det. Bestiller meg SAS Amex Plat fra og med 1.januar for å få et helt kalenderår til CT :)

16. pgaa

pgaa Bygdetulling

Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    SAS Amex Platinum og SAS MasterCard sånn i det daglige til "vanlige" innkjøp. .

17. vaast

vaast Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    SAS AmEx Platinum får min stemme også.

tommy777 liker dette
  18. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Skandiabanken kredittkort er et tips.. "Kjedelig", men gjør det bra i pristester etc..

19. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hole-in-one ersättning!!!!

Hvis man spiller golf er det jo sikkert en verdifull fordel :p

20. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448