Jeg planlegger en tur til Cancun i vinter, og i den forbindelse så lurer jeg på cateringen til forskjellige selskaper, særlig long haul. Ser at TK har rasert produktet sitt når det gjelder dette så jeg lurer på om Swiss har bedre muligheter, eller bør jeg gå for lufthansa business? Hva tenker dere?
Jeg har vært på et par jobbreiser de siste par månedene, har da brukt SAS, Swizz og LH. Turene har kun vært i Europa, men må si at LH per nå har det beste tilbudet hva gjelder servering ombord, samt i lounge. Som sagt, min erfaring er kun basert på Europa, men mulig det er overførbart også til longhaul...
Catering er som vanlig hos LH og SWISS. Hos TK er den på bunn. Lounges er åpne med redusert servering på FRA, ZRH og IST. Det er Edelweiss (WK) som flyr for LX.
Jeg er litt spent på Cateringen til Edelweiss, da jeg tenker å booke med dem til Cancun, så der lurer jeg på om de har samme catering praksis i forhold til normalen som Swiss har.
Turkish Airlines forstår at catering og soft product er et av deres USP. I COVID-tidsregning er «vinteren» en evighet til, med tanke på mulig endringer. Det går rykter om at TK vil tilpasse seg LH, QR og levere full service. For status om bord hos Edelweiss se på aktive destinasjoner og søk etter blog/review/YouTube.
Samme her - og Lufthansa er et trygt valg. De har ekstra folk i loungene som står bak et sperrebånd foran feks kaffe- og øl-kranene, og som serverer på bestilling. Samme med mat, men de ser ut til å ha kuttet ut alt annet en plast-innpakket mat. Og i begrenset utvalg. Ombord er det meste normalt med cateringen og drikke.
En annen ting du bør undersøke før valg av selskap på long-haul er regler for kabinbagasje, de har en del varianter hos ulike flyselskap i disse tider. Om du er vant til å kun reise med carry-on kan dette være avgjørende. For meg er sekken i kabinen viktigere enn mat, service, rute og billettpris.
Gladnyhet når nettene blir lange og kulda setter inn. SWISS now offers hot chocolate drinks to its Economy Class passengers on most of its short-haul flights until the end of year (as long as stocks last). This is to keep the customers warm & cozy and to avoid food waste in the current situation!
SWISS (LX) fortsetter satsning på god mat og drikke i Business/First, pressemelding. https://thedesignair.net/2020/swiss-to-offer-exciting-new-menus-in-intercontinental I fjor inspirerte Harald Wohlfahrt menyen på FCL i München. link Turkish Airlines er tilbake med varmmat i Business på ruter over 8 timer.