Hvilken øy i Karibien vil dere anbefale?

Tråd i 'Reisemål' startet av Nurse82, 01. aug 2023.

  1. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

    Jeg har vouchers hos Copa Airlines. Disse vil vi bruke neste sommer på å reise en uke til Karibien i forbindelse med et opphold i USA. Man må jo uansett innom Panama når man reiser med Copa, så vi planlegger en stopover der på utreisen. Men hvilken øy i Karibien bør vi velge? Vi ønsker fine strender og krystallklart hav. Det bør heller ikke være for dyrt.
     
  2. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    3,471
    Bonuspoeng:
    93
    St Martin i østlige Karibien er min ferie favoritt. Fine strender med bra forhold for snorkling og herlige restauranter om dere liker sjømat. Dersom dere ønsker å bo bra så er prisnivået dog kanskje stivt og kan være vel så dyrt som Miami. Dette gjelder nok for de fleste av de Karibiske øyer jeg har besøkt. Kan nok også bo enkelt på 2 stjerner til USD 200 +-. Ellers vil jeg anbefale at dere ser tv serien Team Bachstad som loffer fra øy til øy i Karibien (som ligger på nrk nett tv). Da kan du selv danne deg et bilde av hva som frister mest å besøke. God ferie :)
     
    Last edited: 01. aug 2023
    Tonjemo and Nurse82 like this.
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Slår et slag for øyene «litt bortenfor St Maarten», nemlig British Virgin Islands. Her har du et mylder av forskjellige øyer (inkludert R. bransons egne øy), og du kan lett få «piratfølelsen» med å seile/kjøre båt fra øy til øy, lagune til lagune, og bare loffe.
     
    Nurse82 liker dette
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    113
    Vi reiser hjem fra Punta Cana nå og reisen var via USA og Panama med Copa (Business). Kan anbefale denne øya på det varmeste. Bodde på Live Aqua All inclusive 8 netter, 30 tusen blank. 4 forskjellige resturanter som du kan bruke (fransk, italiensk, japansk og mexikansk), av drikke har du alt fra champangne, vodka, wiskey, osv... du kan rett og slett velge og vrake. Se reise brevet for mer info.
     
    Are, phileas and Nurse82 like this.
  5. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg leste akkurat reisebrevet ditt. Vi har nemlig vurdert Punta Cana, men jeg ble litt i tvil når jeg leste en annen som skrev noe om at det var for mye turisme, mye kriminalitet og bevæpnede vakter her og der. Merket du noe til det? :)
     
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    113
    Vi var inne i resorten hele tiden og booket taxi via booking.com (kostet 400kr tur/retur). Merket hverken noe til bevæpende vakter eller noe kriminalitet. Alt var bra der :)
     
    Nurse82 liker dette

Del denne siden