Sååå hvor var vi? Jo, selvsagt.
Etter noen drinker vi fikk vi drikkeforbud, og det er vel kanskje det jeg har hatt mest forståelse for i hele mitt liv.
Det startet jo med champagne-smaking kl 12, før vi satte oss i baren og bestilte en runde eller to med whiskey-er. I baren fikk vi hyggelig bevertning, og barsjefen fra Hellas ga oss gledelig en rikholdig mengde med drinker. Espresso Martini, Aperol Spritz, Frankfurt Sour og et par øl. På toppen av det hele vartet han opp med en heidundranes snacks-tallerken som gikk ned på et blunk.
Jeg begynte å se syner, og det ble da bestemt at det var lurt å sette seg for en kvil. Etterhvert ble det også tid til et bad, dusj og litt snap-shots/chats.
Bilturen var av det korte slaget ettersom vårt forsinkede fly sto parkert på Z52. Grunnen til det var problemer med setet til en i reisefølget, men vi tilga Lufthansa ganske så fort. Vår sjåfør stilte velvillig opp som fotograf, og ble selvsagt også med på et bilde. Smilene gikk rundt hos de fleste av oss, og det gjor også ting oppe i hodet.
Vel ombord ble champagnen servert, og for en ungfole uten så mye rutine ble det bråstopp. Allerede ved take off sluknet reiselederen og dermed ble det ikke mye mat. Har heldigvis alliert meg med diverse på flyet, så om dere er heldig kommer det gode supplement derfra. Flyturen tok ganske nøyaktig 9 timer og mellom Ole Lukkøye og landing rakk jeg pikade en runde med frokost også.
I F-kabinen var det på flyvningen 7 besatte(eller betatte?) seter etter at 1 hadde blitt oppgradert og et par hadde bestilt dagen i forveien, i følge vår følgesvenn til immigrasjonen. Vi fikk oss et nytt bekjentskap på amenity-kit fronten, og så nostalgisk som jeg er, så ligger den uåpnet og skal slå følge med Rimowa i min kolleksjon. Pysjen som jeg skrøyt av forrige gang er fortsatt like behagelig, og likeså med tøflene. ET GIGANTISK MINUS må være brunfargen den ble servert i. Reisefølget syntes ikke den var så gale, men det kan ha sammenheng med at de ikke er introdusert for den lekre blåfargen.
På bakken i Kina forløp tingene ganske knirkefritt. I alle fall i forhold til returen. Når vi gikk av flyet stod det tre kjekke folk med hver sin plakat. Vi trasket uthvilt mot immigrasjonen, fylte ut transit-lapp og stilte oss i kø. Check, check, check og vi var i Kina. Jeg trodde virkelig at Kina-reise var å komme seg TIL Kina, men etter 36 timer der skjønner jeg at det faktisk handler om å komme seg INN TIL Kina ;-)
Last edited: 18. okt 2018