Hallo igjen alle insideflyers Madamen og meg har tenkt oss en tur til Cambodia I Nov-17,så da lurer jeg på om og booke osl-bkk med Thai air,og videre med Thai smile til Siem reap. Thai fra Osl lander ca 0530-0600 på morgen,og Thai smile går kl 0725 videre. Vis jeg bestiller billetene vær for seg så koster det ca 9600.- og gjennom gående billet med Thai air koster ca 13200.- Tenkte og spare noen kr her da Men vil jeg rekke flyet kl 0725? må jeg igjennom hele greia og sjekke inn på nytt? eller er det andre lure måter og gjøre det på? Vi skal fly hjem igjen fra Bkk..
Høy risiko. Ingen eller få reiseforsikringer dekker ny billett ved så kort connection om uhellet er ute. Ville kanskje hørt hva et reisebyrå(feks berg hansen) greide og mekke sammen av en pris for gjennomgående. Hadde vert skeptisk tror jeg om jeg ikke hadde kjennskap til BKK og inn sjekk/passkontrol osv med tanke på hvor lang tid det tar.
Det er en grund til at en gjennomgående billett vil koste deg langt mer. Jeg hadde lagt til god tid om jeg hadde tatt dette som to bestillinger. Og muligens lagt til ekstra tid i BKK som del av ferien.
Glad i litt sjanser jeg, her er det bare å booke. Og så håpe på litt hjelp på OSL, og at de sjekker bagasje hele veien og gir dere boardingkort hele veien. Så slipper du å slappe av på flyturen også, og heller bekymre deg om de rekker flyet videre. BKK er ganske enkel når du har vært der en del ganger, om ikke så kan du trenge litt tid.
Hadde transfer der sist gang jeg var der og syns tiden sin hørtes relativ kort ut! Noen som vet om man kan booke meet and greet ved transfer på BKK?
Det du kan gjøre er og sjekke hva koster en ny billett for strekket BKK-Siem reap i dag/ i morgen og gjøre det et par dager framover. På den måten kan du danne deg et bilde om hva billetten vill koste deg om du er uheldig og ikke rekker flyet
Jeg fikk tak i billetter til Bkk i Nov-17 for 7900.- for 2 med Thai direkte Så tar vi Airasia videre,må bare bytte flyplass,tar ingen sjanse på og ha så dårlig tid. Er også ganske kaos på den tiden