Hvad er det vildeste du har brugt bonuspoint på?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Flemming Poulsen, 08. april 2016.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Hvad er det vildeste, skøreste, dyreste etc. som du har brugt bonuspoint på?

    Vi udvælger nogle af de bedste bud, som forumbrugerne kan stemme på. Der er en præmie til vinderen....
     
  2. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tok den lange veien når jeg flyttet fra Bergen til Oslo i 2013.

    Jeg skulle egentlig flytte til Oslo, for så å dra på musikkfestival i Montreal uken etterpå med kjæresten. Hun fant ut at hun måtte på jobbtur til Vietnam (men hun ville rekke musikkfestivalen), og jeg tenkte at jeg kunne kombinere musikkfestival, flytting og Vietnam ca. én uke før avreise.

    Endte opp med en litt under to uker lang jorden rundt reise med følgende reiserute, og brukte forskjellige bonusprogrammer:

    [​IMG]

    EuroBonus-booking (114.000 EB-poeng):
    BGO-OSL (SK) Plus
    OSL-FRA (LH) Business
    FRA-HKG (LH) First Class
    HKG-SGN (UA) Economy Plus (Ingen ledige Business award)

    Kjøpt eco-billett US$177
    SGN-SIN (SQ) Economy

    Lifemiles (34.500 LM-poeng og US$486):
    SIN-LAX (SQ) Business (A340-500)

    Kjøpt eco-billett fra WF.no 1779kr, oppgradert med M&M Senator upgrade voucher:
    LAX-PHL (US) Domestic First (oppgradert)
    PHL-YUL (US) Economy (one-class)

    Lifemiles (21.500 LM-poeng og US$595):
    YUL-LHR (AC) Business
    LHR-OSL (SK) Plus

    Traff på kjæresten min i Hong Kong for middag, da hun var der et par dager for jobb, og jeg fortsatte til Ho Chi Minh senere på kvelden. Hun ankom dagen etterpå.

    Da jeg ville spare litt penger på turen, endte jeg opp med å campe i SilverKris-loungen natten før SIN-LAX. Der ble det delt ut tepper til de som sov der (det var faktisk ganske mange). :p

    Hadde en hel dag i LA når jeg kom dit, og jeg traff da søsteren til kjæresten min, og vi dro på kino ved Inglewood etterfulgt av In'N'Out før avreise mot Philly og Montreal.

    Kjæresten min landet på YUL ca. samtidig som meg. Hun hadde vært et par dager i Kina, og kom direkte derfra.

    I løpet av turen ble det 60-noe kilo tunge flyttelasset mitt til 70-noe, og det var derfor greit med billetter i enten F eller C pluss gullkort!

    Samme dag som jeg ankom fra musikkfestivalen i Montreal, var det rett på Øyafestivalen i Oslo. Og sånn gikk det å flytte fra Bergen til Oslo. :)
     
    Insomnia4u, Henrik, mhsalv and 14 others like this.
  3. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg benyttet Eurobonuspoeng samt CT på meg og madammen på tur fra Stavanger til Berlin på dagstur. Der nede tok vi noen øl og spise burger på Hard Rock og reise hjem igjen. Ikke så vilt da men en tanke villere enn å kjøpe Wasa knekkebrød.... ;)
     
    mhsalv, RoadKing, AndersWE and 2 others like this.
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kjøpte en boks cola for 2200 EB-poeng..

    Neida.. Joda..

    Neida...
     
    Henrik, Petter B-C, mhsalv and 5 others like this.
  5. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Den som kan dokumentere å ha kjøpt smoothie+nøttemix til 1200 EB-poeng eller tilsvarende, får stemmen min ihvertfall! Ekstrapoeng hvis de er EBD og ikke turte å vifte med EBD-kortet sitt for å ihvertfall få smoothie'n gratis!:p
     
    mhsalv, Ruby, SorenDk and 2 others like this.
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Brukte 16.000 poeng (10.000 i delbetaling av en widerøe billett og 6.000 på turen tilbake) i høst på en 24t-tur fra Bodø til Tromsø, fikk relativt dårlig valuta for poengene, da avgifter og resten av widerøe-billetten var betalt (ble vell en tusenlapp i cash (mot 1500 uten poengene)).

    Men den første tanken som slo meg er ikke noe jeg har gjort, men var fra medlemspresentasjonen til @Bjartne (akkurat dette har satt seg fast på hukommelsen):

     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke om dette er så sinnssykt vilt, men har nok strukket strikken noe lenger enn gjennomsnitts CT.

    Ruten er laget for å optimalisere CT og i tillegg gi en opplevelse som man ellers ikke får eller tar seg råd til.
    [​IMG]

    Oslo - Berlin; Har kjørt igjennom Berlin en rekke ganger, vært på IFA par ganger men ikke "opplevd" mye. 23 timers stopp før reisen går videre.

