Lufthansa first class lounge München satellite terminal

Tråd i 'Reisebrev' startet av tomatle, 11. mai 2016.

  1. tomatle

    tomatle Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Her er noen bilder av loungen. Helt ok, men ikke det helt store da jeg har FCT som referanse...


    IMG_0005.JPG IMG_0007.JPG IMG_0008.JPG IMG_0009.JPG IMG_0011.JPG IMG_0012.JPG IMG_0013.JPG IMG_0014.JPG IMG_0015.JPG IMG_0016.JPG IMG_0017.JPG IMG_0018.JPG IMG_0019.JPG IMG_0020.JPG IMG_0021.JPG IMG_0023.JPG
     

    Attached Files:

    Insomnia4u, drsyk, GinTonic and 13 others like this.
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ser jo helt topp ut og helt på linje med FCT og FCL i FRA.
    I tillegg ser utsikten mye bedre ut.
    Så hva er det som ikke er "det helt store" du sikter til her da??
     
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Baren ser vesentlig mindre ut enn FCL/FCT, resten får han svare for :)
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Så veldig ryddig ut, synd at MUC nesten forsvinner som F-destinajson.
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Men du kan bruke den med same day F ticket med LX/LH fra andre flyplasser.
     
  6. tomatle

    tomatle Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Følelsen av å være i en LH First lounge er helt upåklagelig, også denne. Utvalget var kanskje litt mindre enn i den gamle loungen.

    Setter du pris på å ha loungen mer eller mindre for deg selv, er det den nye loungen som gjelder. Vi var der flere timer, og i løpet av den tiden var det svært få andre gjester.
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    For meg er denne følelsen av ro og ekslusivitet nesten det viktigste med hele "First Class" opplevelsen. Hadde man hatt samme mat og drikke i en Senator-lounge, hadde opplevelsen likevel vært ulidelig mye "dårligere". Det at man føler at man er litt alene er det beste med hele opplegget, spør du meg :)
     
    Bernd liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med det å være alene. Vi var alene i BA sin F lounge i Phoenix for noen år tilbake. Priceless!!!
     
  9. tomatle

    tomatle Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Kjekt å ha loungen nesten for seg selv, men det tok kaka når jeg og reisekameraten var alene i F på flyet :)
     
    Insomnia4u and RoadKing like this.
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Flotte bilder fra München (MUC).

     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    For de som mente biffen på München FCL ikke var on par med FCT:

    "Lufthansa First Class lounge guests in Munich will be able to enjoy a special culinary treat: three-star Michelin rated chef, Harald Wohlfahrt, created an exclusive three-course experience for the lounges’ visitors.

    Lasting until June 15th, the menu will feature dishes such as lobster with pineapple-mango chutney and crustacean foam, followed by veal two ways with hummus and beech mushrooms. A mousse dome with raspberry ice cream and rhubarb is offered for dessert.

    Over the course of several days, Wohlfahrt provided advanced training to the Lufthansa First Class lounge chefs and divulged some insider secrets of Michelin-star cuisine.

    Harald Wohlfahrt is regarded as one of the pioneers of contemporary German gourmet cuisine. As Chef de Cuisine of the celebrated Black Forest restaurant Traube Tonbach, he has received 25 consecutive three-star ratings in the Michelin guide since 1992."

    https://www.lufthansagroup.com/press/2019/harald-wohlfahrt-creates-culinary-delights

    [​IMG]

    MUC er forøvrig lett på topp 5 av mine favorittflyplasser i verden.

    https://twitter.com/muc_airport
     
    drsyk, paron, RoadKing and 3 others like this.
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Hva gjør at du har MUC så høyt oppe på listen? Kortere distanser å gå?
    Jeg må innrømme at jeg foretrekker FCT ved FRA fremfor MUC, og FCL i FRA fremfor FCL når det gjelder biff.
     
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg flyr vanligvis Business eller Economy og bruker da Senator lounges. MUC er en smooth, elegant og effektiv flyplass med avslappet stemning og energi ift. Frankfurt.

    Store vinduer og lyst, effektiv security og fast track, korte avstander, slipper å løpe labyrint ved transfer og hyggelige Bayern-ansatte. En hub med flere og flere gode direkteruter. Hele sjappa har følelsen av bra management og minner meg om ZRH.
     
    Flyvefisken and Insomnia4u like this.
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i at Frankfurt har lite optimaliserte løsninger, minner mye om LHR med de lange strekkene å gå. MUC i Y/C er nok langt å foretrekke. Jeg tenkte mest på First-opplevelsen som er et lite hakk over om en kan velge, selv om designet på loungene er det samme og en kanskje får bil til flyet.
     
    Edvard liker dette
  15. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Gleder meg, skal tilbake dit ifm tur til BCN om to uker, da blir det en velfortjent pause med utsikt og Wohlfahrt på tallerkenen..
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden