Ser jo helt topp ut og helt på linje med FCT og FCL i FRA. I tillegg ser utsikten mye bedre ut. Så hva er det som ikke er "det helt store" du sikter til her da??
Følelsen av å være i en LH First lounge er helt upåklagelig, også denne. Utvalget var kanskje litt mindre enn i den gamle loungen. Setter du pris på å ha loungen mer eller mindre for deg selv, er det den nye loungen som gjelder. Vi var der flere timer, og i løpet av den tiden var det svært få andre gjester.
For meg er denne følelsen av ro og ekslusivitet nesten det viktigste med hele "First Class" opplevelsen. Hadde man hatt samme mat og drikke i en Senator-lounge, hadde opplevelsen likevel vært ulidelig mye "dårligere". Det at man føler at man er litt alene er det beste med hele opplegget, spør du meg
Enig med det å være alene. Vi var alene i BA sin F lounge i Phoenix for noen år tilbake. Priceless!!!
Kjekt å ha loungen nesten for seg selv, men det tok kaka når jeg og reisekameraten var alene i F på flyet
For de som mente biffen på München FCL ikke var on par med FCT: "Lufthansa First Class lounge guests in Munich will be able to enjoy a special culinary treat: three-star Michelin rated chef, Harald Wohlfahrt, created an exclusive three-course experience for the lounges’ visitors. Lasting until June 15th, the menu will feature dishes such as lobster with pineapple-mango chutney and crustacean foam, followed by veal two ways with hummus and beech mushrooms. A mousse dome with raspberry ice cream and rhubarb is offered for dessert. Over the course of several days, Wohlfahrt provided advanced training to the Lufthansa First Class lounge chefs and divulged some insider secrets of Michelin-star cuisine. Harald Wohlfahrt is regarded as one of the pioneers of contemporary German gourmet cuisine. As Chef de Cuisine of the celebrated Black Forest restaurant Traube Tonbach, he has received 25 consecutive three-star ratings in the Michelin guide since 1992." https://www.lufthansagroup.com/press/2019/harald-wohlfahrt-creates-culinary-delights MUC er forøvrig lett på topp 5 av mine favorittflyplasser i verden. https://twitter.com/muc_airport
Hva gjør at du har MUC så høyt oppe på listen? Kortere distanser å gå? Jeg må innrømme at jeg foretrekker FCT ved FRA fremfor MUC, og FCL i FRA fremfor FCL når det gjelder biff.
Jeg flyr vanligvis Business eller Economy og bruker da Senator lounges. MUC er en smooth, elegant og effektiv flyplass med avslappet stemning og energi ift. Frankfurt. Store vinduer og lyst, effektiv security og fast track, korte avstander, slipper å løpe labyrint ved transfer og hyggelige Bayern-ansatte. En hub med flere og flere gode direkteruter. Hele sjappa har følelsen av bra management og minner meg om ZRH.
Enig i at Frankfurt har lite optimaliserte løsninger, minner mye om LHR med de lange strekkene å gå. MUC i Y/C er nok langt å foretrekke. Jeg tenkte mest på First-opplevelsen som er et lite hakk over om en kan velge, selv om designet på loungene er det samme og en kanskje får bil til flyet.
Gleder meg, skal tilbake dit ifm tur til BCN om to uker, da blir det en velfortjent pause med utsikt og Wohlfahrt på tallerkenen..
Var der sist tirsdag. Flyplassmat blir aldri det samme igjen https://insideflyer.no/forums/threads/Østenfor-sol.13441/#post-284966