    Berlin - Istanbul: Viktig å merke at TXL er eneste stedet jeg fant hvor Turkish kun har satt opp A330 og således garantert ekte business-seter :) LIS var en god nr 2 med 737-900, men det ble ikke riktig. 23 timer i Istanbul også. Flyr videre ca kl 13 så blir vel frokost i loungen, kan absolutt se for meg verre steder å spise frokost. Kona har aldri vært i en så fin lounge ennå.

    Istanbul - Taipei: Viktig del av reisen, Eva business. Krug og Rimowa amenity kit og 1+2+1. Hva mer trenger man for en lang reise? :) Istanbul er eneste stedet hvor man får BR business award til Europa etter hva jeg har funnet så da ble det slik. Største nedturen ellers, her er det kun 4 timers connection så rekker vel knapt å forlate flyplassen. Trist å ha "vært i" Taiwan uten å ha vært i Taiwan ikke sant..

    Taipei - Manilla: Må fly rett ut av transittsonen og da var det kun Manilla som var muligheten for å komme seg videre. 12 timer i Manilla gir nok tid til å se seg litt rundt. Flyr Eva 747 ned og har sikret plass i den lille kabinen i nesa :) Eva har forøvrig som få andre selskap økonomi i 2.etasje på en 747.

    Manilla - Koror: United Airlines Micronesia eller hva det er for noe. Her klarte jeg å finne seter i business. 2 dager i Palau gir nytt land i lista og litt moderne stillehavsfølelse.

    Koror - Guam: Ren transportetappe i eco :( Kun par timers connection på nattestid så rekker antakeligvis ikke å forlate flyplassen

    Guam - Pohnpei: Endelig fremme i Mikronesia! Her skal vi være i 5 dager og ta livet med ro. Langt mindre utviklet turistområde enn Palau. I 2015 var det under 3000 besøkende fra Europa, ca 10 000 turister totalt sett (fritt etter minne). Så det blir helt klart en anderledes opplevelse. Flyr også økonomi hit, så blir nok en lang tur..

    Pohnpei - Guam: Ny transportetappe i økonomi, kort mellomlanding og videre.

    Guam - Hong Kong: Her igjen skal vi inn i transittsone og må inn/ut av samme. Her var det heller ingen business-seter ledige. Vi har da gleden av å sitte 6 timer i united eco :( Håper det slippes noen seter på vår flight før avreise. Trenger vel ikke engang å si at expertflyer har stått med varsel klar i 1 måned allerede.. Ville gjerne fly SAS på returen og Hong Kong-ruta hadde to seter til oss med A330. Selve oppholdet i Hong Kong blir 12 timer fra 21 til 9 så det gir liten tid til å oppleve noe. Dagflight med nye SAS kabinen tilbake vil være en fin opplevelse på returen. Booket rad 1 for å være sikker på å lande først. (Er vel knapt noen som tar referansen, svenskene sitter jo på rad 1 på kinoen for å se filmen først, right...?)

    Hong Kong - Stockholm: Jeg har kun vært i Stockholm med jobb før, da blir det stort sett flyplass-taxi-hotell-taxi-middag-taxi-hotell-taxi-kontor-taxi-flyplass. Altså ikke mye opplelvelse av byen. Fikk lagt inn 23h55m stopp her så man får sett seg litt rundt. Avslutter hele kalaset med en myk landing med SAS Plus tilbake til Oslo.

    Dette er kjøpt som to separate billetter, CT OSL-ROR og PNI-OSL, totalt 9 legs og open-jaw (slå den!) og ROR-PNI som en-vei økonomi. Billettene lå på ca 9000kr stk så da kunne jeg fint svi av 15000 poeng istedenfor. Fant ingen billetter i business så økonomi var greit, avgiftene var hyggelige 115kr per person. Planleggingen har tatt svært mye tid, time på time på time med søking og leiting etter kombinasjoner som lar seg gjøre. Snakket med flere agenter på CT telefonen før jeg fikk dette igjennom, og selv etter det ble lagt inn tok det 4-5 dager før det ble approved av supervisor til supervisor til vedkommende agent. Stor tommel opp til henne for å ha hjulpet meg og tilsynelatende tatt intern fight med flere for å få godkjent min open-jaw. :) Hun hadde aldri hørt om disse småflyplassene i Micronesia så synes nok det var litt spennende med noe annet enn OSL-BKK-OSL ;)

    Alt i alt koster denne utflukten 170 000 poeng, 1 CT og ca 4500kr i avgifter totalt. Vil si det er god valuta for pengene, og ikke minst opplevelser som man ikke ville fått ellers, og 3 (4 om vi rekker) nye land. Vi som driver med geocaching synes dette er spesielt stas.

    Et par bilder for å skape stemning.

    Palau
    [​IMG]

    God plass til å lande i Pohnpei
    [​IMG]
     
    Last edited: 09. april 2016
    Bolle, Insomnia4u, Henrik and 27 others like this.

Del denne siden