Hei, Jeg ble nylig medlem i EB og har et spørsmål og håper at dere kan komme med gode tips Jeg har nettopp startet å tjene inn EB-poeng. Har lest litt rundt at det lønner seg sjeldent å bruke EB-poeng på flyreiser til utlandet, mens innenlands er "ok". Hva pleier dere å bruke EB-poeng på?
Det lønner seg på innenriks med kort bestillingsfrist, og ofte flere legs innenriks. Eksempelvis skulle fruen til Tromsø for en konferanse og på det aktuelle tidspunktet var det billigere å kjøpe poeng og bruke disse enn å kjøpe billetten direkte. Business utenfor Europa er ellers det man anbefaler for å få mest ut av poengene. Min favoritt er når det er 50% på innenriks, kjøpte billetter verd 9000,- for 15000 poeng
Det er lurt å bruke dem ombord, kjøp deg noe godt fra serveringsvognen, en rolig vin koster ikke mer enn 1600 EB poeng og det er jo praktisk talt gitt vekk
Enig med Are.. Det beste å bruke poeng på er: - Dyre innenriksbilletter - Interkontinentale flyvninger i Business eller First, da gjerne i kombinasjon med CT.
Jeg har et litt lignende spørsmål. Jeg har 40 000 poeng liggende som jeg ønsker å bruke neste sommer. Vurderer å skaffe meg Platinum Express for å få CT. Spørsmålet mitt er da: Hvis jeg kjøper businessclass-billett med poeng, får den jeg reiser med også det? Hvor mye poeng må jeg ut med for en businessclass-billett til USA?
Ja, det er liksom poenget med en CT - companion ticket. Du betaler altså for en med poeng, og får en på kjøpet. Eventuelt halv pris dersom du reiser alene.